مشاهده خبر

پنج شنبه 17 اسفند 1402

رقابت در رخداد تاریخی

برنامه رخداد، مسابقه‌ای است که با کنکاش پیرامون موضوعات سیاسی ــ تاریخی معاصر کشورمان با حفظ ارزش‌های بومی، ایرانی ــ اسلامی و مطرح‌ کردن نمادهای فرهنگ اصیل ایرانی، دستخوش زرق‌ و برق‌های برخی از آثار به شیوه و سبک غربی نشده و به‌ عنوان یک مسابقه تمام‌ ایرانی نشان از فضا وفرهنگ ایرانی ــ اسلامی دارد.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، برنامه رخداد، مسابقه‌ای است که با کنکاش پیرامون موضوعات سیاسی ــ تاریخی معاصر کشورمان با شرکت دو گروه برگزار می‌شود و شامل چند بخش است که حاضرین در این مسابقه تلاش می‌کنند و موظف هستند که در پاسخ به سؤال‌های مجری این برنامه که در بخش‌های مختلف از آنها می‌شود جواب صحیح را در مدت‌ زمان تعیین‌ شده اعلام کنند.

تفاوت‌ مسابقه رخداد نسبت به سایر مسابقه‌هایی که از سایر شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود این‌ است که این مسابقه با حفظ ارزش‌های بومی، ایرانی ــ اسلامی و مطرح‌ کردن نمادهای فرهنگ اصیل ایرانی، دستخوش زرق‌ و برق‌های برخی از آثار به شیوه و سبک غربی نشده و به‌ عنوان یک مسابقه تمام‌ ایرانی با همان فضای بومی و تمام‌ سنتی‌اش نشان از فضا وفرهنگ ایرانی ــ اسلامی دارد.

دراین مسابقه سعی شده که از گروه‌های خانواده بهره گرفته شود و مهمانان مسابقه رخداد که در دو گروه به‌عنوان شرکت‌کننده به سؤال‌های سیاسی ــ تاریخی پاسخ می‌دهند در قالب یک خانواده هستند و لذا باید دانش و اطلاعات بسیار خوبی از موضوعات و مسائل سیاسی، تاریخی و اجتماعی معاصر ایران داشته باشند.

همچنین در مسابقه رخداد شبکه افق به‌‌ غیرازبخش‌های متنوع و جذاب، بخش ویژه‌ای هم در رابطه با انتخابات در نظر گرفته شده است که از میان گروه‌های شرکت‌ کننده یک نفر به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس از هر گروه پشت تریبون انتخابات قرار می‌گیرد و در زمان تعیین‌ شده به برنامه‌های انتخاباتی‌اش در موضوع مورد نظر که از قبل اعلام می‌کند می‌پردازد که یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی این مسابقه به‌شمار می‌رود.

 

مسابقه‌ای با محوریت تاریخ معاصر

وهاب عالمی، تهیه‌کننده رخداد درباره این فصل از برنامه، گفت: در حال‌ حاضر فصل سوم این مسابقه در حال پخش از شبکه افق است و یک مسابقه تاریخی ــ سیاسی با محوریت تاریخ معاصر کشورمان به‌ ویژه تاریخ انقلاب اسلامی است و سعی کرده‌ایم که این برنامه براساس استانداردهای لازم ساخته شود از جمله هیجان و اتفاقات خاص که مخاطبان به ‌خوبی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: آیتم‌های برنامه هم بخش‌های متنوعی را شامل می‌شود. یک بخش از سؤالات را داریم که گزینه‌ای یک‌ جوابی و دو جوابی است و چهارجوابی هم هست و یک بخش هم گزینه‌هایی است که شرکت‌ کننده باید به‌سرعت جواب بدهد. گزینه‌های سرعتی و آیتم‌های بعدی هم شامل بازی‌های رایانه‌ای است که قراراست به این برنامه اضافه شود، امیدواریم از قسمت‌های بعدی در این مسابقه گنجانده خواهد شد. همچنین بازی‌های میدانی مثل جورچین حروف، بازی جدول، بازی دریچه و بازی با حروف‌ سه‌ بعدی و حجم‌ دار و درواقع کلمه‌سازی با حروف‌.

 

فضای صمیمی و خانوادگی

عالمی افزود: با تلاش عوامل برنامه سعی کرده‌ایم فضای حاکم بر مسابقه صمیمی و خودمانی باشد. آقای فرهاد جم هم به‌ عنوان مجری این مسابقه صمیمی را اجرا می‌کند تا فضای محبت و مهربانی علی‌ رغم حالت رقابتی در این برنامه شکل بگیرد، چرا که ما هدف‌مان در مسابقه این است که خانواده‌ها حضور داشته باشند؛ مثل پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، بچه‌ها، همکاران و دوستان یک نهاد یا اداره، بچه‌های دانشجو که باهم همکلاسی هستند. تلاش ما این بود که مسابقه ازحالت خشک خارج شود و فضای صمیمی داشته باشد که الحمدلله این اتفاق افتاد.

 

۵۲ قسمت با فصل سوم

این تهیه‌کننده عنوان کرد: فصل سوم مسابقه رخداد از شبکه افق در حال پخش است و ما در حال‌ حاضر روزانه ضبط برنامه داریم و این فصل در۵۲ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود. مجری مسابقه هم تا پایان کار همچنان فرهاد جم خواهد بود، چرا که آقای جم فقط مجری نیست، بلکه یک شخص توانمند و با معلومات ‌در عرصه‌های مختلف سیاسی‌-تاریخی است که با همه وجودهم این برنامه را اجرا می‌کند.

 

تلاش برای پرمخاطب شدن

عالمی توضیح می‌دهد: درخصوص فضا و دکور برنامه باید بگویم ایده‌های زیادی در این مورد برای این مسابقه داشتیم اما با توجه به زمان بسیار کمی که در اختیارمان بود و باید برنامه هر چه‌ زودتر به آنتن می‌رسید بسیاری از آن طرح‌ها و ایده‌ها را نتوانستیم انجام دهیم. همه کارهای پس‌تولید و ضبط برنامه اکنون همزمان با هم درحال انجام است. تلاش می‌کنیم در روند تولید ضمن رفع کاستی‌ها و نقص‌ها، اصلاحات را انجام دهیم تا مسابقه رخداد برنامه پرمخاطبی شود.

 

منبع: روزنامه جام جم

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها