برنامه 360 درجه با موضوع تصویر شرق در هالیوود روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.
سال 2018 فیلمی لبنانی به نام کفرناحوم به کارگردانی و نویسندگی نادین لبکی در جشنواره کن نمایش داده شد و جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و با نقدهای مثبت اروپایی مواجه شد. این فیلم 68 میلیون دلار فروش داشت و در همان سال به پرفروشترین فیلم جهان عرب و غرب آسیا تبدیل شد. لبکی در این فیلم تلاش کرده است که تصویر لبنان و بیروت را تغییر بدهد و بگوید ما سالها به شما دروغ گفتیم و کشور ما یک کشور کثیف با تعداد زیادی از زاغه نشینان که با بدبختی در آنجا زندگی می کنند و در آخر فیلم می گوید که تنها راه نجات از این جهنم، مهاجرت به اروپاست.
سال 2019 و در نودمین سال اسکار، فیلم کره ای انگل ساخته بونگ جو هو، اسکار بهترین فیلمنامه، اسکار بهترین کارگردان، اسکار بهترین فیلم و اسکار بهترین فیلم بین الملل را گرفت و همینطور 197 جایزه قبل از اسکار دریافت کرده بود.
این فیلم درباره یک خانواده فقیر کره ای بود که برای اینکه در یک خانه اشرافی بتوانند استخدام شوند، به مرور تک تک کارگرهای آن خانه را با زیرآب زدن پیش صاحب خانه بیرون میکنند و خودشان استخدام می شوند. و کم کم مثل انگل تمام دارایی صاحب خانه را می مکند و او را می کشند. کارگردان در این فیلم هم وطن های خود را به انگل و وحشی و دروغگو تشبیه کرده است که اگر به فقرای هموطنش مجال داده شود، خون پولدارهای بدبخت را می مکند.
اما مساله اینجاست که همیشه اینطور بوده که اگر کسی در سینما درباره سرمایداری و تضاد طبقاتی فیلم می ساخت، همیشه فقرا قربانی بودند و پولدارها مقصر. اما در این فیلم کاملا برعکس بود و به همین دلیل جوایز زیادی را از آن خود کرد.
در سال 2022 اسکار 7 جایزه را به فیلم همه چیز همه جا داد. این فیلم 264 جایزه بین المللی و 404 نامزدی دریافت جایزه نیز دریافت کرد. داستان این فیلم علمی تخیلی است که شخصیت های اصلی آن اصالت چینی دارند و درباره زن چینی مهاجر میان سال است که همراه خانواده اش در آمریکا یک مغازه رخت شویی را اداره می کند. خیلی از منتقدان این فیلم معتقدند که علت جایزه گرفتن این فیلم این است که این فیلم با استفاده از داستان علمی تخیلی یک قصه نمادین ساخته است که به همه چیز و همه جا و به هر تفکر فلسفی نوکی زده است، از اگزیستانسیالیسم و پوچ گرایی گرفته تا افسردگی بشر مدرن و شکاف نسلی و حقوق اقلیت های جنسی!
جهان های موازی هم یک نماد است که نشان دهد «اولین» یک زن مهاجر است که در چند جهان موازی تلاش می کند مشکلاتش را با دخترش، هسرش، پدرش، مامور مالیاتی حل می کند.