برنامه وارونگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و پاسخگویی به شبهات روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.
در بخش خبرهای جعلی این برنامه که از سوی رسانههای معاند منتشر شده است به این خبرها اشاره شد: گفتگوی مستقیم و مذاکره ایران و آمریکا، آلودگی آب دریاچه آزادی با آب چیتگر، دخالت دانشگاههای علوم پزشکی در رد صلاحیت کاندیدای نظام پرستاری
در بخش بعدی این برنامه به موضوع شبهات رسانهای حجاب و با حضور محمد جوانی، کارشناس رسانه به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.
وی گفت: رسانههای بیگانه سالها است که درباره این موضوع به عنوان یک گسل بین مردم تولید محتوا میکنند و هر از گاهی در تیتر رسانهها قرار میگیرد و رسانههای بیگانه ادعا میکنند که حکومت به دنبال دریافت پول از مردم در ازای جریمه بدحجابی است.
وی افزود: موضوع حجاب و پافشاری بر روی حجاب، چقدر برای نظام هزینه داشته است. اتفاقات سال پیش نمونهای از این جریان است. انتهای این موضوع زوال خانوادهها و از بین رفتن عفت در جامعه است.
جوانی گفت: مقالهای سازمان ناتو منتشر کرد و در آن مقاله، جنگ شناختی را بعد ششم جنگ یاد میکنند و نبردی است که در پیچ و تاب ذهن افراد ایجاد میشود. در این مقاله به صورت رسمی اعلام میکند که در جنگ شناختی، افراد با نفوذ مثل اینفلوئنسرها هستند.
این کارشناس رسانه گفت: دستاورد نهایی کشف حجاب، تشکیل وزارت تنهایی است و الان در غرب به خصوص انگلستان چنین وضعیتی وجود دارد.
مهمان دیگر این برنامه، سیدعلیرضا آل داوود، کارشناس حوزه فضای مجازی و رسانه بود که توضیحاتی پیرامون موضوع برنامه ارائه کرد.
آل داوود گفت: ما در بحث حجاب و عفاف اولین بار نیست که از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفتهایم و در حال حاضر در یک جنگ روایت قرار داریم. دشمن از سکوهای رسانهای به عنوان یک سلاح شناختی استفاده میکند و برای اینکه بتوانند به انقلاب آسیب بزنند، از همین سلاحهای شناختی استفاده میکنند. حتی ما شاهد این بودیم که در اغتشاشات گذشته بسیاری از این پلتفرمها مانند توییتر چقدر از قوانین خود را زیرپا گذاشت و علیه کشور اقدام کرد.
وی گفت: در بحث هشتگ خانم امینی که رباتیکترین هشتگ فضای مجازی شد، دشمن، عفاف و حجاب را به عنوان یک روایت اعلام میکند که به واسطه آن جنبشهای زنانه را در کشور ایجاد کند که اینقدر مردم با آنها همراهی نکردند که مجبور شدند از رباتها برای این کار استفاده کنند.