مشاهده خبر

یک شنبه 9 مهر 1402

لزوم تشکیل اتحادیه رسانه‌ای بین کشورهای مسلمان

امام جمعه مهاباد گفت: به نظر من باید امت مسلمان دارای یک اتحادیه رسانه‌ای علیه دشمن شود تا بتواند در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن ایستادگی کند.

0

برنامه وارونگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و پاسخگویی به شبهات روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای جعلی این برنامه که از سوی رسانه‌های معاند منتشر شده است به این خبرها اشاره شد: تیراندازی ماموران ده‌ها نفر در زاهدان زخمی شدند، ماجرای شنیده شدن صدای تیراندازی در سنندج.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع شیطنت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور از طریق اختلاف افکنی قومی و مذهبی و با حضور ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: امروزه عاملی که می‌تواند مرزهای ساختگی را در میان امت اسلامی درنوردد و همه را حول یک محور جمع کند، وجود پیامبر گرامی اسلام است. خوشبختانه با ایجاد روابط گسترده میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسلامی به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

امامی افزود: دشمن به دنبال تخریب و از بین بردن وحدت اسلامی است، به ویژه در ایام وحدت اسلامی و تلاش می‌کند با هجمه‌هایی آن را مورد هدف قرار بدهد.

وی گفت: انسان عالم و زمان شناس در دوراهی‌ها گیر نمی‌کند. وقتی دشمن ما را تشویق می‌کند که ما کاری را انجام بدهیم، باید شک کنیم. دشمنی که هیچ گاه هیچ چیزی جز غارت، بدبختی برای کشورها نداشته است الان خیرخواه ما شده است؟

امام جمعه مهاباد افزود: دشمن از اتحاد و همدلی میان مسلمانان بیزار است و می‌داند هروقت که مسلمانان کنار یکدیگر جمع شدند، علیه آنان اقدام کردند. اگر سابقا شعار این کشورها تفرقه بینداز و حکومت کن بود الان شعار آنان به تفرقه بینداز و نابود کن تبدیل شده است.

وی افزود: ایرانیان با اتحاد و همدلی و همچنین زیر تدابیر رهبر فرزانه توانسته است از مشکلات در امان بماند. دشمن با انجام جنگ ترکیبی به دنبال حذف امنیت ایران بود که نتوانست موفق شود. امروزه دشمن می‌داند که مردم ایران پشت هم هستند و این موضوع آنان را می‌ترساند.

امام جمعه مهاباد گفت: این همه پیشرفت در ایران صورت می‌گیرد و دشمن این موارد را نمی‌بیند اما بر روی نقاط ضعف دست می‌گذارد. به نظر من باید امت مسلمان دارای یک اتحادیه رسانه‌ای علیه دشمن شود تا بتواند در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن ایستادگی کند.

مهمان دیگر این بخش از برنامه علی قادری، کارشناس مسائل سیاسی بود که درباره موضوع برنامه، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی اول دشمن تلاش کرد جغرافیای کشورهای غرب آسیا را به موضوعات مذهبی و قومیتی تبدیل کرد. دشمن با بهرهگیری با تمام رسانه‌هایی که بین مردم دارد، به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم ایران است و اختلافات مذهبی دست گذاشته است. از سوی دیگر دشمن تلاش می‌کند که با ایجاد یک جنگ شناختی، امنیت مردم را به خطر بیندازند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها