مشاهده خبر

سه شنبه 23 آبان 1402

کواکبیان: دفاع از فلسطین وظیفه همه کشورهای اسلامی است

یک فعال سیاسی گفت: خروجی نشست کشورهای اسلامی نباید صرفا یک اعلامیه محکومیت باشد، دفاع از فلسطین و مبارزه با صهیونیسم، فقط وظیفه ایران نیست، بلکه بر عهده دنیای اسلام است هر چند می‌بینیم کشورهای اسلامی و عربی، روابط پنهان با رژیم صهیونیست هم دارند.

0

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه گزارشی از حجم گسترده خسارات در غزه از سوی  مسئول دفتر یکی از رسانه‌های دولتی در غزه ارائه شد.

وی گفت: 156 مسجد و سه کلیسا در غزه آسيب ديده‌اند شده‌اند و زمین‌های کشاورزی هم بیش از 180 میلیون دلار خسارت دیده‌اند. به دام‌ها و پرورش ماهی نیز اسیب رسیده‌ است. و جنایت جدیدی نیز بر غزه وارد شده است و خدمات اینترنت به کلی قطع شده است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا را مسئول کامل این جنایات و قتل عام‌ها می‌دانیم چون از رژیم صهیونیستی حمایت کاملی دارد؛ جامعه بین‌المللی به صهیونیست‌ها چراغ سبز نشان داده است مردم  فلسطین را قتل عام کند. ما از همه مردم آزاده می‌خواهیم که رژیم صهیونیستی را متوقف کند. و درخواست میکنیم که گدرگاه رفح باز شود تا گذرگاه امنی باشد کمک‌های بین‌المللی و پزشکی به بیمارستان‌های غزه برسد.

در بخش بعدی این برنامه ابوالقاسم دلفی، سفیر پیشین ایران در فرانسه مهمان برنامه بود.

وی گفت: آنچه که در اروپا و حرکت‌های مردمی در دنیا و در کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس و هلند که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند، نشان دهنده یک تحولی تحول ذهنی در افکار عمومی غرب است. تداوم این حرکت‌ها و افزایش این فشارها چقدر دولت‌ها تحت تاثیر این تحولات قرار می‌گیرند.

وی افزود: افکار عمومی وارد فصایی شده است که آن فضا باب طبع خیلی از این دولت‌ها به دلیل وضعیتی که در مناسباتشان با رژیم صهیونیستیست، نباشد.

بین کشورهای اروپایی تفاوت در مواضع سیاسی نسبت به رژیم صهیونیستی وجود دارد نخست یک موضع واحد و متحدی بین کشورهای مجموعه اروپا نمیبینیم. مثلا آلمان علنا با آتش‌بس مخالفت می‌کند و کشوری مثل فرانسه درخواست آتش‌بس می‌کنند.  این تفاوت‌ها بخشی از آن به دلیل حضور مردمی است و بخشی هم به دلیل روابط آنها با کشورهای خاورمیانه است.

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت:  اگر بتوان شرایطی ایجاد کرد که روس‌ها و اروپایی‌ها در مسئله اوکراین به وضعیت مشترکی برسند، تاثیرگذاری روی تحولات غزه و فلسطین، متفاوت خواهد بود و نتیجه آن، افزایش فشار افکار عمومی روی دولت‌های غربی است.

در بخش دیگر این برنامه  به ماجرای حمله صهیونیست‌ها به خبرنگاران با پهپاد و تانک مرکاوا اشاره شد.

محمدرضا باقری، خبرنگار صدا و سیما در جنوب لبنان در ارتباط زنده و تصویری با برنامه گفت: مسئولان حزب‌الله نمایندگان رسانه‌ها را به منطقه‌ای برده بودند که مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته بود تا از آنجا گزارش تهیه کنند، منطقه‌ای که نزدیک پایگاه صهیونیست‌ها بود، بعد از دو دقیقه، پهپادی از جانب صهیونیست‌ها 10 متری ما را هدف قرار داد، همه در حال متفرق شدند بودند که یک تانک مرکاوا، همان نقطه را هدف گرفت و مانع از تهیه گزارش توسط خبرنگاران شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از رسانه‌ای شدن جنایاتش توسط رسانه‌های بین‌المللی و مستقل وحشت دارد؛ لباس و اتومبیل‌های ما علامت رسانه داشت و به هیچ وجه نمی‌توان گفت آنها اشتباه کرده باشند.

مهدی سلحشور، مداح اهل بیت مهمان دیگر این برنامه بود.

سلحشور افزود: صهیونیست‌های نانجیب و یزیدصفت، تانکر آب را هم منفجر می‌کنند، تانکری که می‌خواست برای کودکان تشنه و منتظر غزه، آب ببرد؛ یزیدی‌ها در طی تاریخ همینگونه بودند. این خوی یزیدی از کربلا تا امروز امتداد یافته است.

وی گفت: در هر بُرهه تاریخ، تقابل حسینیان و یزیدیان و تقابل حق و باطل همیشه بوده است و ما هم باید یک طرف بایستیم. حالا یک طرف دولتی غاصب و اشغالگر قرار گرفته که خوی درندگی‌اش از همه حیوانات درنده بیشتر است و یک طرف مردمی مظلوم، و ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

این مداح اهل بیت گفت: تردید نکنید اگر پایش بیفتد، مردم ایران ثابت قدم‌تر از هر کسی، در میدان خواهند بود ولی افرادی معلوم الحال نسبت به این مسئله شبهه وارد می‌کنند، به آنها خیلی گلایه داریم، همان کسانی که در یک تظاهرات دوران قبل از انقلاب شرکت نکرده‌اند و زمان جنگ از 70 کیلومتری اندیمشک هم رد نشدند، اینها همان افرادی هستند که اگر مسئله‌ای بشود زودتر از همه کم می‌آورند.

وی افزود: آنها دوگانه مردم و حاکمیت را مطرح می‌کنند که مردم آسیب می‌بینند و حاکمیت مصون است؛ اگر منظورشان امامین انقلاب است که امام راحل زمان جنگ به پناهگاه نمی‌رفت و حضرت آقا هم زمان جنگ، خودشان و فرزندانشان در جبهه بودند.

مصطفی کواکبیان، کارشناس مسائل سیاسی مهمان دیگر این برنامه بود.

کواکبیان گفت: دفاع از غزه در قالب وحدت ملی می‌گنجد ولی دو گروه این وحدت را می‌شکنند، آنهایی که به هر دلیل با نظام جمهوری اسلامی زاویه و مشکل دارند، طوری جلوه می‌دهند که انگار مردم از حمایت نظام از غزه راضی نیستند. گروه دیگر، آنهایی که خود را انقلابی می‌دانند و می‌گویند چرا غیر از ما، دیگران از غزه حمایت می‌کنند!

وی افزود: اینکه بگویند کشور فقط مال حزب‌اللهی‌هاست خلاف وحدت ملی است. برخی گفته‌اند فقط حزب‌اللهی‌ها باید کشور را اداره کنند و در تلویزیون حرف بزنند، این حرف‌ها خلاف وحدت ملی است که می‌تواند حول محور دفاع و حمایت از مردم غزه در کشور شکل بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی هم گفته‌اند این همه موشک انبار کرده‌ایم الان وقت جنگ است، رهبری اما گفتند دست طراحان طوفان الاقصی را می‌بوسیم ولی قرار نیست دخالت نظامی کنیم.

وی گفت: خروجی نشست کشورهای اسلامی نباید صرفا یک اعلامیه محکومیت باشد، دفاع از فلسطین و مبارزه با صهیونیسم، فقط وظیفه ایران نیست، بلکه بر عهده دنیای اسلام است هر چند می‌بینیم کشورهای اسلامی و عربی، روابط پنهان با رژیم صهیونیست هم دارند.

محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: نشست مصر بیانیه پایانی ندارد بلکه فقط یک بیانیه مطبوعاتی صادر شد، چون کشورهای غربی نمی‌خواستند بیانیه رسمی صادر شود. آقای رئیسی تحرکات زیادی داشت و سعی کرد از هر تریبونی، گفتمان دفاع از فلسطین را دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت 50 کشور اسلامی از فلسطین، ایده جمهوری اسلامی بود که مانع از ایجاد اشتقاق در کشورهای اسلامی هم شد، آن هم در حالیکه پیش از این، برخی از همین کشورها اجازه نمی‌دادند علیه رژیم صهیونیست بیانیه‌ای صادر شود.

جمشیدی گفت: دو اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب همزمان برگزار شد، بیانیه تحفظ جمهوری اسلامی را خودم دیدم ولی حقیقت این است که قاعده دو سازمان همکاری‌ها و اتحادیه عرب با هم تفاوت دارد و بیانیه تحفظ در سازمان همکاری‌ها، بعد از صدور بیانیه اصلی منتشر می‌شود.

عباس موزون، برنامه‌ساز مهمان بخش آخر این برنامه بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی کاری کرده که اگر همه رسانه‌های دنیا دست به دست هم می‌دادند نمی‌توانستند آشکار کنند؛ این همه درباره کارهایشان می‌گفتیم، خیلی‌ها باور نمی‌کردند ولی حالا فهمیدند که چه جنایت‌هایی از اینها بر می‌آید.

موزون افزود: بارها گفتیم سازمان جهانی حمایت از کودکان، یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند کاری کند، حالا صهیونیست‌ها با جنایت‌هایشان کاری کردند که مردم دنیا  فهمیدند این سازمان کارآیی ندارد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها