مشاهده خبر

سه شنبه 1 اسفند 1402

همیشه درس خوندن راه درست نیست!

مجله خانوادگی «خونه خودتونه» یکشنبه 29 بهمن ماه با موضوع ضرورت شناخت استعدادهای درونی و پیدا کردن مسیر درست زندگی، از شبکه افق سیما پخش شد.

0

در این برنامه، سید وحید غمخواری (مشاور خانواده) به عنوان کارشناس حضور داشت؛ او در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان در مورد عدم علاقه فرزندان به تحصیل اظهار کرد: هوش شامل بر انواعی است که تعداد آنها به 34 مورد می‌رسد.

غمخواری با بیان اینکه این تقسیم‌بندی بر مبنای تحقیقی 15 ساله بر روی یک میلیون نفر صورت گرفته است افزود: نکته اساسی این بود که هیچ انسانی پیدا نمی‌شود در همه این 34 مورد کامل باشد و نکته عجیب‌تر اینکه هیچ انسان سالم و متعادلی هم نیست که حداقل در پنج مورد از این هوش‌ها نابغه نباشند.

این مشاور خانواده عنوان کرد: اینجاست که باید توجه داشته باشیم درس خواندن و علاقه به تحصیل تا مراحل بالا، اصولا جزء هوشی نیست که هر کسی باید داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: البته این به معنای بی خیال شدن در مورد تحصیل فرزندان نیست بلکه به این معناست که انتظار نداشته باشیم فرزندانمان همیشه نمره خوبی در همه درس‌ها بگیرند ضمن اینکه تحصیلات مقدماتی لازم است ولی بعد از آن باید به دنبال علاقه و استعداد رفت.

غمخواری با بیان اینکه ارزشمندترین مفهوم در یک خانواده، محبت والدین نسبت به فرزندان است گفت: نباید از این مسئله سوء استفاده کرد و بچه‌ها را وادار کرد برای جلب محبت، به کاری بپردازند که دوست ندارند.

این مشاور خانواده افزود: البته نوجوانان هم نباید بیکار بنشینند و بگویند نمی‌دانیم علاقه و استعدادمان در چیست، بلکه باید به دنبال شناخت توانمندی‌ها و استعدادهایشان بروند و خودشان را به درستی بشناسند.

او تصریح کرد: تجره کردن یکی از راه‌ها شناخت استعدادها و توانمندی‌هاست بنابراین باید اجازه و فرصت تجربه را به فرزندانمان بدهیم.

غمخواری با بیان اینکه نباید بچه‌ها را تحت فشار گذاشت تا آنها احساس بد بودن یا ناکافی بودن کنند گفت: عقل می‌گوید اگر تاکنون کار را به درستی پیش نبرده‌ایم اشکالی ندارد، چون می‌توانیم از الان مسیر درست را در پیش بگیریم ولی فکر آدمی را به خاطر گذشته سرزنش می‌کند و اجازه نمی‌دهد از این پس زندگی‌مان را اصلاح کنیم.

این مشاور خانواده عنوان کرد: البته تغییر هم به یکباره روی نمی‌دهد و امری تدریجی است و همین قدر که چند درصد تغییر کنیم، می‌توانیم به همان میزان موفق شویم.

مجله خانوادگی «خونه خودتونه» شنبه تا چهارشنبه با اجرای علی یگانه و مریم شهرام‌پور، ساعت 17 و تکرار آن ساعت 10 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

آخرین اخبار

مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها