مشاهده خبر

یک شنبه 20 اسفند 1402

ترویج جلسات خانگی قرآنی همراه با ایرانگردی/ «سرزمین ستاره‌ها» روی آنتن رمضان

مجموعه مستند قرآنی «سرزمین ستاره‌ها» در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، علی‌اصغر سلطانی‌نژاد، تهیه‌کننده مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها، بیان کرد: مستند سرزمین ستاره‌ها یک مجموعه مستند سفرنامه قرآنی است که در گروه مستند شبکه افق سیما با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده است. در این مجموعه مستند برادران حبیبی تصمیم می‌گیرند به دور از هیاهو، به جلسات خانگی قرآن کوچک و خاص در اقصی نقاط کشور رفته و راوی افراد و جلساتی قرآنی باشند که در عین سادگی برکات زیادی را برای مردم منطقه داشته‌اند.

وی افزود: راویان این مجموعه ضمن سفر به شهرهای مختلف ایران از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری آن منطقه بازدید می‌کنند و در طی ایرانگردی خودشان با گویش‌های مختلف آشنا می‌شوند و جلسات قرآنی خانگی متفاوتی را به تصویر می‌کشند.

سلطانی نژاد با اشاره به جزئیاتی از این برنامه، ادامه داد: این برنامه مستند سفرنامه‌ای، راوی محور است که علی و مهدی حبیبی، حافظان و اساتید بین المللی قرآن این برنامه را روایت می‌کنند. این دو برادر خارج از هیاهوی جلسات بزرگ قرآن برای به تصویر کشیدن و ترویج جلسات خانگی و کوچک قرآن، به مناطق مختلف که کمتر به آنها توجه شده است سفر می‌کنند.

وی افزود: سوژه‌های این برنامه عمدتا فعالان قرآنی هستند که در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار با کمترین امکانات و با سختی‌های فراوان تونسته‌اند در شهر و روستای خودشان جلسات قرآنی متفاوتی را برگزار کنند.

تهیه کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» اضافه کرد: از سوی دیگر این سوژه‌ها هر کدام داستان متفاوتی دارند که راویان ما به دنبال روایت قصه زندگی این افراد و نشان دادن جلسات کوچک و بزرگ خانگی قرآن‌شان هستند.

سلطانی‌نژاد گفت: همه ما فکر می‌کنیم اگر بخواهیم با قرآن مانوس باشیم و جلسات قرآنی برگزار کنیم حتما باید استاد قرآن باشیم و رسیدن به مقام استاد قرآن شدن کار خیلی سختی است؛ اما ما در این برنامه به مردم نشان می‌دهیم که اصلا لازم نیست شما استاد قرآن باشید و حتی یک نجار، یک بنا و یا یک دکتر هم می‌تواند برگزار کننده جلسات خانگی قرآن باشد و اصلی‌ترین مزیت جلسات خانگی قرآن همین است.

تهیه‌کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» با اشاره به اهداف این برنامه، اذعان داشت: هدف ما این بود که به مردم نشان بدهیم که جلسات قرآن می‌تواند در عین جذابیت و تنوع هر جایی و تحت هر شرایطی برگزار شود و مردم بدانند در هر شهر و روستایی که هستند می‌توانند با هر امکاناتی جلسات قرآن را برگزار کنند و از برکات خاص این جلسات در زندگی خودشان بهره‌مند شوند و ستاره‌های زمینی باشند برای اهل آسمان.

سلطانی نژاد در پایان اظهار کرد: ما در این برنامه تلاش کردیم چهره‌ای که از فعالین قرآنی در ذهن عمومی مردم قرار گرفته است را تغییر دهیم و چهره واقعی انسان‌های مانوس با قرآن را به نمایش بگذاریم. از طرفی تلفیق ایرانگردی با فعالیت‌های قرآنی تنوع خاصی به این مجموعه داده و از فضای یک نواخت برنامه‌های قرآنی خارج کرده است.

مجموعه مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از اول ماه مبارک رمضان به مدت ۲۶ شب، ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما به روی آنتن خواهد رفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار

روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها