مشاهده خبر

یک شنبه 9 مهر 1402

لزوم تشکیل اتحادیه رسانه‌ای بین کشورهای مسلمان

امام جمعه مهاباد گفت: به نظر من باید امت مسلمان دارای یک اتحادیه رسانه‌ای علیه دشمن شود تا بتواند در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن ایستادگی کند.

0

برنامه وارونگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و پاسخگویی به شبهات روز شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای جعلی این برنامه که از سوی رسانه‌های معاند منتشر شده است به این خبرها اشاره شد: تیراندازی ماموران ده‌ها نفر در زاهدان زخمی شدند، ماجرای شنیده شدن صدای تیراندازی در سنندج.

در بخش بعدی این برنامه به موضوع شیطنت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور از طریق اختلاف افکنی قومی و مذهبی و با حضور ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: امروزه عاملی که می‌تواند مرزهای ساختگی را در میان امت اسلامی درنوردد و همه را حول یک محور جمع کند، وجود پیامبر گرامی اسلام است. خوشبختانه با ایجاد روابط گسترده میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسلامی به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

امامی افزود: دشمن به دنبال تخریب و از بین بردن وحدت اسلامی است، به ویژه در ایام وحدت اسلامی و تلاش می‌کند با هجمه‌هایی آن را مورد هدف قرار بدهد.

وی گفت: انسان عالم و زمان شناس در دوراهی‌ها گیر نمی‌کند. وقتی دشمن ما را تشویق می‌کند که ما کاری را انجام بدهیم، باید شک کنیم. دشمنی که هیچ گاه هیچ چیزی جز غارت، بدبختی برای کشورها نداشته است الان خیرخواه ما شده است؟

امام جمعه مهاباد افزود: دشمن از اتحاد و همدلی میان مسلمانان بیزار است و می‌داند هروقت که مسلمانان کنار یکدیگر جمع شدند، علیه آنان اقدام کردند. اگر سابقا شعار این کشورها تفرقه بینداز و حکومت کن بود الان شعار آنان به تفرقه بینداز و نابود کن تبدیل شده است.

وی افزود: ایرانیان با اتحاد و همدلی و همچنین زیر تدابیر رهبر فرزانه توانسته است از مشکلات در امان بماند. دشمن با انجام جنگ ترکیبی به دنبال حذف امنیت ایران بود که نتوانست موفق شود. امروزه دشمن می‌داند که مردم ایران پشت هم هستند و این موضوع آنان را می‌ترساند.

امام جمعه مهاباد گفت: این همه پیشرفت در ایران صورت می‌گیرد و دشمن این موارد را نمی‌بیند اما بر روی نقاط ضعف دست می‌گذارد. به نظر من باید امت مسلمان دارای یک اتحادیه رسانه‌ای علیه دشمن شود تا بتواند در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن ایستادگی کند.

مهمان دیگر این بخش از برنامه علی قادری، کارشناس مسائل سیاسی بود که درباره موضوع برنامه، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی اول دشمن تلاش کرد جغرافیای کشورهای غرب آسیا را به موضوعات مذهبی و قومیتی تبدیل کرد. دشمن با بهرهگیری با تمام رسانه‌هایی که بین مردم دارد، به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم ایران است و اختلافات مذهبی دست گذاشته است. از سوی دیگر دشمن تلاش می‌کند که با ایجاد یک جنگ شناختی، امنیت مردم را به خطر بیندازند.

آخرین اخبار

مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها