مشاهده خبر

چهار شنبه 11 بهمن 1402

ناشنیده‌هایی در مورد نفوذ صهیونیست‌ها در ورزش جهان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با حضور علی کفاشیان و موضوعاتی همچون لابی‌گری اسرائیل در مجامع ورزشی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: در مجامع بین‌المللی فوتبالی از جمله جلسات فیفا، به نمایندگان رژیم صهیونیستی میدان داده نمی‌شد و به عکس، حمایت از فلسطین خوب بود.

کفاشیان افزود: لابی صهیونیست‌ها چندان در مجامع جهانی فوتبال قوی و تاثیرگذار نبوده است.

چرا رژیم صهیونیستی در فوتبال آسیا حضور ندارد؟

این مدیر ورزشی با بیان اینکه عرصه بر صهیونیست‌ها در فوتبال آسیا تنگ شده و بعد از رأی‌گیری در دهه‌ 50، حکم به حذف تیم فوتبال این رژیم از آسیا شد خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این امر، عدم پذیرش مسابقه دادن با نماینده رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی و اسلامی بود.

شاهد نفوذ صهیونیست‌هایی با ملیت‌های دیگر در کمیته‌های فیفا هستیم

او گفت: بعضی اشخاص یهودی که ممکن است صهیونیست هم باشند، گاهی در کمیته‌های فیفا یا کمیته بین‌المللی المپیک، علیه کشورهای حامی فلسطین و ضد اسرائیل رأی می‌دهند.

کفاشیان بیان کرد: در این مواقع، نمایندگان کشورهای اسلامی در کمیته‌ها حضور ندارند یا اگر باشند فعال نیستند.

کشورهای عربی همسو هم به ما رأی نمی‌دادند!

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: در مجامع جهانی و آسیایی، کشورهای عربی که در سیاست با ایران همسو بودند، باز هم به ایران رأی نمی‌دادند و رأی‌هایشان به نفع طرف مقابل بود.

آیا احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل سملیک است؟

پس از بخش اخبار و گزارش اختصاصی شبکه افق از غزه، ارتباط اینترنتی با گرگ سیمون - نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی از سوئد – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین گفت: بسیاری دوست دارند بگویند احکامی که دادگاه لاهه صادر کرده، سملیک است ولی ما باید به این مسئله توجه کنیم که تاثیر این احکام چه هستند چون رژیم صهیونیستی کمتر از 30 روز فرصت پاسخگویی دارند؛ اسرائیلی‌ها بعد از حکم دادگاه لاهه هراسان شده‌اند.

دلیل اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی چیست؟

سیمون خاطرنشان کرد: مسئله اصلی در داخل رژیم صهیونیستی این است که اعضای کابینه هم می‌دانند در جنگ غزه دستاوردی نداشته و به ورطه باطلی افتاده‌اند.

به گفته او، مقاومت فلسطین همچنان در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند و دستاوردهای خوبی داشته‌اند.

ایران دومین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت!

در ادامه، صفاءالدین تبرائیان - نویسنده و مورخ – در استودیو حضور یافت.

او اظهار کرد: ایران در زمان پهلوی، دومین کشوری بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و رابطه عجیبی بین این دو حاکم شد به نحوی که تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب، 15 هزار نظامی ایرانی در اسرائیل آموزش می‌دیدند.

تبرائیان گفت: در ماجرای زلزله بوئین زهرا، کارشناسان اسرائیلی وارد دشت قزوین شدند، در جریان جنگ 6 روزه این کارشناسان حوزه کشاورزی سریعا به سرزمین‌های اشغالی برگشتند، پاسخی به این ادعا که در آن جنگ اسرائیل فقط از نیروهای نظامی استفاده کرده است.

شعاری واحد از ماجرای فلسطین تا پیاده‌روی اربعین

این مورخ عنوان کرد: شعار معروف اربعین یعنی «الحسین یوحدنا» دهه‌ها پیش توسط علمای اسلامی و در مورد فلسطین به کار رفته بود.

او با بیان اینکه در زمانه‌ی زعامت سید محسن حکیم، از ایشان در مورد عملیات استشهادی علیه اسرائیل سوال شد گفت: این مرجع تقلید با شرایطی اجازه داد؛ البته همه مراجع اجازه استفاده از وجوهات شرعیه را برای مقابله با رژیم صهیونیستی صادر کرده بودند.

ویژگی‌های متفاوت سید حسن نصرالله از زبان مورخ ایرانی

این نویسنده و مورخ خاطرنشان کرد: 25 سال قبل با سید حسن نصرالله دیدار کردم، احساسم این بود که نورانیت و خصوصیت متفاوتی در او هست.

به گفته او، همین ویژگی‌هاست که حتی خواننده‌ای مسیحی برای او شعر می‌خواند و عواید کنسرتش را در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد.

ظهور تکفیری‌ها نتیجه تاخیر در مبارزه با اسرائیل است

تبرائیان افزود: به نظرم، ظهور گروه‌‎‌های تکفیری، نتیجه تاخیر در مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی است و ده‌ها و صدها هزار کشته در مقابله با داعش و سایر تکفیری‌ها، به خاطر همین دیرکرد در مقابله با اسرائیل بوده است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها