مشاهده خبر

یک شنبه 30 مهر 1402

اقدام توهین‌آمیز آموزش و پرورش برای عدم جذب معلولان

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد معلولان جسمی و حرکتی گفت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان شغل آموزگاری را برای معلول نمی‌پذیرد، می گوید دانش آموز وقتی معلم دارای معلولیت را سر کلاس می‌بیند، اذیت شده و روحیه‌اش خراب می شود.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب کشور در 24 ساعت گذشته به خبرهای امیدبخش اختصاص داشت که از جمله آن می‌توان به این خبرها اشاره کرد: جلوگیری از بیکاری 1700 کارگر با حمایت قضایی دادگستری گلستان، اسامی برترین دانشمندان ایرانی در فهرست پروژهشگران پر استناد دنیا، بازگشت 26 واحد راکد استان کردستان به چرخه تولید، ایجاد هزار شغل توسط شرکت های دانش‌بنیان در کهگولیه و بویراحمد

در بخش بعدی این برنامه به موضوع مشکلات و مطالبات معلولین و با حضور علی‌همت محمودنژاد، سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد معلولان جسمی و حرکتی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

محمودنژاد درباره مسکن معلولان گفت: بیش از 110 هزار معلول رسما فاقد مسکن هستند و خانه ندارند و در تکاپوی تامین مسکن هستند، نزدیک به 14 هزار خانواده دارای  2 و 3 معلول‌ هستند که فاقد مسکن هستند و وضعت زندگی خوبی ندارند. با این جهشی که در قیمت مسکن شد بسیاری از معلولین مجبور شدند در واحدهایی که بدون آسانسور و ارزان قیمت است، زندگی کنند. طبقات را چهار دست و پا بالا بروند.

وی افزود:  20 مهر روز اسکان ملی معلولان از صفحه تقویم توسط شورای عالی فرهنگی حذف شد. این روز به دستور امام راحل (ره) نامگذاری شده بود و این ظلم بزرگی به معلولان است.

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد معلولان جسمی و حرکتی گفت: وقتی نمره شخص دارای معلولیت به استخدام می‌رسد انقلت های زیادی برای استخدام نکردنش می آورند. مثلا آموزش و پرورش به هیچ عنوان شغل آموزگاری را برای معلول نمی‌پذیرد، می گویند دانش آموز وقتی معلم دارای معلولیت را سر کلاس می بیند، اذیت می شود و ما پروتکول‌هایی برای انتخاب معلم داریم.

چرا ما فقط در مدارس استثنایی می توانیم تدریس کنیم؟! اگر آموزش و پرورش در شغل آموزگاری اسختدام نمیکند در سمت کارمندی در بخش ستادی می تواند افراد دارای معلولیت را استخدام کند.

محمودنژاد گفت: ما در خصوص گردشگری معلولان هم هیچ کاری نکرده ایم. در کل ایران چه هتل‌های سه و چهار و پنج ستاره و چه اسکان های عادی حتی یک اتاق ویژه افراد دارای معلولیت اختصاص داده نشده است. وسایل نقلیه، اماکن و ساختمان های اداری دولتی مناسب معلولین نیست، وسایل توانبخشی خیلی گران شده است. دهک معلولین نباید با افراد عادی یکی باشد. هزینه های ما برای معلولیت است. هزینه دولت برای خرید عصا دو سال یکبار 999 هزار تومان است و برای ویلچر 4 میلیون توان است. خرید این وسایل از توان یک معلول با حقوق 650 هزار تومانی خارج است.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع موسسه بابازی با حضور حسن سلطانی، مسئول موسسه بابازی پرداخته شد.

وی گفت: در بازی، بچه ها گنشگر هستند و خودشان می توانند نقش آفرین باشند، از نظر حوزه آموزشی و یادگیری بازی یکی از راه های موثر در این حوزه است.  هدف ما این است که بتوانیم معلم‌هایی که از  قالب بازی در حوزه آموزش استفاده می کنند را شناسایی کنیم و در قالب یک سری رویدادهای هم‌افزایی تجریه این معلم‌ها در حوزه آموزش از طریق بازی را به دیگران منتقل کنیم.

سلطانی افزود: قرار است که این حرکت کاملا خودجوش از معلم‌هایی که به صورت خودجوش دست به این کار زده اند را روی کار بیاوریم و از توان این معلم ها برای آموزش به معلمان دیگر استفاده کنیم. خیلی از ابتکارات وخلاقیت‌های معلم‌ها در مدارس غیر دولتی متمرکز شده است، حرکنی که شروع کردیم اولویت اصلی توانمندسازی معلمان مدارس دولتی است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها