مشاهده خبر

چهار شنبه 24 آبان 1402
به افق فلسطین

پیشنهاد «ابتکار» برای مقابله جهانی با رژیم صهیونیستی

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز سه‌شنبه از شبکه افق پخش شد.

0

در بخش اول این برنامه گزارشی از وضعیت کنونی بیمارستان‌های غزه و جنایات رژیم صهیونیستی توسط خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین ارائه شد.

مازن بلباسی خبرنگار اختصاصی این برنامه در غزه گفت: رژیم صهیونیست می‌گوید که به بیمارستان‌ها پناه ببرید و ما به آنجا حمله نمی‌کنیم این درحالیست که آتش این رژیم لحظه‌ای متوقف نمی‌شود و دقیقا همان ساختمان‌های بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: بارش باران شرایط آوارگان را سخت‌تر می‌کند. آوارگان در چادرهای بیمارستان ساکن هستند و بخاطر حجم زیاد شهدا، یخچال‌های بیمارستان جا ندارد و مجبورا در کنار چادرهای آوارگان، یک چادر برای نگهداری  پیکرهای شهدا اختصاص داده شده است.

معصومه ابتکار، معاون سابق رئیس جمهور مهمان بخش نخست گفت‌وگوی‌ برنامه به افق فلسطین بود

وی گفت: ما در ارتباط با افکار عمومی مخصوصا نسل جوانمان موفق نبودیم، یک جاهایی در ارتباط با نسل جوان نتوانستیم آن شکاف بین نسلی را در یک موضوع بسیار انسانی از بین ببریم. نتوانستیم با مردم درست ارتباط برقرار کنیم.

 معاون سابق رئیس جمهور افزود: اگر می خواهیم در مقابل تهدیدات بایستیم به انسجام ملی نیازمند هستیم، مخصوصا نسل جوان باید روی کار بیاید و باید احساس کنند که در تعیین سرنوشت خودشان نقشآفرین هستند.

ابتکار خاطرنشان کرد: سرنوشت ما با سرنوشت مردم فلسطین و همه ملت‌های مظلوم جهان گره خورده چرا که آرمان ما حمایت از مظلوم بوده و انقلاب برپایه مبارزه با ظلم بوده است.

وی افزود: حمله به بیمارستانها بی‌سابقه و بر اساس همه قوانین بینالمللی ممنوع و توجیهناپذیر است و نشان‌دهنده یک نسل‌کشی است.

ابتکار گفت: ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی با تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و شناسایی کسانی که حمایت مالی از صهیونیسم می‌کنند میتوانند نقش فعال در حمایت از مردم غزه داشته باشند. البته مردم باید از دولت‌های خود بخواهند. انفعال دولتهای اسلامی و بسنده کردن آنها به صدور بیانیه، مناسب نیست، همسر پادشاه یک کشور اسلامی در حمایت از فلسطینیها حرف میزند و در همان کشور، چند صد نفر فعال ضد صهیونیست را بازداشت میکنند. مردم باید این را از دولت‌هایشان بخواهند چون این ظلم و این رفتار خدشه به اعتبار و حیثیت تمام ملت‌های مسلمان است.

منصوره کرمی، همسر شهید علی محمدی، مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی جنایتکار بودن خودش را بالعینه به جهانیان نشان می‌دهد. حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی از این رژیم، باعث شده که حتی صلح را قبول نکند و هر روز به جنایتاتش ادامه بدهد.

کرمی افزود: مردم کشورهای اسلامی، اجناس و کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را نباید بخرند و آنها را تحریم کنند. مردم اگر امروز جلوی رژیم صهیونیستی را نگیرند، همین برنامه و اتفاق برای آنها پیش خواهد آمر. برنامه این رژیم این است که هیچ کشوری در منطقه توسعه و پیشرفت نکند‌. انها به فلسطین قانع نیستند و به دنبال پیشروی و توسعه خودشان هستند.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس مهمان دیگر میز گفت‌وگوی برنامه به هفق فلسطین بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در حال نابودی نسل و همزمان نابودی ارض است. این مساله به خودی  می‌تواند یک مطالبه جدی در تمامی مجامع بین المللی خصوصا آنها که در موضوع محیط زیستند،شود. ولی سازمانهای محیط زیستی، هیچ واکنشی نسبت به این قضیه نداشتهاند.

رفیعی افزود: در طول 70 سال اخیر، زمینهای کشاورزی فلسطینیها غصب و کارخانههای آلاینده توسط صهیونیستها در آن ساخته شده، به این ترتیب امنیت غذایی مردم هم مورد تهاجم قرار گرفته است. مشخص نیست آثار تخریب سرزمینی در فلسطین توسط صهیونیستها، تا چند سال ادامه خواهد داشت ولی پیگیری حقوقی و دادگاهی این اقدام، قطعا باید توسط کشورهای مسلمان جهت مطالبه حق فلسطینیان انجام شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: جنایات زیست محیطی رژیم صهیونیست و استفاده ناجوانمردانه از بمب‌های بیولوژیک و سلاح‌های فسفر سفید و سلاح‌های هسته‌ای قطعا همه حیات وحش فلسطین را متاثر خواهد کرد. این آثار مخرب از فلسطین به دیگر مناطق هم سرایت میکند ولی جامعه جهانی نسبت به آن سکوت کرده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از قصد و با برنامه قبلی منابع آبی را در فلسطین مسموم میکند؛ آنها بدنبال تسلط بر روی منابع آبی در سراسر جهان هستند. اینها با پژوهشکدههای عمدتا آمریکایی و فرانسوی مشغول همکاری است تا روی منابع آبی تسلط پیدا کند، مثل آسیبی که امروز به اردن زده یا برنامهریزی برای تسلط بر سرشاخههای نیل.

حمیدرضا مقدمفر کارشناس مسائل راهبردی، مهمان پایانی برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: طوفان الاقصی کار بزرگی بود و شکستی به رژیم وارد کرد غیر ترمیم نیست. هر سه دکترین راهبردی دفاعی بن گورین برای رژیم صهیونیستی، بعد از طوفان الاقصی زیر سوال رفت و شکست راهبردی خورد.

مقدم‌فر افزود: صهیونیستها بدنبال ترمیم این شکست است. ولی بزرگترین اشکالشان این است که نمیتوانند یک هدف راهبردی برای پیروزی خود تعیین کنند، در واقع نمیدانند باید به کجا برسند تا بگویند پیروز شدیم.

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: واقعیت این است که حماس یک جنبش مردمی است و قبل از اینکه یک نیروی چریکی مسلح باشد ابتدا یک تفکر مقاومتی دارد و بعد یک نقش حماسی و جنبشی دارد. بخشی از مردم و پاره تن مردم است. حماس نماینده این مردم است.

مردم کرانه باختری ۷۰ درصدشان معتقد به حماس و طرفدار حماس هستند ، خانواده رهبران حماس در غزه حضور دارند و برخی از آنها در همین جنگ به شهادت رسیدند.

مقدمفر خاطرنشان کرد: غزه را محاصره کردند و وارد یک سری جاها شدند ولی نتوانستند غزه را تصرف کنند چون آنها با یک ارتش کلاسیک رو به رو نیستند،  چون حماس از خود مردم است و گویی با کل مردم غزه رو به رو است. بنابراین اگر در بدترین حالت رژیم صهیونیستی همه غزه را تصرف کند، نه خودش میتواند آنجا بماند و نه تحویل تشکیلات خودگردان بدهد، چون الگوی دولت خودگردان در غزه قابل پیادهسازی نیست؛ دولت خودگردان در کرانه باختری هم پایگاه مردمی ندارد چه برسد به غزه.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها