مشاهده خبر

یک شنبه 2 اردیبهشت 1403

دنیای بعد از عملیات وعده صادق

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» شنبه شب یکم اردیبهشت ماه با موضوع دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عملیات وعده صادق روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با گرک سیمون - تحلیلگر مسائل سیاسی در سوئد – برقرار شد؛ او اظهار کرد: صحبت در مورد عملیات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل همچنان داغ است، واقعیت این است که صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دچار تحلیل اشتباه شد و گمان نمی‌کرد ایران چنین پاسخ سختی بدهد.

سیمون افزود: عملیات ایران بر اساس بند 51 منشور سازمان ملل، یک دفاع مشروع به شمار می‌رود ضمن اینکه ایران تسلط کاملی بر این عملیات داشت و نور امید را در دل ایرانیان و گروه‌های مقاومت روشن کرد.

به گفته او، اسرائیل هیچ وقت جسارت حمله به ایران را نخواهد داشت.

عملیات وعده صادق فقط یک رخداد نظامی نبود

پس از آن بابک نگاهداری - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: عملیات وعده صادق، صرفا یک رخداد نظامی نیست بلکه اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بزرگی که این عملیات برای محور مقاومت و جمهوری اسلامی به ارمغان آورده به خوبی استفاده کنیم، دستاوردهای بیشتری نصیبمان خواهد شد.

نگاهداری افزود: با این عملیات، توانستیم باگ‌های امنیتی و پدافندی رژیم صهیونیستی را شناسایی کنیم زیرا این رژیم از همه توان خود و متحدانش برای دفع حمله استفاده کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تغییر معادلات منطقه، یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات بوده است ضمن اینکه از نظر سیاسی هم موجب تقویت روابط دیپلماتیک میان ایران، چین و روسیه شد؛ ناکارآمدی شورای امنیت در ارتباط با مهار اسرائیل را آشکار کرد و اعتبار بازدارندگی ایالات متحده را نیز کاهش داد.

دستاوردهای داخلی عملیات وعده صادق برای ایران

او ادامه داد: عملیات وعده صادق در زمینه داخلی هم دستاوردهایی برای ایران داشت چون موجب افزایش و تقویت سرمایه اجتماعی شد و رابطه مردم با نظام را تقویت کرد.

نگاهداری با بیان اینکه همگرایی میان گروه‌ها و احزاب مختلف سیاسی، دیگر ثمره این عملیات برای جمهوری اسلامی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: وعده صادق حس غرور و اعتماد به نفس ملی را هم تقویت کرد.

عملیات وعده صادق و بازار 5 میلیارد دلاری برای صادرات سلاح ایرانی

رئیس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات وعده صادق، توانمندی‌های نظامی و دفاعی ایران را به جهانیان نشان داد که اگر از این فرصت استفاده کنیم، می‌توانیم بازاری 5 میلیارد دلاری را برای صادرات تسلیحات ایرانی فراهم کنیم.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد کریدوری میان بندر حیفا تا هند است ولی ایران می‌خواهد کریدور مد نظر خود را با حضور کشورهای مقاومت شکل دهد که تاکنون با کارشکنی‌های فراوان آمریکا رو به رو شده است عنوان کرد: عملیات وعده صادق اما موجب شد امنیت کریدور آیمک زیر سوال برود و مسیر مد نظر ایران مورد توجه قرار بگیرد.

در روابط بین‌الملل با کسی عقد اخوت نمی‌بندیم

نگاهداری گفت: اینکه قدرت‌های بزرگ جهانی در غرب آسیا به راهبردسازی مشغول هستند شکلی نیست؛ چین با خیزش اقتصادی و بدون حواشی سیاسی، درصدد نفوذ قدرت خود است، روسیه هم توان نظامی بالایی دارد و به طور سنتی در این منطقه دارای اقتدار است.

رئیس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر، شاهد حضور سلطه‌طلبانه آمریکا در منطقه هستیم و این را هم می‌دانیم که روابط بین المللی بر اساس منافع ملی است بنابراین نباید با کسی عقد اخوت ببندیم، بلکه باید سیاست خارجی متوازنی را در پیش بگیریم، جایی رابطه با چین مهم است، جایی هم رابطه با روسیه اولویت دارد و حتی جایی هم لازم است در مذاکره با آمریکا، منافع خود را تامین کنیم.

در نبرد محور مقاومت با استکبار باید برنامه اقتصادی هم داشته باشیم

او ادامه داد: تاکنون از ظرفیت‌های اقتصادی که توانمندی‌های نظامی و ژئوپلیتیکی برایمان به ارمغان آورده، به تناسب استفاده نکرده‌ایم.

نگاهداری خاطرنشان کرد: فشار روی محور مقاومت فقط یک جنگ نظامی نیست، بلکه دارای ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم هست؛ ما هم باید این مسئله را یک نبرد همه جانبه بدانیم و برای حوزه‌های مختلف این جنگ ترکیبی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی افزود: محور مقاومت علاوه بر مستشار نظامی، به مستشاران اقتصادی و اجتماعی هم نیاز دارد.

اقدام جالب مرکز پژوهش‌های مجلس برای فردای آزاد فلسطین

نگاهداری با بیان اینکه بررسی‌های خوبی با محوریت تحلیل وضعیت محور مقاومت در این مرکز صورت گرفته است گفت: از زمان شروع طوفان الاقصی، نذری علمی از سوی پایگاه بسیج مرکز پژوهش های مجلس فراخوان شد و از همه دلسوزان داخلی و خارجی فلسطین خواسته شد طرح‌ها و پیشنهادهایشان را برای ساختن فردای این کشور ارسال کنند.

فلسطین آزاد با چه پولی ساخته می‌شود؟

رئیس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نکته مهمی است که فلسطین آینده از محل چه منابعی باید ساخته شود، به این فکر کرده‌ایم که منابع هیدروکربوری فراوانی در اطراف مدیترانه وجود دارد که شامل 3.5 میلیارد بشکه نفت و 10 تریلیون متر مکعب گاز تنها در یکی از مخازن است.

به گفته او، در اطراف قبرس و دیگر جزایر هم مخازن متعددی شناسایی شده که دولت فلسطین در آنها شریک است؛ ارزش این منابع به قیمت امروز حدود 2 تریلیون دلار برآورد شده است.

در ادامه برنامه، گزارشی اختصاصی از یمن پخش شد و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین حواشی و اتفاقات پیرامون عملیات وعده صادق، حمله تروریستی به تاسیساتی در اصفهان و میدان جنگ در غزه پرداخت.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها