مشاهده خبر

دو شنبه 3 مهر 1402

مشکلات دارو همچنان گریبان‌گیر کشور

سخنگوی انجمن داروسازان ایران گفت: درصد بسیار زیادی از مشکل نقدینگی دارویی فعلی کشور با الزام وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها هزینه‌کرد در بخش دارو باشد.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب  24 ساعت گذشته در ایران، به این خبرها پرداخته شد: اهدای 66 هزار جلد کتاب به کتابخانه استان فارس، فرزندآوری 99 خانواده با کمک مرکز درمان نا باروری خراسان شمالی، افتتاح ایستگاه قطار شهری در شهر جدید مهستان، رشد 17 درصدی اهداکنندگان خون بار اولی در خراسان رضوی

در بخش بعدی این برنامه به موضوع دارو و با حضور شهاب‌الدین جنیدی جعفری، عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن داروسازان ایران به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: یارانه دارو مسیر خود را طی می‌کند و تلاش سیاست‌گذاران و مجموعه‌های حمایتی این است که حمایت خود را از دارو انجام دهند، فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای کشور خواهد داشت. بحث دارویار یکی از تصمیماتی بود که اگر وزارت بهداشت در زمان خود اختیار نمی‌شد، قطعا می‌توانست مشکلات زیادی رابه همراه داشته باشد.

جعفری گفت: برخی از داروها برای بیماران، پرداخت بسیار بسیار کمی را می‌پردازند برای مثال داروهای دیابت از جمله این داروها است که هزینه‌های بسیار کمی از جیب بیماران پرداخت می‌شود.

وی گفت: یکی از نقدهای ما بر موضوع دارو این است که ما منابع مالی محدود داریم و با توجه به اینکه برخی از بیماران یک بار در کل عمر نیاز داشته باشند، اگر قرار باشد قیمت مناسب برای همه مردم باشد در مواردی که مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند، می‌تواند از جیب بیمار برود و مبالغ را در جای دیگر استفاده شود.

عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن داروسازان ایران افزود: سازمان بیمه سلامت تقریبا قول‌های خود را به روز انجام می‌دهد اما تامین اجتماعی در شهریور ماه و اوایل سال به مشکل برخوردیم و منابع مالی آنان تامین نشد و شرکت‌های داروسازی دچار مشکل شدند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که هست الزامی است که باید وزارت بهداشت روی بیمارستان‌ها داشته باشد و حجم مطالبات شرکت‌های پخش از بیمارستان‌ها مدت‌ها است که وصول نشده است حتی اگر بیمارستان‌ها را با بیمه تسویه کرده‌اند، اما با شرکت‌های پخش تسویه نشده است. درصد بسیار زیادی از مشکل نقدینگی دارویی فعلی کشور با الزام وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها هزینه‌کرد در بخش دارو باشد.

جعفری گفت: مجموعه وزارت بهداشت موظف به پاسخگویی مشکلات دارو هست اما بسیاری از مشکلاتی در حوزه دارو پیش می‌آید اصلا در وزارت بهداشت تصمیم گرفته نمی‌شود. بانک مرکزی باید تامین منابع مالی کند اما کارشناس بانک نمی‌داند اگر 15 روز پرفورم‌ها امضا نشود، چه اتفاقی در بازار می‌افتد. بنابراین بیمه، پول به داروخانه نمی‌دهد، داروخانه به پخش نمی‌دهد، پخش به تولید نمی‌دهد و منابع مالی تامین نمی‌شود و مواد اولیه آورده نمی‌شود.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع فعالیت‌های فرهنگی پیرامون دفاع مقدس و با حضور رضا کاظمی احمد آبادی، کارشناس و موسس موسسه مطاف عشق به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: موسسه مطاف عشق با هدف ترویج سبک زندگی شهدا تاسیس شده است و در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده است و عمده فعالیت خود، تولید مکتوب سبک زندگی شهدا است و تلاش می‌کنیم که سبک زندگی شهدا در هر زمینه‌ای را ترویج دهیم. یکی از پروژه‌های ما دانشنامه ایثار و شهادت است.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها