مشاهده خبر

چهار شنبه 11 بهمن 1402

ناشنیده‌هایی در مورد نفوذ صهیونیست‌ها در ورزش جهان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با حضور علی کفاشیان و موضوعاتی همچون لابی‌گری اسرائیل در مجامع ورزشی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: در مجامع بین‌المللی فوتبالی از جمله جلسات فیفا، به نمایندگان رژیم صهیونیستی میدان داده نمی‌شد و به عکس، حمایت از فلسطین خوب بود.

کفاشیان افزود: لابی صهیونیست‌ها چندان در مجامع جهانی فوتبال قوی و تاثیرگذار نبوده است.

چرا رژیم صهیونیستی در فوتبال آسیا حضور ندارد؟

این مدیر ورزشی با بیان اینکه عرصه بر صهیونیست‌ها در فوتبال آسیا تنگ شده و بعد از رأی‌گیری در دهه‌ 50، حکم به حذف تیم فوتبال این رژیم از آسیا شد خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این امر، عدم پذیرش مسابقه دادن با نماینده رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی و اسلامی بود.

شاهد نفوذ صهیونیست‌هایی با ملیت‌های دیگر در کمیته‌های فیفا هستیم

او گفت: بعضی اشخاص یهودی که ممکن است صهیونیست هم باشند، گاهی در کمیته‌های فیفا یا کمیته بین‌المللی المپیک، علیه کشورهای حامی فلسطین و ضد اسرائیل رأی می‌دهند.

کفاشیان بیان کرد: در این مواقع، نمایندگان کشورهای اسلامی در کمیته‌ها حضور ندارند یا اگر باشند فعال نیستند.

کشورهای عربی همسو هم به ما رأی نمی‌دادند!

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: در مجامع جهانی و آسیایی، کشورهای عربی که در سیاست با ایران همسو بودند، باز هم به ایران رأی نمی‌دادند و رأی‌هایشان به نفع طرف مقابل بود.

آیا احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل سملیک است؟

پس از بخش اخبار و گزارش اختصاصی شبکه افق از غزه، ارتباط اینترنتی با گرگ سیمون - نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی از سوئد – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین گفت: بسیاری دوست دارند بگویند احکامی که دادگاه لاهه صادر کرده، سملیک است ولی ما باید به این مسئله توجه کنیم که تاثیر این احکام چه هستند چون رژیم صهیونیستی کمتر از 30 روز فرصت پاسخگویی دارند؛ اسرائیلی‌ها بعد از حکم دادگاه لاهه هراسان شده‌اند.

دلیل اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی چیست؟

سیمون خاطرنشان کرد: مسئله اصلی در داخل رژیم صهیونیستی این است که اعضای کابینه هم می‌دانند در جنگ غزه دستاوردی نداشته و به ورطه باطلی افتاده‌اند.

به گفته او، مقاومت فلسطین همچنان در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند و دستاوردهای خوبی داشته‌اند.

ایران دومین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت!

در ادامه، صفاءالدین تبرائیان - نویسنده و مورخ – در استودیو حضور یافت.

او اظهار کرد: ایران در زمان پهلوی، دومین کشوری بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و رابطه عجیبی بین این دو حاکم شد به نحوی که تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب، 15 هزار نظامی ایرانی در اسرائیل آموزش می‌دیدند.

تبرائیان گفت: در ماجرای زلزله بوئین زهرا، کارشناسان اسرائیلی وارد دشت قزوین شدند، در جریان جنگ 6 روزه این کارشناسان حوزه کشاورزی سریعا به سرزمین‌های اشغالی برگشتند، پاسخی به این ادعا که در آن جنگ اسرائیل فقط از نیروهای نظامی استفاده کرده است.

شعاری واحد از ماجرای فلسطین تا پیاده‌روی اربعین

این مورخ عنوان کرد: شعار معروف اربعین یعنی «الحسین یوحدنا» دهه‌ها پیش توسط علمای اسلامی و در مورد فلسطین به کار رفته بود.

او با بیان اینکه در زمانه‌ی زعامت سید محسن حکیم، از ایشان در مورد عملیات استشهادی علیه اسرائیل سوال شد گفت: این مرجع تقلید با شرایطی اجازه داد؛ البته همه مراجع اجازه استفاده از وجوهات شرعیه را برای مقابله با رژیم صهیونیستی صادر کرده بودند.

ویژگی‌های متفاوت سید حسن نصرالله از زبان مورخ ایرانی

این نویسنده و مورخ خاطرنشان کرد: 25 سال قبل با سید حسن نصرالله دیدار کردم، احساسم این بود که نورانیت و خصوصیت متفاوتی در او هست.

به گفته او، همین ویژگی‌هاست که حتی خواننده‌ای مسیحی برای او شعر می‌خواند و عواید کنسرتش را در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد.

ظهور تکفیری‌ها نتیجه تاخیر در مبارزه با اسرائیل است

تبرائیان افزود: به نظرم، ظهور گروه‌‎‌های تکفیری، نتیجه تاخیر در مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی است و ده‌ها و صدها هزار کشته در مقابله با داعش و سایر تکفیری‌ها، به خاطر همین دیرکرد در مقابله با اسرائیل بوده است.

آخرین اخبار

روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها