مشاهده خبر

پنج شنبه 2 آذر 1402

تنفس مصنوعی برای زنده نگه ‌داشتن رژیم صهیونیستی

شهردار تهران گفت: آتش بس برای رژیم صهیونیستی به مثابه یک تنفس مصنوعی است و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. شالوده رژیم صهیونستی از هم پاشیده است و اگر آمریکا نبود، کار رژیم صهیونیستی به چند روز هم نمی‌کشید.

0

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه به پوشش میدانی تحولات در غزه اشاره شد. سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه در ارتباط با برنامه گفت: 26 بیمارستان و مرکز بهداشتی از دایره خدمت‌رسانی خارج شده‌اند و تعدادی از ماشین‌ها و آمبولانس‌ها هم به خاطر نبود سوخت، متوقف هستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به سیاست خود درباره هدف قرار دادن بیمارستان‌ها همچنان ادامه می‌دهد. بازارها و فروشگاه‌ها از مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم خالی شده و مواد غذایی وجود ندارد. رژیم صهیونیستی و جوامع بین‌المللی مسئول مستقیم این جنگ علیه غزه هستند و در سایه توافق نامه آتش بس از کشورهای اسلامی خواهان کمک به مردم غزه از سوی گذرگاه رفح هستیم می‌خواهیم تا سوخت و مایحتاج ضروری به مردم غزه برسد.

مازن بلبیسی، خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین نیز در ارتباط با برنامه گفت: هشتاد درصد قربانیان کودک و زنان هستند و بی‌گناهانی هستند که رژیم صهیونیستی آنان را فقط به جرم سکونت در غزه هدف قرار می‌دهند. رژیم صهیونیستی عملا بیمارستان شفا را به عنوان یک پادگان نظامی تبدیل کرده است و تا کنون سه پزشک شهید شده‌اند. این رژیم تا آخرین لحظات به کشتن مردم و بمباران آنان مبادرت می‌ورزد. ممکن است آتش‌بس تمدید شود یا آتش‌بسی فراگیر باشد ولی رژیم صهیونیستی هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

معصومه زارعی، عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران مهمان بخش دیگر این برنامه بود. وی گفت: رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است زیرا فقط با زنان و کودکان می‌جنگد. اگر ضعیف نبود، رقیبان این کشور کسانی دیگر بودند. کاری که ما به عنوان یک ورزشکار می‌توانیم در مقابل این رژیم انجام دهیم این است که در مقابل ورزشکاران این رژیم شرکت نکنیم اگرچه که می‌دانیم اگر با آنان مسابقه دهیم حتما آنان شکست خواهند خورد اما ما شکست از طریق شرکت نکردن در مقابل آنان را بر پیروزی ترجیح می‌دهیم.

مازیار بیژنی، کاریکاتوریست مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود. وی گفت: به نظر من در مورد هولوکاست بهتر بود ابتدا جامعه هنری و دانشگاهی وارد می‌شدند نه اینکه سیاسیون وارد این جریان شوند البته دشمن هم در تلاش است آن را سیاسی جلوه دهد و بگوید حتی هنرمندان با حمایت سیاسی این کار را انجام می‌دهند. جنبه هنری و خودجوش این قضیه باید پررنگ‌تر باشد. ما نمایشگاه‌هایی با عنوان هولوکاست در فلسطین و هولوکاست در غزه برگزار کرده‌ایم که جنبه نسل‌کشی و کشتار مردم فلسطین را به نمایش بکشیم اما صهیونیست‌ها همواره تلاش کردند کردند تا نژادپرستی و یهودستیزی را در این نمایشگاه‌ها نشان دهند.

وی گفت: کاریکاتور جزء هنرهایی است که آزادی بیان دارد و خط قرمزی برای آن وجود ندارد. غربی‌ها در نشریات خود علیه پیامبر اسلام(ص) کاریکاتور می‌کشند ولی وقتی ما وارد میدان شدیم و در مورد هولوکاست کاریکاتور می‌کشیم، تحمل نمی‌کنند و شروع به قلع و قمع کردند.

مجید شاه‌ حسینی، رئیس فرهنگستان هنر مهمان دیگر این برنامه بود. وی گفت: در سال 2009 در فستیوال کن که نماینده ایران بودم مستندی دیدم درباره تاریخ سینمای رژیم صهیونیستی که این تاریخ را 1933 ذکر می‌کند، یعنی رژیمی 15 سال قبل از تشکیل ظاهری، دارای سینما بوده است.

وی افزود: رژیمی که در اردوگاه‌ها به صورت مجازی وزارت فرهنگ خود را تشکیل داده است، فیلم می‌سازد تا 15 سال بعد رژیم صهیونیستی تشکیل دهند و تلاش می‌کردند تا حضور نامشروع خود را به هر نحوی توجیه کنند و این کار از سال 1948 علنی شد.

شاه‌حسینی افزود: هنوز در مدل برنامه‌سازی هنری مسلمان‌ها، نشانه‌هایی از تقلید از دیگران دیده می‌شود، مثل تقلید از سرودهایی که پیش از انقلاب توسط گروه‌های مارکسیست خوانده شده بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از یک مزیت و رانتی برخوردار است که آثار و تولیدات فرهنگی و هنری‌اش همه جا دیده و منتشر می‌شود. بازیگران رژیم صهیونیستی از بازیگری شروع و بعد به راحتی در هالیوود امکان فیلمسازی پیدا کردند و مشکلی هم در دسترسی به بودجه ندارند و در فستیوال‌های جهانی هم تقدیر می‌شوند اما کسی جرات ندارد تا در این سینما سخنی بر خلاف منابع رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم فلسطین بگوید.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهمان بخش دیگر این برنامه بود. وی گفت: رژیم صهیونستی نمی‌تواند هم جنایت کند هم کتمان کند علت این موضوع هم این است که حجم این فاجعه بسیار زیاد است. صهیونیست‌ها به خبرنگارکشی عادت دارند تا جنایت‌های آنان در نهایت بی اطلاعی جهانیان انجام شود. شالوده رژیم صهیونستی از هم پاشیده است و اگر آمریکا نبود، کار رژیم صهیونیستی به چند روز هم نمی‌کشید.

وی گفت: به اعتقاد من آتش بس برای رژیم صهیونیستی به مثابه یک تنفس مصنوعی است و نمی‌تواند ادامه دهد و یقینا شاهد به زیر کشیدن این عناصر خواهیم بود.

وی افزود: در کنار دیپلماسی رسمی که توسط دولت‌ها و سیاستمداران انجام می‌شود، یک نوع دیپلماسی عمومی داریم که مردم را مخاطب قرار می‌دهد. در این نوع از دیپلماسی مدیریت شهری به دلیل اینکه نزدیک‌ترین لایه به مردم است و می‎‌تواند ارتباط گسترده‌ای با مردم بگیرد و این یک ظرفیتی است که باید به آن توجه شود. ما به عنوان شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران باید ندای مظلومان باشیم و صدای مظلومیت را به هر نحوی به گوش مردم جهان برسانیم.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها