مشاهده خبر

چهار شنبه 22 شهریور 1402

وظیفه برخی بانک‌ها تعطیل کردن واحدهای صنعتی است!

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی گفت: بیش از سه یا چهار هزار واحد تحت تملک بانک‌هاست و گویی دستی وجود داشته که واحدهای صنعتی را تعطیل کند و برخی از این بانک‌ها انگار وظیفه داشتند این کار را انجام دهند.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در میز فرهنگ و هنر این برنامه به مستند «آقا مصطفی» از شهدای مدافعان حرم و با حضور احمدرضا کریمی، مستندساز به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: شهید مصطفی آقازاده اصالتا متولد خوزستان و خونگرمی خوزستانی‌ها را به ارث برده بود و ماموریتی که برای خود تعریف کرده بود که نگذاریم الگوهایی که در جنگ از شهدا به یادگار مانده است از بین نرود. یکی از کارهای مهمی که ایشان انجام می‌دادند، پاسداشت یاد شهدا بود که از طریق ترویج کتاب‌های مرتبط با شهدا یا سر زدن به خانه‌های شهدا این کار را انجام می‌داد.

در بخش خبرهای خوب 24 ساعت گذشته در کشور به این خبرها اشاره شد: امکان‌پذیری لقاح مصنوعی و تولید جنین یوزپلنگ، افتتاح بزرگترین معدن سرب و روی آسیا در دهه فجر، آمادگی بهره‌بردای گازرسانی به صعب العبورترین مکان در لرستان، تشخیص زودهنگام بیماری ام اس با تصاویر شبکیه چشم در تبریز

در بخش بعدی این برنامه نیز به موضوع احیای واحدهای صنعتی و با حضور علی کریم‌پور نطنزی، دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی به عنوان مهمان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: در ابتدای کار ما برآورد واضحی از واحدهای صنعتی نداشتیم و بهترین آماری که وجود داشت مربوط به شرکت و شهرک‌ها بود که رصد و پایش را راه انداختیم و آمارهای مختلفی داشتیم که حدود 48 هزار واحد راکد و دارای مشکل و نیمه فعال هستند.

وی افزود: مخاطب نهضت احیا واحدهای خرد، واحدهای متوسط، واحدهای کوچک، واحدهای بزرگ و واحدهای پیشران وجود دارد.

کریم‌پور گفت: پیش بینی ما این است که در شش ماهه دوم یک جهش قابل توجهی را شاهد باشیم. مدلی که ما در احیا پیش می‌بریم این است که ما احیاگرانی را آموزش می‌دهیم تا به صورت حرفه‌ای فعالیت‌ خود را انجام دهند و به عنوان راهنما در حوزه احیا قرار بگیرند.

وی افزود: دولت، هدایت، نظارت و حمایت را در دستور کار دارد و تمام خدماتی که از طریق احیا به واحدهای صنعتی ارائه می‌شود از بخش خصوصی است. ما واحدهایی داشتیم که هشت تا ده سال تعطیل بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بالای سه چهار هزار واحد تحت تملک بانک است و گویی دستی وجود داشته است که واحدهای صنعتی را تعطیل کند و برخی از این بانک‌ها انگار وظیفه داشتند که این کار را انجام دهند.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها