مشاهده خبر

سه شنبه 6 تیر 1402
وارونگی

ذات و ساختار آمریکا نقض حقوق بشر است

معاون تحقیقات و حقوق شهروندی ریاست جمهوری گفت: ذات و ساختار آمریکایی ها ، حذف بومیان است از همان نقطه شروع تاریخ آمریکا بر این اساس بنیان گذاری شد. آمریکایی ها کنواسیون های بین المللی را می نویسند ولی به آن ملحق نمیشوند. و در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارند.

1

برنامه وارونگی روز دوشنبه با رد اخبار جعلی و بررسی موضوع « علیه بشریت» از شبکه افق پخش شد.

در ابتدای این برنامه به اخبار جعلی منتشر شده درباره ایران اشاره شد. یکی از خبرهایی که ابتدای برنامه عنوان شد. برخی از رسانه ها با استناد به استفتاء از دفتر رهبر انقلاب با برداشتی نادرست و غیرفقهی ان را به سامانه یکپارچه فروش خودرو که توسط وزارت صمت ارائه شده ، ربط داده بودند و از حرام و خلاف شرع بودن این سامانه خبر دادند. خبر کذب بعدی درباره استعفای حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی بود که توسط ایشون این خبر تکذیب شد.

در بخش اول شبهه برنامه فرامتن، موضوع گفت و گو «علیه بشریت» بود و دکتر عظیم کوچکی استاد دانشگاه در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این باره گفت: در حوزه حقوق بشر ما با دو عنوان سیاسی و حقوقی رو به رو هستیم. موضوع حقوقی حقوق بشر، میثاقین بین المللی استفاده می شود و ما هم در حال اجرای تعهدات خودمان نسبت به این اسناد هستیم و در جایگاه مناسبی هستیم.

اما موضوع دوم حقوق بشر در جایگاه سیاسی است. قرائت سیاسی که امروزه از حقوق بشر می شود به نوعی رزمگاه تهاجم  کشورهای جهان سلطه بر کشورهای دیگر از جمله ایران است. اساسا ما با کارکرد حقوقی حقوق بشر کاملا موافق هستیم و با کارکرد سیاسی آن مخالف هستیم و آن را نمی پذیریم. بنابراین آنچه از هجمه های مختلف علیه کشور می شود در حوزه های سیاسی و استانداردهای دو گانه است.

نقض حقوق اقلیت های مذهبی یکی از شبهاتیست که از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز به کشور وارد شده است. در این باره کوچکی گفت: در قانون اساسی ایران اقلیت های مذهبی و دینی را در اصل دوازدهم و سیزدهم مشاهده می کنیم رعایت حقوق آنها را براساس شاخص هایی که الان می شود ارائه داد، بررسی کنیم. حق بر انجام مراسم مذهبی مطابق قانون اساسی، حق بر تعلیم و تربیت دین و مذهب آنها. همچنین در آیین سازمان زندان ها ذکر شده مبلغ دینی در هر اقلیت دینی می تواند در زندان برای آن زندانی حضور داشته باشد. علاوه بر این در احوال شخصیه امشاهده میکنیم که در دادگاه های ما احوال شخصیه مطابق با دین فردیست که دعوی را مطرح می کنند مانند ارث، ازدواج طلاق وراثت و امور دیگر .

این استاد دانشگاه درباره شبهه عدم رعایت حقوق زنان در کشور گفت: به صورت کلی با توجه به مبانی قوی اسلامی که در کشور وجود دارد و بر رعایت حقوق زنان بسیار تاکید شده عملا می بینیم که محدودیتی برای رعایت حقوق زنان وجود ندارد.

در بخش دیگری از گفت و گو مصطفی افضل زاده ، کارشناس حوزه بین الملل مهمان تلفنی برنامه وارونگی بود.

وی درباره نقض حقوق بشر توسط کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه و رژیم صهیونیستی گفت:حقوق بشر برای این کشورها ابزاری برای رسیدن به منافع خوشان است. فرانسه آمریکا و رژیم صهیونیستی خود ناقض نه فقط حقوق بشر حتی حقوق حیوانات و ... هستند. این کشورها دلشان نه برای مردم ایران می سوزد و نه حتی مردم خودشان!

کوچکی در پایان درباره نقش رسانه در تغییر تناقض موجود گفت: رسانه باید وظیفه دار حقوق یک ملت است.  رسانه وظیفه دارد حقیقت را به مخاطب نشان دهد. همانگونه که رسانه ها علیه ایران اقدام میکنند رسانه های ما باید این شبهات واکاذیب را تبیین کنند و حقیقت را به مردم کشور نشان دهد.

در بخش دوم شبهه «علیه بشریت» سید محمد مهدی غمامی معاون تحقیقات و حقوق شهروندی ریاست جمهوری مهمان برنامه بود.

وی درباره آمریکا و مساله نقض حقوق بشر گفت: ذات و ساختار آمریکایی ها ، حذف بومیان است از همان نقطه شروع تاریخ آمریکا بر این اساس بنیان گذاری شد. آمریکایی ها کنواسیون های بین المللی را می نویسند ولی به آن ملحق نمیشوند. و در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارند.

غمامی درباره تحریم دارو توسط آمریکا اذعان کرد: آمریکا به منشور سازمان ملل متحد که باید همه کشورها آن متعهد باشد، متعهد نیست. اساسا تحریم در این منشور وجود ندارد یا اگر باشد برای کشورهاییست که احراز شود ناقض صلح و امنیت بین الملل هستند.

تمام تحریم هایی که آمریکا به صورت یکجانبه علیه ایران وضع کرده از جمله تحریم های سلامت عمومی، بهداشت عمومی، دارو و غیره مغایر با مفاد متعدد این منشور است. آمریکا در واقع علیه بدهی ترین نیاز بشری مردم ایران یعنی حق حیات و حق دارو اقدام می کند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها