مشاهده خبر

شنبه 7 مرداد 1402

هیئت‌های مذهبی، منظم‌ترین NGO های مردمی

مسئول هیأت یافاطمةالزهراء بابل در برنامه جهان آرا گفت: هیئت‌هایی مذهبی، منظم‌ترین NGO های مردمی هستند و از سال‌ها قبل هم محل رجوع مردم و حل مشکلات آنها بوده‌اند.

1

برنامه تلویزیونی جهان آرا، شنبه شب هفتم مردادماه با حضور محمدحسین طبرستانی‌راد (مسئول هیأت یافاطمةالزهراء بابل) و حجت‌الاسلام محمد هادی شعبانی (دبیر میاندار خدمت دفتر خدمات‌ اجتماعی جامعه‌ ایمانی‌ مشعر) روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه، طبرستانی راد با بیان اینکه هیئت‌هایی مذهبی، منظم‌ترین NGO های مردمی هستند و از سال‌ها قبل هم محل رجوع مردم و حل مشکلات آنها بوده‌اند اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، هیئت‌های مذهبی توسعه یافته‌اند و بیش از گذشته در خدمت جامعه هستند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی به حوزه‌های مختلف از جمله تولید، مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده و ... وارده شده‌اند زیرا نیاز جامعه این بوده و هیئت‌ها هم بیکار ننشسته و بر اساس نگاه راهبردی رهبری، وارد میدان شده‌اند.

به گفته طبرسانی راد، کار هیئت‌ها هم گفتمانی است و هم عملیاتی زیرا مردم باید لمس کنند که چه کاری برای آنها انجام می‌شود و گفتمان اهل بیت(ع) چه کارکردی دارد.

او خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی در عرصه‌هایی مانند آب‌رسانی به سیستان و بلوچستان هم فعال هستند و اقدامات آنها مشهود است.

بچه هیئتی‌ها نمی‌توانند نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشند

حجت‌الاسلام محمد هادی شعبانی هم در ادامه گفت‌وگو عنوان کرد: بچه هیئتی که در مکتب امام صادق(ع) درس آموخته، نمی‌تواند نسبت به آنچه در محله، شهر و کشورش رخ می‌دهد بی تفاوت باشد.

او افزود: هیئتی‌ها، خدمت به جامعه را وظیفه خود می‌دانند و مدل‌های تخصصی ورود هیئت‌ها به کارهای جهادی، بر همین اساس طراحی و اجرا می‌شود.

دبیر میاندار خدمت دفتر خدمات‌ اجتماعی جامعه‌ ایمانی‌ مشعر بیان کرد: هیئت‌ها در حال حاضر یک کنشکر فعال اجتماعی در محله خود هستند، هر جا نیاز باشد مطالبه‌گری صحیح از مسئولان دارند و خودشان هم آستین‌ها را بالا زده و پای کارند.

کار هیئت‌های مذهبی در هر حوزه‌ای باید بهترین باشد

طبرستانی‌راد (مسئول هیأت یافاطمةالزهراء بابل) نیز در بخش دیگری از این برنامه خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه و محرم، در منطقه‌ای کار جهادی و عمرانی را انجام می‌دادیم که اهل سنت بودند؛ خانه‌هایی که برای زلزله‌زدگان ساخته بودیم، با استفاده از فناوری روز دنیا بود به نحوی که مصرف انرژی در آنها، 75 درصد کمتر از نمونه‌های مشاه بوده است.

او ادامه داد: معتقدیم برای محرومان باید بهترین خانه‌ها را ساخت و اصولا خروجی کار هیئت در هر حوزه‌ای باید بهترین باشد.

حجت‌الاسلام محمد هادی شعبانی هم در بخش پایانی جهان آرا به این نکته اشاره کرد که بچه هیئتی‌ها ظرفیتی هستند که از آنها غفلت شده است و افزود: هیئت‌های مذهبی در صدد ساخت بهترین خانه‌ها برای محرومان هستند ولی برای اخذ مجوز با مشکل مواجه هستیم!

او گفت: بچه‌های هیئت با گمنامی مشغول فعالیت هستند ولی از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود در حالیکه بارها گفته‌اند ما هستیم.

شعبانی تصریح کرد: بچه‌های هیئتی به حوزه مشاغل خانگی هم وارد شده‌اند و کاملا پای کارند، متخصص هستند و توانمندی لازم را هم دارند چون از همه تخصص‌ها عضوی از هیئت هستند.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها