مشاهده خبر

سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

مقاومت نبرد رسانه‌ای را هم بُرده است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب 25 اردیبهشت ماه با موضوع نبرد رسانه‌ای مقاومت با رژیم صهیونیستی و نگاهی متفاوت به اعتراضات دانشجویی در آمریکا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با مارسلو ویلاچا - تحلیلگر سیاسی در برزیل – برقرار شد؛ او اظهار کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا دیده می‌شود، در همه کشورهای غربی وجود دارد.

ویلاچا افزود: دولت ایالات متحده خیلی دوست دارد انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ دیگری موکول کند چون در شرایط سختی به سر می‌برد.

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: آمریکا می‌گوید به راه حل دو کشوری معتقد است ولی از سوی دیگر، همه نوع حمایت از اسرائیل دارد تا به جنایاتش ادامه دهد.

او با اشاره به تظاهرات ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف اروپایی گفت: اعتراضات حتی به مسابقات یورویژن هم کشیده شد که مردم معتقدند بودند این جشنواره نباید میزبان نماینده رژیم صهیونیستی باشد.

پخش گزارش اختصاصی از غزه، بخش بعدی برنامه بود و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه پرداخت.

چالش‌های پنهان طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی

مهمان این برنامه مختار حداد - سردبیر روزنامه الوفاق – بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: مهمترین تاثیر طوفان الاقصی، در داخل اراضی اشغالی مشاهده می‌شود؛ جنگ غزه روزانه 260 میلیون دلار هزینه برای رژیم دارد و گردشگری و اقتصاد دریایی اسرائیل هم آسیب جدید دیده است.

حداد افزود: سقوط واحد پولی رژیم صهیونیستی، خروج نیروی کار خارجی و شکاف اجتماعی، از دیگر چالش‌هایی است که بعد از هفتم اکتبر گریبان رژیم را گرفته است.

سردبیر روزنامه الوفاق با بیان اینکه توریسم یکی از مهمترین منابع درآمدی اسرائیل بوده است گفت: در عین اینکه گردشگری به اراضی اشغالی نمی‌رود، ساکنان این رژیم هم در حال خروج هستند چون اصولا بیشتر آنها دارای تابعیت دیگر کشورها هم بوده‌اند.

بی دینی جوانان اسرائیلی چالش جدید رژیم

او ادامه داد: جوانانی که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند، دیگر به مبانی دینی که رژیم صهیونیستی به آنها تکیه کرده اعتقادی ندارند که چالشی جدی برای سردمداران این رژیم محسوب می‌شود.

حداد با اشاره به وحدت جبهه‌های مختلف مقاومت در جریان جنگ غزه عنوان کرد: حزب الله لبنان از فردای هفتم اکتبر وارد جنگ شد و مقاومت عراق و یمن هم خیلی زود، درگیری با رژیم صهیونیستی را شروع کردند.

نقش یحیی سنوار در وحدت گروه‌های مقاومت

سردبیر روزنامه الوفاق با بیان اینکه یحیی سنوار همچنان رهبری میدان جنگ را در غزه بر عهده دارد گفت: او اخیرا از تونل‌ها هم خارج شد و با نیروهای مقاومت دیدار کرد، ولی همچنان رژیم صهیونیستی نتوانسته است او را شناسایی و بازداشت کند.

او افزود: حضور مردم فلسطین در کنار مقاومت، موجب دلگرمی آنها شده و در عین حال یحیی سنوار نقش مهمی در وحدت میان گروه‌های مقاومت دارد.

لشکر چند زبانه اسرائیل هم حریف رسانه مقاومت نشد

حداد خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه، در هر شبکه سخنگویی به زبانی مختلف داشت ولی با همه دروغ‌هایی که گفتند، به نتیجه نرسیدند چون مقاومت این بار در حوزه رسانه‌ای قوی ظاهر شده بود و تصاویر مستندی را از جنگ نشان می‌داد که دروغ بودن اخبار اسرائیل را ثابت می‌کرد.

او با اشاره به تظاهرات ضد اسرائیلی در اقصی نقاط جهان گفت: شنیده شدن شعار فارسی «مرگ بر اسرائیل» در ژاپن، برای مقامات رژیم صهیونیستی آزاردهنده است، به واقع مقاومت در جنگ روایت‌ها عملکرد موفقی داشت و توانست بر اسرائیل پیروز شود.

تاثیر جایزه جهانی ادبی فلسطین در روایت درست اتفاقات

حداد تصریح کرد: جایزه جهانی ادبی فلسطین کار مشترکی بین فعالان ادبی کشورهای مختلف به خصوص جوامع اسلامی است که اختتامیه نخستین دوره آن آبان 1401 در بیروت برگزار شد و امسال هم دومین دوره آن برگزار خواهد شد.

به گفته او، روایت اتفاقات فلسطین در قالب شعر، داستان و دیگر قالب‌ها و چارچوب‌های ادبی هدف اصلی این جایزه جهانی است.

شکاف عمیق در حزب دموکرات بر سر حمایت از اسرائیل

بخش بعدی برنامه به افق فلسطین با عنوان «شب به خیر آمریکا» روی آنتن رفت.

در این بخش و با اجرای ابراهیم شکوری، ارتباط اینترنتی با لری جانسون - فعال سیاسی در آمریکا – برقرار شد؛ او اظهار کرد: این صهیونیست‌ها هستند که بخش عمده‌ی کنگره آمریکا را از طریق تامین مالی کارزارهای سیاسی کنترل می‌کنند و امسال هم به خاطر انتخابات پیش رو، برای آنها سال حساسی است.

جانسون افزود: در حال حاضر شکافی را در حزب دموکرات می‌بینیم، تعداد زیادی از آنها مخالف حمایت این چنینی از اسرائیل بوده و خواستار فشار بیشتری بر نتانیاهو هستند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه تظاهرات دانشجویی در آمریکا ضد یهودی نیست بلکه ماهیت ضد صهیونیستی دارد گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم اعتراضات ادامه پیدا کند.

اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ خیزشی آزادی‌خواهانه در قلب بزرگ‌ترین حامی اسرائیل

در ادامه سید مجتبی عطاردی - استاد دانشگاه شریف – در استودیو حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با ابراهیم شکوری اظهار کرد: مبانی فکری دانشگاه‌های آمریکا بیشتر بر مدار اقتصاد می‌چرخد اما اعتراضات دانشجویی امروز با وجود ریشه‌های اقتصادی، در عین حال جنبشی آزادی‌خواهانه است.

عطاردی افزود: امروز غزه یک باریکه نیست بلکه به عامل خیزش ظلم‌ستیزی در جهان تبدیل شده و دانشگاه‌های آمریکا هم همین تاثیر را گرفته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: موشک‌باران اراضی اشغالی به جهانیان نشان داد که می‌توان جلوی آمریکا و اسرائیل ایستاد و از هیچ چیز نهراسید.

تجربه مستقیم استاد ایرانی از بازداشت در آمریکا

او با بیان اینکه اساتید بسیاری در جریان اعتراضات اخیر دانشجویی آمریکا با خشونت و بی احترامی بازداشت شدند که نشان‌دهنده فرهنگ حاکم بر پلیس آمریکاست خاطرنشان کرد: زمانی که من را هم بازداشت کردند، به زور لباس‌هایم را در آوردند و آنقدر به من فشار وارد کردند که بیهوش شدم.

عطاردی افزود: اتهام من همکاری با نهادها نظامی و نقض تحریم‌ها بود ولی حقیقت امر، اقتصادی کردن علم و تبدیل دانش به ثروت، موجب عصبانیت آنها شده بود.

استاد دانشگاه شریف تصریح کرد: در کشوری که امثال ترامپ رئیس جمهور می‌شوند، تغییر فرهنگ محسوس است، اینکه فرهنگ عمومی در آمریکا سقوط کرده و امروز هم می‌توان گفت ظلم، فساد و حمایت بی حد و حصر از اسرائیل، بستر اصلی اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده است.

او ادامه داد: حقیقت این است که آنچه در همه این سال‌ها آمریکا علیه دیگر کشورها انجام داده، به خودش برگشته و گریبان خودش را گرفته است.

آمریکا تا کجا از اسرائیل حمایت می‌کند؟

عطاردی با بیان اینکه آمریکا عملا یک شرکت جهانی است نه کشور گفت: بنابراین اگر ببینند به خاطر حمایت زیاد از اسرائیل مشکلات اقتصادی فراوانی برایشان به وجود می‌آید در این زمینه تجدیدنظر می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: بیشتر مردم آمریکا، از صهیونیست‌ها متنفر هستند ولی چون آنها بر قدرت اقتصادی و سیاسی ایالات متحده چنبره زده‌اند، خشم آمریکایی‌ها همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده است.

او ادامه داد: در زندان‌های آمریکا تفاوتی بین استاد دانشگاه، قاچاقچیان مواد مخدر و زندانیان جرایم خشن قائل نیستند و همه را در یک بند محبوس می‌کنند و جالب اینکه زندان یک بیزینس در ایالات متحده است و خانواده بوش، در این کسب و کار هستند.

به آمریکایی‌ها گفتم اگر حرفتان درست باشد ایران باید بمب اتمی داشته باشد

عطاردی گفت: زمانی که در آمریکا زندانی بودم، یادداشتی 20 صفحه‌ای به من دادند و گفتند بر این اساس، دانشگاه شریف مشغول فعالیت‌های هسته‌ای بوده اما به آنها گفتم رشته و فعالیت من چیز دیگری است ضمن اینکه بر اساس همان یادداشت به آنها گفتم این مسائل مربوط به دانشگاه شریف نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف تصریح کرد: به آمریکایی‌ها گفتم اگر حرف شما درست باشد، ایران 20 سال قبل به بمب اتمی دست یافته بود ضمن اینکه اصولا چرا ایران نباید بمب داشته باشد و اسرائیل داشته باشد؟

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها