مشاهده خبر

چهار شنبه 7 تیر 1402
وارونگی

استعفای رئیسی شرط شرکت در انتخابات!

برنامه وارونگی روز سه شنبه با رد اخبار جعلی با موضوع القای ناکارآمدی دولت توسط اصلاح طلبان و حضور سعید آجرلو، استاد دانشگاه از شبکه افق پخش شد.

1

در ابتدای این برنامه به اخبار جعلی منتشر شده درباره ایران اشاره شد. یکی از خبرهایی که ابتدای برنامه عنوان شد. روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت که علیرضا زاکانی شهردار تهران مانند احمدی نژاد قهر کرده و استعفای خودش را به مهدی چمران و آقای سروری تقدیم کرده است. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این دروغ ها گفت که خبر استعفای شهردار تهران دروغ است.

خبر دیگر شورای شهری دیگری که دروغ بود، حاکی از این بود که یکی از اعضای شورای شهر تهران بازداشت کردند که این خبر تکذیب شد و اعلام شد که این خبر از بنیان کذب است.

در این باره مهمان تلفنی علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به علت نتایج مثبت و اثربخشی که در طی سفر دکتر زاکانی به بروکسل بوجود آمد، شاهد انتشار چنین اکاذیبی از روزنامه هم میهن شدیم.

در بخش دیگر برنامه سعید آجرلو ، استاد دانشگاه درباره آخرین مصاحبه آقای حجاریان و شبهه بوجود آمده از هدف و مخاطبان او، به گفت و گو نشست.

وی با اشاره به انتخاب خانم منصوری به ریاست جبهه اصلاحات هدف و مخاطب آقای حجاری را مشخص کرد و گفت: هدف اصلی او تبدیل کردن صحنه انتخابات از رقابت بین جناح چپ و راست به رقابت تحریم به مشارکت است که در ادامه راهبرد سال 98 و 1400 اصلاحطلبان ساختاری یا به تعبیری اصلاحطلبان ساختار شکن یا تجدید طلب آمده است.

آجرلو در ادامه گفت: این مصاحبه سه سطح از مخاطبان را مورد هدف قرار داده است. مخاطب اول او حاکمیت است و در خلال مصاحبه می بینیم که 6 پیش شرط مطرح کرده و یک پیش شرط مهم افزوده است که پیش شرط استعفای دولت است. او به نوعی پروژه رقابت با نظام شروع کرده است

اما مخاطب سطح دوم، اصلاح طلبان عام است. گفتمان هژمون و مسلط در جریان اصلاحات همان گفتمان به تعبیری تحریم طلب است و به نوعی هراسی در بین اصلاح طلبان ایجاد کند که خلاف یا غیر این گفتمان را صحبت کند.

در این میان مخاطب سوم او هسته سخت اصلاحات اعم از بدنه نخبه آنها و جریانات روشن فکری نزدیک به اصلاح طلبان است. و هدف بالابردن سطح مطالبه و جنبشی ماندن جریان اطلاحطلبی می باشد.

این استاد دانشگاه درباره روش انتخاب شده توسط حجاریان گفت: روش اتخاذ شده او تحریم فعال است. شبیه روش دوم خرداد. در واقع در این مصاحبه نوعی از عملیات روانی علیه این سه مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن آن ها را استفاده کرده است. در واقع به این صورت است که از جهتی اصلاحات را به گرو بگیرند و از جهت دیگر رهبری جریانات اصلاحت و لیدری آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

آجرلو خاطرنشان کرد: موانع پیش روی حجاریان، مانع اول حاکمیت  است؛ حالکمت در تمام سال ها تلاش کرده که جناح چپ حذف نشود. راهبردی که حضرت آقا در سخنرانی اول سال فرمودند؛ مشارکت و رقابت بود که دقیقا در نقطه مقابل تحریم طلب هاست.

وی درباره آینده اصلاح طلبانی که به دنبال جدا شدن از این نظام هستند، گفت: انتقاد طیف دوم اصلاح طلبان میانه رو به رادیکالیسم ها همین است که به کجا می خواهید بروید، از سال های 70 تا به الان نقشه راه و جای مشخص و معینی را در نظر ندارند. پایان این رادیکالسم به کجا است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: سیاست تحریم توسط رادیکالیسم ها به نفع اصلاح طلبان نیست. انتخابات خون سیاست است و اگر رویکرد تحریم طلبی مسلط شود ماهیت سیاسی اصلاح طلبان زیر سوال می رود.  جوانان اصلاح طلب در صورت نبود مشارکت فعال در سیاست انگیزه خود را از دست می دهند و اگر در انتخابات شرکت نکنند ماهیتشان را از دست می دهند.

وی با گمانه زنی درباره تولد جریان جدیدی از دل اصلاح طلبان مدرن گفت: به نظر من احتمال وجود دارد که جریان جدیدی از دل جریان مدرن اصلاح طلب خارج شود جریانی چپ جدیدی است که به چپ سنتی که به خط انقلابی امام و اصول آن، با ویژگی های زمانه و عصری شده پایبند است.

وی در پایان گفت: ترس بزرگ اصلاح طلبان ساختاری این است که نتوانند رای از مردم  بگیرند، یعنی اینکه لیستی ارائه دهند و مردم با آنها همراه نشوند چون از سال 96 به بعد ارتباطشان با جامعه قطع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که جریان جدیدی که احتمال تولدش وجود دارد آیا جریانی مثل نداست یا ترکیبی از جوانانی و ژنرال های طرد شده است، گفت: پیش بینی من این است که آقای نبوی همچنان در جبهه اصلاحات می ماند و رایزنی و لابی می کند تا حرفش را به کرسی بنشاند؛ بخشی از آن ها یا همان طیف اعتدالی که اتفاقا منتقد وضع موجود هستند به ائتلاف با دولت سابق روی می آورند و در آنجا فضا پیدا می کنند و شکل می گیرند.

در بخش دیگری از گفت و گو بیژن مقدم، روزنامه نگار در این باره گفت: کاری که اصلاح طلبان رادیکال انجام می دهند این است که انتخابات را با شرط و شروط همراه کنند تا شرایط را بر وفق مراد خود پیش ببرند. مواضع حجاریان، صحبت کل اصلاح طلبان نیست.

آخرین اخبار

شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون اگر بنیانگذار تلگرام به جای فرانسه در ایران دستگیر می‌شد، رسانه‌ها چه می‌کردند؟ پذیرایی از زائران عراقی حرم رضوی در «السلطان» فرشتگان؛ روایتی جدید از بزرگراه همت رازهای رهبری حزب الله به روی آنتن افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها