مشاهده خبر

سه شنبه 12 دی 1402

اسرائیلی که هر روز گستاخ‌تر می‌شود

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، سه‌شنبه شب با موضوع ترور نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت و همچنین گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسینی - خبرنگار اعزامی به لبنان – از محل انفجار در بیروت برقرار شد؛ او در این ارتباط گفت: تا آنجا که اطلاع داریم، در جریان حمله تروریستی امروز در بیروت، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس یکی از مقامات بلندپایه این گروه هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

حسینی خاطرنشان کرد: این حمله با سه موشک صورت گرفته و محافل صهیونیستی هم آن را تایید کرده‌اند؛ و اگر تایید شود این برای نخستین بار از سال 2006 است که ضاحیه بیروت مورد حمله قرار می‌گیرد.

همه چیز فردا شب مشخص می‌شود!

به گفته او، قرار است فردا و در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله سخنرانی داشته باشد و قطعا اتفاقاتی خواهد افتاد اما اینکه چگونه به این ترور پاسخ داده می‌شود، فردا شب مشخص می‌شود.

ایران، روسیه و آمریکا؛ هرم اصلی قدرت‌های خارجی در سوریه

در بخش بعدی، سید محمد تقی آقایان - کارشناس مسائل غرب آسیا – در برنامه حضور یافت؛ او با بیان اینکه هر کدام از بازیگران بین‌المللی حاضر در سوریه، به دنبال سهم خود هستند و در این بین، دولت این کشور، رسما از جمهوری اسلامی دعوت کرد برای مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه حضور یابد گفت: الان نقش اصلی در سوریه، توسط ایران، روسیه و آمریکا ایفا می‌شود و تمام اتفاقاتی هم که در این کشور می‌افتد، در زمینه امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گفته آقایان، مستشاران ایران در سوریه حضور داشته و دارند اما ترور شهید سید رضی بسیار سخت بود، او در سوریه کاملا شناخته شده بود و اولین اسلحه را به دست نیروهای مقاومت رساند.

ترورهای اسرائیل پاسخ به اقدامات ایران و محور مقاومت است

او خاطرنشان کرد: روسیه در حال حاضر، منفعت‌گراست و البته هر کشوری در روابط خارجی خود اینگونه است؛ سامانه‌های پدافندی محور مقاومت و روسیه در سوریه مستقر هستند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه نمی‌توانیم از دولت سوریه بخواهیم در پی هر تهاجم صهیونیست‌ها، واکنش نشان دهد عنوان کرد: چون ما هم به عنوان مستشار خارجی در سوریه حضور داریم و عملیات‌هایمان با هماهنگی سوری‌هاست.

او ادامه داد: روسیه هم با رژیم صهیونیستی رابطه دارد و با دولت سوریه هم پیمان‌هایی دارد، به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت آنها هم واکنش نشان دهند و سکوت روس‌ها هم احتمالا منجر به تداوم حملات اسرائیل به نیروهای مقاومت خواهد شد.

آقایان گفت: نکته قابل تأمل این است که ترورهای صهیونیست‌ها در واقع پاسخی به اقدامات و پیشرفت‌های ایران و محور مقاومت در منطقه است.

چرا مقاومت به ترورهای اسرائیل واکنش سریع نشان نمی‌دهد؟

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: فرماندهان نیروهای مقاومت، گذشته را دیده‌اند، امروز را می‌بینند و آینده را هم در نظر دارند.

او افزود: از دست دادن حاج قاسم سلیمانی واقعا تلخ بود، ولی حقیقت این است که آنها اصولا کسی را ندارند که در مقابل حاج قاسم باشد و با حذف او، این ترور جبران شود.

نقشه آمریکا برای سوریه چیست؟

آقایان با بیان اینکه ورود ناوهای آمریکایی به منطقه، برای تقابل با ایران و حزب‌الله بود وگرنه ایالات متحده برای مقابله با حماس، ناوهایش را نمی‌آورد گفت: آمریکایی‌ها برای سوریه برنامه دارند و هدفشان، تسخیر مناطقی مانند استان الانبار توسط گروه تروریستی تحریرالشام است البته محور مقاومت هم بیکار ننشسته و اقداماتی انجام داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: راهبرد غرب و صهیونیست‌ها در سوریه این است که منتظرند تا جنگ غزه تمام شود سپس برخی مناطق در این کشور را تسخیر کرده و ارتباط سوریه با همسایگانش را قطع کنند تا در نهایت به ایجاد نارضایتی بین مردم دامن بزنند.

نقش «مقاومت» در منظومه فکری مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی

ارتباط زنده تصویری با آیت‌الله رجبی - رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) – بخش بعدی برنامه بود.

او گفت: نظام فکری مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، خدامحوری بود و یکی از ارکان آن هم، جریان مقاومت و دفاع از مظلومان به شمار می‌رود.

رجبی با بیان اینکه تبیین قرآنی، عقلانی و فرهنگی مقاومت توسط او، یکی از بزرگ‌ترین کارهایشان به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی در تفسیر خود، باب ویژه‌ای درباره مقابله با ظالمان و دفاع از مظلومان داشت و در فلسفه سیاسی هم به این مسئله پرداخته است.

ارتباط مرحوم علامه مصباح یزدی با جبهه مقاومت در کشورهای مختلف

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از جنگ 33 روزه به سید حسن نصرالله گفته بود اگر می‌خواهید از نظر فکری، نیروهایتان را تقویت کنید، به آیت الله مصباح یزدی مراجعه کنید.

به گفته او، این استاد بزرگ چندین سفر به لبنان داشت و آثاری از او در این کشور منتشر شده است، بعدها هم مسئولان و نیروهای فکری مقاومت در قم حضور می‌یافتند و از محضر آیت الله مصباح یزدی استفاده می‌کردند.

رجبی افزود: ارتباط با فرماندهان حشدالشعبی و نیروهای مقاومت در عراق و دیگر کشورها، از دیگر اقدامات مرحوم مصباح یزدی بود.

عربستان به شدت نگران است!

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، مهمان بعدی برنامه بود؛ او گفت: عربستان به شدت نگران شکسته شدن آتش بس با انصارالله است چون قبلا ضربه شست آنها را در حمله به آرامکو دیده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: انگلستان اخیرا گفته است نقاط حساس یمن را شناسایی کرده و در قالب ائتلاف جدید، آنها را مورد هدف قرار می‌دهد، البته این حرفی به گزاف است چون در ائتلاف قبلی هم حضور داشت و این نقاط را می‌شناخت.

آتش بس جدید مساوی با پیروزی حماس است

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: به مجرد آتش‌بس جدید، اعلام پیروزی حماس قطعی است و صهیونیست‌ها نگران این مسئله هستند ضمن اینکه حماس روی شروط خود برای آتش‌بس ایستاده است.

به گفته او، در گذشته، یک اسرائیل 6 کشور عربی را شکست می‌داد ولی حالا همه دنیای غرب وارد غزه شده و نتوانسته حماس را نابود کند، این خودش بزرگ‌ترین شکست است.

تعریف خاص حسین شریعتمداری از شهید سلیمانی

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه به سالگرد شهادت سپهد قاسم سلیمانی اشاره و ابراز کرد: حاج قاسم، آمیزه‌ای از دیانت، شجاعت و سیاست بود و این سه عامل، در وجود شریف این شهید، در هم آمیخته شده بودند.

او افزود: سردار دل‌ها احیاکننده مقاومت در منطقه بود؛ او مسیری را طی کرد که امام راحل و حضرت آقا ترسیم کرده‌اند، یعنی تبدیل ملت‌ها به امت

پیش‌بینی‌های سیاسی حاج قاسم تحسن‌برانگیز بود

شریعتمداری خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در عرصه سیاسی، انسان برجسته‌ای بود و پیش‌بینی‌هایش در این حوزه تحسین‌برانگیز است؛ مثلا در مورد برجام قبل از بسیاری از صاحب‌نظران گفته بود آمریکا به دنبال برجام 2 و 3 و نهایتا نابودی جمهوری اسلامی است، این حرف بعدها که ترامپ بر سر کار آمد بر همگان روشن شد.

او ادامه داد: وقتی غربی‌ها تهدید کردند که اجازه صدور نفت را به ایران نمی‌دهیم، آقای روحانی گفت اگر ایران نفت صادر نکند، کشور دیگری هم نمی‌تواند؛ حاج قاسم آن زمان نامه‌ای به او نوشت و به خاطر این موضع‌گیری و همچنین سخنانش علیه رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه در جریان فتنه 78، فرماندهان سپاه نامه‌ای به آقای خاتمی نوشتند و گفتند وضعیت را تحمل نمی‌کنیم عنوان کرد: نویسنده آن حاج قاسم بود؛ در فتنه 88 هم او به شدت نگران بود و ماجرا را دنبال می‌کرد.

ترور صالح العاروری نشانه شکست در غزه است

ارتباط زنده تصویری با پیتر فورد – سفیر سابق انگلیس در سوریه – بخش بعدی برنامه بود.

او گفت: رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از کمک‌های نظامی و اطلاعاتی غرب، نتوانستند حماس را نابود یا رهبر این گروه را حذف کنند، به همین دلیل دست به ترور هدفی آسان‌تر زدند و صالح العاروری را ترور کردند.

فورد خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل تلفات زیادی در نوار غزه داده و چند صد نفر از سربازانش کشته شده‌اند؛ حمله امروز در جنوب بیروت، نشانه‌ای از شکست صهیونیست‌هاست.

به گفته او، توازن قوا در منطقه کاملا تغییر می‌کند و این تغییر، به نفع اسرائیل نخواهد بود چرا که آنها نشان دادند از سرکوب یک گروه شبه نظامی در منطقه‌ای محدود هم عاجز است.

صالح العاروری؛ نفر سوم از مثلث اهداف صهیونیست‌ها

علی عبدی کارشناس مسائل منطقه مهمان بعدی برنامه بود؛ او با اشاره به شهادت صالح العاروری گفت: او جزء پایه‌گذاران گردان‌های قسام در کرانه باختری بود و 15 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد.

عبدی خاطرنشان کرد: پیش از طوفان الاقصی، هدف شماره یک ترور اسرائیل بود که بعدا سید حسن نصرالله عنوان کرد هیچ تروری در خاک لبنان، بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گفته او، ضیف، سنوار و العاروری مثلث اهداف ترور رژیم صهیونیستی هستند که اسرائیل امروز نفر سوم را ترور کرد.

پرهیز از واکنش به ترورها، اسرائیل را گستاخ‌تر می‌کند

عبدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای انجام ترورهای هدفمند گستاخ شده است عنوان کرد: امروز در مرکز و در کانون جنگ با اسرائیل هستیم، وقتی این رژیم چنین گستاخ شده، پرهیز و اجتناب از رویارویی با او، گستاخی‌اش را بیشتر می‌کند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: سال‌ها بود که بیروت امنیت داشت اما نا امن کردن این شهر و ترور صالح العاروری در شب سالگرد شهادت حاج قاسم، اتفاق مهمی است؛ قرار نیست فردا اقدام سریعی انجام دهیم، ولی دشمن حتما باید ضربه شستی ببنند که امانش بریده شود.

آخرین خبر از عملیات ترور در بیروت: تعداد شهدا 6 نفر است

در انتها ارتباط تصویری دوباره‌ای با حسینی خبرنگار حاضر در بیروت برقرار شد. او گفت: تعداد شهدای حمله تروریستی عصر امروز در بیروت، 6 نفر هستند که علاوه بر صالح العاروری سه نفر از نیروهای قسام از جمله ابوعامر مسئول نیروهای قسام در جبهه جنوب لبنان هم شهید شده‌اند.

حسینی افزود: نتانیاهو از اعضای کابینه خواسته است به هیچ وجه در مورد این عملیات ترور صحبت نکنند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها