مشاهده خبر

چهار شنبه 18 مرداد 1402

اعمال یداوری ضروری قبل از پیاده‌روی اربعین

یک محقق طب سنتی گفت: کسانی که قصد سفر اربعین دارند، یک ماه وقت دارند که مشکلات زمینه ای در دردهای مفاصل و اندام‌ها بدن را مرتفع کنند. مفهومی در طب سنتی وجود دارد با عنوان تقویت عضو. برای رفع یک سری دردهای بدن می توان از طریق تقویت عضو، استفاده کرد.

0

ويژه برنامه تلویزیونی انارستان یکشنبه با موضوع تدابیر اعمال یداوی قبل از اربعین و با حضور کامران محلوجی، استاد و محقق طب سنتی از شبکه افق سیما پخش شد.

محلوجی درباره توصیه های عمومی برای قبل از سفر اربعین گفت: کسانی که قصد سفر اربعین دارند، یک ماه وقت دارند که مشکلات زمینه ای در دردهای مفاصل و اندام‌ها بدن را مرتفع کنند. مفهومی در طب سنتی وجود دارد با عنوان تقویت عضو. برای رفع یک سری دردهای بدن می توان از طریق تقویت عضو، استفاده کرد.

وی درباره ناراحتی زانو و برطرف کردن آن گفت: کسانی که ناراحتی زانو دارند، وقتی به سفر می روند و پیاده‌روی می‌کنند، دچار التهاب می شوند. کار ساده‌ای که می‌توانند از الان انجام بدهند، تقویت مفصل زانو با روغن سیاهدانه است. هر روز پنج دقیقه شب قبل از خواب مدام زانو رو با این روغن ماساژ بدهند. برای زانو جهت انجام ماساژ، فرقی نمی‌کند.

کسانی که مشکل ضعف ماهیچه اطراف زانو دارند هم با استفاده از روغن گردو و روغن خراطی با مقدار نصف به نصف، در اطراف ماهیچه روغن مالی کنند این کار در عرض یک ماه به تقویت ماهیچه و بالاتر رفتن حجم ماهیچه بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: حداقل روزانه یک ساعت تا یک ساعت و نیم قبل از اربعین، تمرین پیاده روی را انجام بدهند.

وی درباره مشکلات و دردهای مچ پا گفت: ما ضمادهای مختلفی برای مچ پا داریم. وقتی داریدبه سفر اربعین می روید حتم یک جعبه کمک‌های طب سنتی همراه داشته باشید. معمولا برای ضرب دیدگی در ناحیه مچ پا توصیه می شود مقداری زردچوبه با روغن بابونه یا سیاهدانه به صورت مخلوط درست کنند و چند نوبت آن را روی مچ پا قرار دهند. در همان روز اول ورم و التهاب را می کشد و عصو را تقویت می کند.

همچنین اگر اطراف قوزک پا دچار کیست است، در این یک ماه هر روز مقداری روغن سیاهدانه را به قوزک پا بمالید و بعد از چند روز متوجه می شوید که آرام آرام، حجم کیست ها بسیار کم می‌شود.

محلوجی درباره راهکار از بین بردن تاول‌های پا در حین پیاده روی گفت:  یک راهکار ساده سنتی وجود دارد، که همه ما از مادربزرگ‌هامون آن را شنیده‌ایم و به شدت استفاده می‌شود. یک سوزن را داغ کنند و به آن نخ وصل کنند و سوزن را آرام با نخ از عرض داخل تاول بکشند و نخ را قطع کنند. این نخ آرام آرام آب داخل تاول را می کشد و مانند فتیله عمل می‌کند و بعد از اینکه گوشت چسبید آرام نخ را بکشند. این کار یکی از کاربردی ترین راهکارها است و نتیجه‌ا‌ش انکار ناپذیر است.

وی افزود: همینطور برای جلوگیری از تاول زدن،  قبل ازسفر حتما حنا استفاده کنند. حنا را به کف پا بزنند و توصیه شده است بالاتر تا مچ تا زیر زانو آن را امتداد بدهند. اینکار استحکام بیشتری به پوست می‌دهد و باعث می شود پوست کم‌تر تاول بزند.

محلوجی درباره استفاده از کوله پشتی و نحوه قرار گرفتن آن گفت: برای استفاده از کوله‌پشتی چند پیشنهاد داریم، استفاده از کیف های دارای چرخ خیلی بهتر است، حتما از عرق گیر بسیار نازک زیر لباس استفاده کنند. و حتما پارچه‌ای و نخی باشد. جای کوله را مرتب عوض کنند، دو سه ساعتی روی پشت قرار بگیرد و بعد از آن به سمت جلو انداخته شود. جوراب های پلاستیکی استفاده نکنند و حتما لباس های زیر نخی استفاده کنند.

وی درباره دردهای ناحیه لگن گفت: علت های متنوعی در دردهای لگن وجود دارد، برای بهبود دردهای مزمن که مشکل جدی ندارد از تقویت عضو و روغن مالی استفاده کنند. روغن سیاهدانه به تمام مفصل و اطراف کشاله ران و داخل ران مالیده شود تا رطوبت موجود خارج شود. حتما بعد از روغن مالی شلوار بپوشند و تاصبحاین روغن روی این ناحیه بماند. تا آرام آرام رطوبت از این ناحیه کشیده شود‌.

این محقق طب سنتی درباره برطرف کردن دردهای ناحیه کمر گفت: باز هم باید تقویت عضو صورت بگیرد. فرد بخوابد و سر تاسر کل منطقه پشت روغن مالی شود. حداقل هفته‌ای یک بار بادکش استفاده کنند تا گردش خون در این ناحیه بیشتر شود و گرفتگی ها به صورت زیادی برطرف شود.

وی در پایان گفت: بهتر است از درهم خوری و خوردن غذاهای سنگین و غلیظ استفاده نشود اما اگر نتوانستند جلوی نفسشان را بگیرند حتما دستگاه گوارش را تقویت کنند. کل دستگاه گوارش را در جهت عقربه های ساعت با روغن سیاهدانه روغن مالی کنند و سر معده و زیر دنده‌ها را با شصت ماساژ بدهند.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها