مشاهده خبر

پنج شنبه 18 آبان 1402

مقاومت در جنگ رسانه‌ای هم پیروز میدان است

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: رزمنده‌ای که در حال هدف گرفتن تانک رژیم صهیونیستی است در همان لحظه هم تصویربرداری می‌کند و بعد در اتاق‌های مقاومت این فیلم‌ها تنظیم می شود و به دنیا مخابره می‌شود. این جنگ رسانه‌ایست که اتفاقا مقاومت در آن هم پیروز شده است.

0

برنامه به افق فلسطین، روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد و به آخرین اخبار از غزه و اتفاقات اخیر پرداخته شد.

در گفت‌وگوی نخست دکتر سیدناصر عمادی، پزشک بدون مرز مهمان برنامه بود.

وی گفت:سازمان پزشکان بدون مرز تا الان برای اعزام پزشکان بدون مرز اعلام نکرده است ولی ما درخواستمان را برای اعزام به غزه، اعلام کردیم. ولی فعلا نه صلیب سرخ و نه سازمان پزشکان بدون‌مرز پاسخی نداده‌اند.

عمادی افزود: عدم اعلام سازمان پزشکان بدون مرز ممکن است به چند دلیل باشد، اولا امنیت جانی برای پزشکانی که اعزام می‌شوند مهم است تا پزششک بتواند در سلامت به طبابت بپردازد. دوما گاها موضوعات سیاسی این سازمان را تحت شعاع قرار میدهند، آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌شک فشارهایی را روی این سازمان اعمال میکند و می‌تواند مانعی باشد.

تصور من این است که اگر التهاب جنگ کمتر شود و به سمت آتش بس برود قطعا این سازمان به سمت اعزام پزشکان بدون مرز می‌رود.

وی گفت: در تعریف سازمان پزشکان بدون مرز آمده است که مستقل از سیاست‌ها عمل می‌کند اما متاسفانه گاها تحت تاثیر سیاست‌ها و نفوذهای دولت‌هاست.

در بخش دیگر گفت‌وگو، دکتر جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما مهمان برنامه بود.

وی گفت: منتظر خبر خوب آخر جنگ نباشیم، هر روز در کنار فجایعی که در غزه میبینیم خبر خوب این روزها، مقاومت و پایداری مردم و جوانان حماس و جهاد و دیگر گروه ها است.

جبلی گفت: از مقاومت مردم فلسطین باید درس بگیریم که تمام سختی ها و تمام فشارها و دشمنی‌ها و جنایت‌ها را حول محور آزادی وطنشان را تحمل می‌کنند. وقتی هدف واحد و دستیافتنی باشد به نظر من دستیابی به آن هم محقق می‌شود.

 اتفاقی که می‌افتد جنگ رزمندگان مقاومت با تانکهای زرهی رژیم در نوار غزه نیست مهمتر از آن جنگ روایت‌ها و تصاویری است که با تمام سلطه‌ای  که رژیم صهیونیستی و خالقان آن کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا بر روی رسانه های بین المللی دارند و تلاش می‌کنند دیکتاتوری رسانه و یکصدایی رسانه ایجاد کنند اما مقاومت مردم غزه و وحدتی که در هدفشان دارند که آزادی سرزمینشان است باعث شده که تمام این محدودیت‌ها درنوردیده شود.

وی افزود: رزمنده‌ای که در حال هدف گرفتن تانک رژیم صهیونیستی است در همان لحظه هم تصویربرداری می‌کند و بعد در اتاق‌های مقاومت تنظیم می شود و به دنیا مخابره می‌شود. این جنگ رسانه‌ایست که اتفاقا مقاومت در آن هم پیروز شده است. نه فقط در میدان زمینی.

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود و در این باره گفت‌وگو کرد.

وی گفت: جنگ غزه نشان داد که در تمدن امروز چه خشونت بنیادینی نهفته است و خشونت وحشت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت تمام قد قدرتهای بزرگ جهانی آمربکا، انگلیس و فرانسه از این خشونت لخت و عریان، نشان میدهد که ما با آخرین مراحل متافیزک غربی روبه‌رو هستیم و غرب و قدرتهای بزرگ تمام تاریخ خودش تمام متافیزیک و تمام میراث معنوی خودش را که چهره‌های از ارسطو و افلاطون گرفته تا هگل و کانت که در این سنت داشت را خرج اسرائیل و حمایت از آن کرد به نحو بسیار حیرت انگیزی آبروی این سنت بزرگ را بردند.

عبدالکریمی خاطرنشان کرد: اگر توده ها را بگوییم، بخشی زیادی از آنها هدایتشان دست رسانه‌هاییست که به طور اقماری ما را احاطه کرده اند.  به شدت جامعه ما تب الود است و مردم ما به دلیل فشارهایی که در جامعه هستند تب دارند و بخاطر تبی که دارند گاها حرف‌های نامربوط می‌زنند و جامعه انقلابی باید آنها را درک کند. بخشی از ایرانی‌ها روشنفکران ما هستند ، متاسفانه بخش بزرگی از روشنفکران به دلیل خشم و کینه‌ای که از جمهوری اسلامی و شرایط ایران دارند، از اسرائیل حمایت کردند و بسیار ننگین اند.

 مرتضی روحانی، پژوهشگر مهمان آخر میز گفت‌وگوی برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: این مقوله که مساله ایران و رژیم صهیونیستی یک مساله‌ژئوپلتیک و مساله ایرانه یک حربه رسانه‌ایست علیه ایران و مساله غزه و فلسطین، مردم باید بیرون از مرزهای این مملکت نگاه کنند یا حتی بیرون از مرزهای اسلامی.

حتما کسانی هستند که در ایران علیه رژیم صهیونیستی صحبت میکنند ولی خب تعداد قابل توجهی از افراد در این مساله صحبت نکردند.

ویی افزود: در تعریف روشنفکر این است که روشنفکر کسی است که بر علیه قدرت است، برعلیه قدرت بودن یکی از المانهای روشنفکری است. روشنفکر از یک جهت تاریخی با نهاد قدرت مخالف کند. اما در ایران روشنفکر چه کاری باید بکند، مشکلش این است که نهاد قدرت دارد ار فلسطین حمایت می‌کند، باید از قدرت مخالفت کند، میتواند از رژیم صهیونیستی حمایت کند ولی نمیتواند اینکار را هم بکند، بنابراین ساکت می‌شود یا برخی مثل دیگر روشنفکرهای داخلی به حمایت از رژیم صهیونیستی میپردازند.

روحانی گفت: مخالفت با جمهوری اسلامی می‌شود معیار و ملاک برخی که به دنبال اغراض و منافع خودشان هستند، مثل استاد دانشکده حقوق که درباره افغانستان، طالبان و سیستان و بلوچستان و غیرهم، نظر می‌دهد ولی وقتی مردم از او می‌خواهند درباره رژیم صهیونیستی نظری بدهد، می‌گوید من اختصاص بین الملل ندارم! مردم ما در ایران برای اینکه با فلسطین همراهی کنند، منتظر شخصی که درگیر اغراض و منافع خودش است، نیستند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها