مشاهده خبر

دو شنبه 17 مهر 1402

روایت وارونه از صلح در جایزه صلح نوبل

یک کارشناس سیاسی گفت: در نوبل تا کنون به دو گروه جایزه داده شده است: گروه اول جنایت کاران یا مقامات غربی که سعی شده است نشانه‌های صلح طلبی معرفی شوند، گروه دوم افرادی هستند از داخل نظام‌هایی که با غرب مقابله می‌کنند و با این مقابله موافق نیستند و به عنوان صلح طلب معرفی می‌شوند.

1

برنامه وارونگی با موضوعات اجتماعی و سیاسی و پاسخگویی به شبهات سیاسی روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه به خبرهای جعلی منتشر شده در 24 ساعت گذشته پرداخته شد: برخورد خمپاره به ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، محاصره نیروهای حکومتی در بیمارستان محل بستری آرمیتا گراوند

در بخش شبهات به موضوع اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی و با حضور محمد قادری، کارشناس مسائل سیاسی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: اساسا جایزه دادن در موضوعات این چنینی، معمولا ابزاری است در دستان نظام سلطه برای اینکه انگاره‌های ذهنی خود را در ذهن مخاطبان تثبیت کند. این جوایز در فرایند جنگ‌های شناختی، حقیقت را وارونه روایت کنند.

قادری افزود: در نوبل تا کنون به دو گروه جایزه داده شده است: گروه اول جنایت کاران یا مقامات غربی که سعی شده است نشانه‌های صلح طلبی معرفی شوند، گروه دوم افرادی هستند از داخل نظام‌هایی که با غرب مقابله می‌کنند و با این مقابله موافق نیستند و به عنوان صلح طلب معرفی می‌شوند.

این کارشناس سیاسی گفت: صلح و صلح طلبی معنای واضحی دارد. بر اساس فطرت بشری معنای آن مشخص است یعنی کسی که ضد ظلم است یا ضد تحریم است علاوه بر اینکه برای این موضوع را برای ملت خودش بخواهد نه اینکه علیه ملت خودش تقاضای تحریم کند!

وی گفت: عمق حقارت نظام سلطه در این است که در مواجه با پیشرفت و اعتماد به نفس یک ملت به این مرحله برسد که به امثال نرگس محمدی جایزه بدهند.

قادری افزود: روز به روز از میزان اثر گذاری این رسانه‌های معاند کاسته می‌شوند زیرا دیگر دست آنان رو شده است و برای آنان آبرویی نمانده است. وقتی کسی که به صورت علنی از غرب تقاضای حمله به ایران می‌کند دیگر نمی‌تواند برای مردم حرفی داشته باشد.

این کارشناس سیاسی گفت:خوبی این جریان در این است که خودش، خودش را لو می‌دهد و خودشان دست یکدیگر را رو می‌کنند.

وی در واکنش به تبریک آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات ایران به نرگس محمدی گفت: چرا دوستان اصلاح طلب حاضر نیستند هزینه بدنام شدن در جناح خود را بپردازند اما علیه ملت و کشور خود اقدام نکنند و به نفع منافع ملی صحبت کنند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها