مشاهده خبر

چهار شنبه 15 شهریور 1402

نگاه جنسیتی در مناصب مدیریتی وزارتخانه‌ها باید برداشته شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در وزارتخانه ها میزان حضور زنان در مناصب مدیریتی بسیار کم است. من معتقدم که از افراد متخصص بودن نگاه به جنسیت باید استفاده کرد و بسیاری از بانوان ایرانی توانمندی های خیلی خوب دارند که باید از آنها استفاده شود.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

بخش میز فرهنگ و هنر این برنامه به معرفی اپلیکیشن «فانوس» اختصاص داشت و مقداد احمدی، مدیر برنامه کاربردی فانوس مهمان این بخش بود.

احمدی گفت: فانوس سکو و اپلیکیشنی است که در آن کسانی که هر توانمندی یا تخصصی دارند و می خواهند به صورت خادم خارج از موکب ها خدمت کنند را به اشخاص نیازمند به آن خدمت وصل می کند. در ایران در کشورهای مرزی اشخاص زیادی هستند که می خواهند از زائرانی که در مسیر هستند، پذیرایی کنند یا در حوزه ها ی مختلف ارائه خدمت کنند؛ این برنامه به آنها این دسترسی را می دهد که با زوار مرتبط شوند و خدماتشان را ارائه بدهند. این اپلیکیشن هم در کشور و هم در عراق فعال است و بر هر دو پلتفرم اندروید و اپل قابل اجرا است.

وی افزود: یکی دیگر از سرویس هایی که امسال به این برنامه اضافه کردیم این است که فرد می تواند مکان و موقعیت کنونی خود را با لیست مخاطبین دفترچه تلفن همراه به اشتراک بگذارد. در حال حاضر 20 هزار نفر این برنامه را نصب کردند و 3 هزار نفر اعلام آمادگی خدمت کردند و تقریبا 1500 نفر خدمت گرفتند.

در بخش خبرهای خوب و امیدبخش به خبرهای خوب 24 ساعت گذشته در میهن اسلامی ایران پرداخته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به این خبرها اشاره کرد: ساخت اولین سانترفیوژ روغن ایرانی در نیروگاه بندرعباس،تولید و به کارگیری کنتور قرائت از راه دور ایران ساخت،اختراع کامپوزیت متوقف کننده خونریزی در بوشهر، صدور فوری گذر مرزی برای تردد اتباع مقیم ایران.

بخش بعدی برنامه به موضوع زنان و خانواده اختصاص داشت و انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به عنوان مهمان برنامه در این باره گفت و گو کرد.

خزعلی گفت: سیاست هایی که تا به امروز مصوب شده، جدی گرفته نشده و قوانین با واقعیت ها و شرایط موجود و با بودجه دولت و با امکانت که دولت می توانسته به عنوان پشتیبان برای خانواده باشد، هماهنگ نبوده است. قانون تسهیلات ازدواج بخش کمی ازآن اجرایی شد ولی خیلی از قوانین آن مغفول ماند و امکان اجرا نداشت. همچنین بسیاری از قوانینی که در مساله جوانی جمعیت می بینیم دو سال است که بلاغ شده اما چند درصد از آن قوانین اجرایی شده است.

وی درباره 6 برنامه گذشته دولت گفت: نقدهایی به برنامه های گذشته وارد است و بیشتر نقد به اجرای آن وارد است برنامه ایی که 30 درصد آن اجرا شده است نشان می دهد که این برنامه بلندپروازانه بوده و انطباقی با شرایط و واقعیت های جامعه نداشته یا اینکه مدیران آنگونه که باید اهتمامی به اجرای آن نداشته اند. مثلا اعطای زمین رایگان به خانواده های 4 فرزندی امکان پذیر نیست. ما این تسهیلات را برای خانواده هایی که صاحب چهارقولو می شوند در نظر گرفته بودیم و تعدادشان کم بود بنابراین اجرای آن هم ممکن بود. اما دادن زمین به خانواده های چهارفرزندی عملا امکانپذیر نیست چون تعداد این خانواده ها زیاد است.

در برنامه هفتم در بخش جمعیت زنان و خانواده تا حد الامکان سعی شد که برنامه ها و قوانین و احکامی وضع شود که قابلیت اجرا داشته باشد، بحث هایی چون جامعه  آماری زنان، شغل انعطافی زنان ، بخش هایی که به جمعیت کمک می کند و از فرزندآوری حمایت می کند بحث های ناباروری که برای درمان و چاره جویی آن پشتیبانی شده است را در این برنامه گنجانده ایم.

وی درباره دخالت دولت در ازدواج جوانان گفت: دخالت اقتصادی دولت در امر ازدواج جوانان و برای حمایت قطعا خوب خواهد بود کما اینکه باید رویکردهای فرهنگی اجرایی هم به قوانین ازدواج اضافه شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: متاسفانه در وزارت ها میزان حضور زنان در مناصب مدیریتی بسیار کم است. من معتقدم که از افراد متخصص بودن نگاه به جنسیت باید استفاده کرد و بسیاری از بانوان ایرانی توانمندی های خیلی خوب دارند که باید از آنها استفاده شود ضمن اینکه اهمیت خانواده را نیز در این مساله لحاظ کنیم. تمام قوانین ما برای حفظ خانواده و جایگاه آن باید خانواده محور باشد.

خزعلی درباره اصلاح برخی از عادات فرهنگی در امر ازدواج گفت: باید پویش نه به دیدن جهیزیه در زمینه ازدواج آسان راه اندازی شود، سرکشی و چشم و هم چشمی خلاف آداب اسلامی است و پیشرفت در مدارج علمی نباید موجب تکبر طرفین برای ازدواج شود.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها