مشاهده خبر

پنج شنبه 22 تیر 1402

حجاب؛ سبکی از زندگی عفیفانه

دبیر کل تشکل های زنان انقلاب اسلامی گفت: ما حجاب در کشور اسلامی را به معنای صرفا پوشش بدن نمی دانیم از یک تفکر عفیفانه عفت اجتماعی، عفت فردی، عفت رفتاری و عفت خانوادگی که ثمره آن حفظ حجاب در کشور اسلامی است، صحبت می‌کنیم.

1

برنامه وارونگی با موضوعات اجتماعی و سیاسی روز سه شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اخبار جعلی این برنامه به اخباری که رسانه‌های بیگانه پوشش داده بودند، پرداخته شد. از جمله این اخبار، خبر جعلی سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شده بود که ایران صادرات گاز خود را قطع کرده و در ادعایش توضیح داده که با مقامات ایرانی پیگیری کردند و  به دلیل عدم پرداخت هزینه گاز آن را قطع کرده اند! مدیر دیسپاچینگ شرکنت ملی گاز این خبر و ادعا را تکذیب کرد و گفت به دلیل اختلالی که در عملکرد شبکه گاز در غرب کشور بوجود آمد از چند روز گذشته حدود 5 تا10 میلیون متر مکعب در روز از گاز صادراتی به کشور عراق نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.روابط حسنه است و مشکلی وجود ندارد. خبر جعلی دیگر درباره موسی اسماعیلی بود که رسانه های معاند مدعی شده بودند که در ارومیه زیر شکنجه کشته شده است ولی خبرگزاری میزان در واکنش به این خبر جعلی گفت که خبر کشته شدن این شخص درست است اما اتفاق در سال 98 افتاده است. اسماعیلی به اتهام عضویت در گروهک تروریستی دموکرات سال 97 زندانی می شود و سال 98 آزاد می شود و در حین ضربه زدن به نیروهای حافظ امنیت و مسلح کشته می شود.

بخش شبهه به موضوع پاسخ به شبهات رسانه های بیگانه در خصوص حجاب با حضور دکتر فرشته روح افزا، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان پرداخته شد

روح افزا درباره مساله حجاب و میزان پایبندی مردم به آن گفت: میزان پایبندی زنان به حجاب نسبت به اوایل انقلاببیشتر است. این شبهات  یک غلط اندازیست که ایمان مردم کم تر شده است.

وی افزود: در جامعه ما دو دستگی ایجاد شده است اما طبق آمرهای رسمی کشور از جریانات پاییز سال گذشته فقط 10 در صد زنان در کل جامعه کشور کشف حجاب کرده اند. متاسفانه کار فرهنگی برای بچه ها انجام نشده است . نه آموزش و پرورش، نه آموزش عالی و نه حتی سینما، تئاتر، مجلات و تلوزیون کاری کرده اند. دولت های گذشته از آقای موسوی  و هاشمی و خاتمی و روحانی گرفته و حتی احمدی نژاد معتقد به بحث حجاب نبودند و کار فرهنگی انجام نشده است.

مهسا فروزان دبیر کل تشکل های زنان انقلاب اسلامی مهمان تلفنی این گفت و گو بود.

وی در این باره گفت: عملا ما در یک جنگ نابرابر ضد فرهنگها هستیم و وارد جنگ نوین شدیم که باید اهداف مدنظر دشمن را بدانیم. مساله ما این است که در حیطه حجاب کار فرهنگی به مانند مدل مصرف برق و آب و امثالهم انجام نشده است . باید مقوله پوشش عفیفانه را به عناون یک سبک زندگی عفیفانه معرفی میکردیم و توجه را روی زن به عنوان محور و مرد به عنوان نقش تکمیلی خانواده و ستون آن می گذاشتیم. تا امروز حتی این حداقلی را شاهد نبودیم که بخواهیم امروز این جبهه و این تهاجم را نسبت به مقوله حجاب در کشورمان داشته باشیم.

فروزان تاکید کرد: ما حجاب در کشور اسلامی را به معنای صرفا پوشش بدن نمی دانیم از یک تفکر عفیفانه عفت اجتماعی، عفت فردی، عفت رفتاری و عفت خانوادگی که ثمره آن حفظ حجاب در کشور اسلامی است، صحبت میکنیم.

روح افزا ضمن اشاره به نیت کشورهای بیگانه و رسانه های معاند گفت: کشورهای بیگانه می خواهند مردم را از دینشان جدا کنند و بگویند اگر پایبندی به نظام داریم سیاسی است و سیاست ما بر مبنای دینمان است.

سینا واحد نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از گفت و گو بودند که به مساله خیانت رسانه های معاند و خدمت به کشورهای غربی اشاره کرد.

روح افزا درباره ورود قوه قضاییه به مساله حجاب و کنترل آن گفت: قوه قضاییه وظیفه اش در قبال این 10 درصد از جامعه را می داند و طبق قوانین قبلی پیش می روند. چون نوشتن قانون به راحتی نیست و باید روی آن به خوبی  کار شود، اما مساله این 90 درصد باقیمانده است . باید در این زمینه فرهنگ سازی شود کار فرهنگی انجام شود و با همان ابزارهای دشمن به مقابله با او برویم.  و ابعاد رادیدن ظرف ثانیه ای نمی شود قانون فعلی خیلی کارایی دارد، چرا ما در پازل دشمن می افتیم.

آخرین اخبار

صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق پخش مستندهای «قطعه‌ای از بهشت» و «السلطان» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مجموعه مستند «تجربه ماندگار» یک یادگاری برای روزگار آینده‌مان «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» در شبکه افق روایتی متفاوت از شکل گیری حزب الله لبنان در مستند «حبیب مقاومت» داستان «الکترو دوستی» نوجوان کرمانی از قاب شبکه افق «یکه سوار»، داستان یک انقلابی ناشناخته «آقای دادستان» از شبکه افق «سفره داران» با روایتی از خادمی جانبازان دفاع مقدس «یک سال پاکی» برای زائر حسین(ع) شدن از اربعین تا مبارزه با طاغوت پهلوی؛ هفته‌ای پر بار با مستندهای شبکه افق یک قدم باقی ست تا آن اجتماع قلب‌ها چرا آمریکایی‌ها به دنبال آتش‌بس در مذاکرات دوحه نیستند؟ رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست! مستند «تنبیه» به روی آنتن افق سیما/ چه تسلیحاتی انتظار رسیدن به خاک تل‌آویو را دارند؟ تناقض در رفتار بانک‌ها به روایت مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کارنامه دولت سیزدهم در تامین کالاهای اساسی طلبه‌ای خلاق، مدرسه‌ای قرآنی؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رونمایی مستند «کار بانک؛ بنگاه داری نیست!» در خبرگزاری مهر افق جدیدی از مستند‌ها را با شبکه افق تجربه کنید مستند «نومن» با روایتی از مسلمان شدن سه شهروند آلمانی «در برابر تاریکی»؛ معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهانی روایتی از حذف مخالفین رژیم صهیونیستی در کافه مستند افق روایتی از کشتی گیر فوق سنگین آزاد کشورمان در تازه نفس باند تروریستی که دولتش می‌نامند! آیا می‌توانم یک ویژگی اخلاقی در خودم پیدا کنم که بسیار مهم باشد؟ «محرم دل» از افق دمشق روزهای داغ بعد از واقعه «خانه حنیفا» قصه امید در دل کوره‌های آجرپزی تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستندهای هفتگی شبکه افق بررسی ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه آزادی غربی و نمایش عریان اباحه‌گری در افتتاحیه المپیک پاریس فصل دوم «نجلا» با یک ملودرام عاشقانه در قاب افق دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده» آنچه از عملیات مرصاد ناگفته مانده است کودک کار دیروز ، کارآفرین برتر امروز مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها