مشاهده خبر

سه شنبه 4 مهر 1402

سلاح‌های شناختی کشنده‌تر از سلاح جنگی

یک کارشناس رسانه گفت: دشمن از سکوهای رسانه‌ای به عنوان یک سلاح شناختی استفاده می‌کند و برای اینکه بتوانند به انقلاب آسیب بزنند، از همین سلاح‌های شناختی استفاده می‌کنند.

1

برنامه وارونگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و پاسخگویی به شبهات روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای جعلی این برنامه که از سوی رسانه‌های معاند منتشر شده است به این خبرها اشاره شد: گفتگوی مستقیم و مذاکره ایران و آمریکا، آلودگی آب دریاچه آزادی با آب چیتگر، دخالت دانشگاه‌های علوم پزشکی در رد صلاحیت کاندیدای نظام پرستاری

در بخش بعدی این برنامه به موضوع شبهات رسانه‌ای حجاب و با حضور محمد جوانی، کارشناس رسانه به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه سال‌ها است که درباره این موضوع به عنوان یک گسل بین مردم تولید محتوا می‌کنند و هر از گاهی در تیتر رسانه‌ها قرار می‌گیرد و رسانه‌های بیگانه ادعا می‌کنند که حکومت به دنبال دریافت پول از مردم در ازای جریمه بدحجابی است.

وی افزود: موضوع حجاب و پافشاری بر روی حجاب، چقدر برای نظام هزینه داشته است. اتفاقات سال پیش نمونه‌ای از این جریان است. انتهای این موضوع زوال خانواده‌ها و از بین رفتن عفت در جامعه است.

جوانی گفت: مقاله‌ای سازمان ناتو منتشر کرد و در آن مقاله، جنگ شناختی را بعد ششم جنگ یاد می‌کنند و نبردی است که در پیچ و تاب ذهن افراد ایجاد می‌شود. در این مقاله به صورت رسمی اعلام می‌کند که در جنگ شناختی، افراد با نفوذ مثل اینفلوئنسرها هستند.

این کارشناس رسانه گفت: دستاورد نهایی کشف حجاب، تشکیل وزارت تنهایی است و الان در غرب به خصوص انگلستان چنین وضعیتی وجود دارد.

مهمان دیگر این برنامه، سیدعلیرضا آل داوود، کارشناس حوزه فضای مجازی و رسانه بود که توضیحاتی پیرامون موضوع برنامه ارائه کرد.

آل داوود گفت: ما در بحث حجاب و عفاف اولین بار نیست که از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته‌ایم و در حال حاضر در یک جنگ روایت قرار داریم. دشمن از سکوهای رسانه‌ای به عنوان یک سلاح شناختی استفاده می‌کند و برای اینکه بتوانند به انقلاب آسیب بزنند، از همین سلاح‌های شناختی استفاده می‌کنند. حتی ما شاهد این بودیم که در اغتشاشات گذشته بسیاری از این پلتفرم‌ها مانند توییتر چقدر از قوانین خود را زیرپا گذاشت و علیه کشور اقدام کرد.

وی گفت: در بحث هشتگ خانم امینی که رباتیک‌ترین هشتگ فضای مجازی شد، دشمن، عفاف و حجاب را به عنوان یک روایت اعلام می‌کند که به واسطه آن جنبش‌های زنانه را در کشور ایجاد کند که اینقدر مردم با آن‌ها همراهی نکردند که مجبور شدند از ربات‌ها برای این کار استفاده کنند.

آخرین اخبار

مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها