مشاهده خبر

جمعه 20 مرداد 1402

دوگانه دیپلماسی و میدان

یک کارشناس بین‌الملل در برنامه وارونگی شبکه افق گفت: زمانی که اساسا جنگی وجود نداشته باشد، نگاه ماهوی سلبی نسبت به یک کشور نباشد، مسلم است که دیپلماسی ارجح است اما آیا نظام بین‌الملل این گونه است؟ آیا ما شاهد شکل‌گیری یک جهان ایده آل و بدون جنگ هستیم؟

0

برنامه وارونگی با موضوعات سیاسی و اجتماعی روز چهارشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول برنامه به خبرهای جعلی منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند در 24 ساعت گذشته پرداخته شد که از جمله این اخبار می‌توان به این موارد اشاره کرد: آتش سوزی در فرودگاه مهرآباد، اقدام تروریستی منافقین در مجتمع قضایی، ادامه تقابل بانک مرکزی با کانون صرافان، واژگونی محموله خودروهای وارداتی

در بخش شبهه این برنامه به موضوع شهدای مدافعان حرم و با حضور حنیف غفاری، کارشناس سیاست خارجی و سیدرضا صدالحسینی، کارشناس سیاست خارجی به عنوان مهمانان برنامه پرداخته شد.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شامل تولید و ارتقا و بسط و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی بوده‌ایم. یکی از محصولات عینی این گفتمان، تشکیل محور مقاومت بود که ایران، سوریه، حزب الله و حماس محورهای مقاومت به شمار می‌روند. بعد از اینکه داعش از سوی آمریکا و صهیونیست تشکیل می‌شود و حمایت‌های مادی و معنوی بسیار زیادی را به داعش می‌دهند و محور مقاومت به صورت مسئولانه وارد جریان می‌شود و جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: شکست داعش با تمامی حمایت‌های آمریکا و با توجه به حمایت‌های منطقه‌ای که از آن شد، همین محور مقامت، مرهون منظومه فکری مقاومت و جان افشانی شهدای مقاومت است.

غفاری گفت: در زمانی که اساسا جنگی وجود نداشته باشد، نگاه ماهوی سلبی نسبت به یک کشور نباشد، مسلم است که دیپلماسی ارجح است اما آیا نظام بین‌الملل این گونه است؟ آیا ما شاهد شکل گیری یک جهان ایده آل و بدون جنگ هستیم؟ این مسلم است کشوری که بتواند از میدان خود دفاع کند، می‌تواند در دیپلماسی خود نیز موفق باشد.

صدرالحسینی، کارشناس دیگر این برنامه درباره این شبهه که داعش برآمده از خواست مردم سوریه بوده است گفت: داعش زاییده تفکر غرب و جریان موازی انقلاب اسلامی بود که برای تخریب انقلاب و اثر آن گام بر می‌داشتند.

وی افزود: کسانی که مخالف حضور در میدان بودند با توجه به ناامنی‌هایی که از سوی داعش در داخل کشور ایجاد شد، متوجه شدند که چقدر موضوع مقابله با داعش یک موضوع داخلی نبوده و اگر ما در جنگ با تروریست خارج از مرزهای خودمان حضور پیدا نمی‌کردیم و عزیزان مدافع حرم حضور نداشتند، این جریان پلید، امنیت ما را تهدید می‌کرد.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها