مشاهده خبر

دو شنبه 9 مرداد 1402

چرایی تمرکز رسانه‌های غربی بر محرم

محمد حسین رجبی دوانی ، استاد دانشگاه گفت: رسانه های معاند می خواهند بین مردم و حاکمیت نظام برخاسته از خواست و رای مردم در ایران فاصله بیاندازند.

0

برنامه وارونگی روز شنبه با رد اخبار جعلی و پاسخ به شبهات بر آنتن شبکه افق سیما رفت.

در ابتدای این برنامه به اخبار جعلی منتشر شده درباره ایران اشاره شد. یکی از خبرهایی که ابتدای برنامه عنوان شد، خبر جعلی درباره نقل قولی منصوب به عیسی زارع پور، وزیر ارتباط با عنوان «اگر امام حسین در زمان ما بود با اینترنت چکار میکرد» در توئیتر منتشر شده بود که روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کردند که چنین چیزی نیست و وزیر ارتباطات هیچ حساب کاربری توئیتری ندارد.  خبر جعلی دیگر درباره بنزین بود و برخی رسانه ها شایعاتی مبنی بر اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا در منطقه چالوس در مازندران پمپ بنزین ها با مشکل سوخت رسانی و کمبود سوخت مواجه شده بودند که آقای تورج امانی مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس که هیچ کمبودی وجود نداشته و افزایش تردد خودروها مانع سوخت رسانی به مردم نشده و جایگاه های عرضه بنزین و گاز در غرب این استان مانند روزهای گذشته به طبق روال کارشان را انجام میدادند.

در بخش شبهات فرامتن رضا گنجی، کارشناس رسانه، درباره تمرکز رسانه های بیگانه بر محرم توضیحاتی ارائه کرد.

گنجی درباره صدور مجوز اهانت به قرآن در سوئد گفت: این مساله چند نکته دارد، نکته اول آنها به دنبال تبلیغ و نمایش دادن این ادعا که چقدر طرفدار آزادی بیان هستند، می باشد و نمی خواهند این وجهه و جلوه از آنها آسیب ببیند. نکته دوم مدعی مهد آزادی هستند با اینکه پروتستان هستند بسیار رفتارهای لائیک گونه ای دارند و برای اینکه نمایش جهانی خود را به نمایش بگذارند تمام این نمایش ها را راه می اندازند. به شدت تحت کنترل صهیونیسم هستند. مدعی هستند که با همه در صلح هستند در حالیکه وقتی به اسلام می رسد و به جمهور یاسلامی ایران کاملا موضع و آرایش مختلفی می گیرند.

وی ادامه داد: جهان اسلام در برخورد با توهین به مقدسات اسلامی باید بصورت متحد، به فرمایش حضرت امام (ره) در برابر همه دنیای جهانخوران بایستد.

این کارشناس رسانه درباره دلیل تمرکز رسانه های بیگانه بر روی محرم گفت: خواست اصلی مخالفان جمهوری اسلامی ایران از آمریکا و قدرت های بزرگ این است که هر کاری که می خواهید با ایرانیان انجام دهید فقط این ملاها نباشند! اما به محض اینکه متوجه می شوند از دست قدرت ها هم، کاری بر نمی آید به سراغ مذهب و باورهای دینی مردم می روند و آنها را تمسخر می کنند.

محمد حسین رجبی دوانی ، استاد دانشگاه مهمان بخش گفت و گوی تلفنی این برنامه بود و درباره شبهاتی که رسانه های بیگانه درباره واقعه کربلا منتشر کرده اند، توضیحاتی ارائه کرد.

رجبی دوانی در این باره گفت: حرکت حضرت در کنار بعد دینی بعد سیاسی بسیار آشکار و روشنی دارد وقتی بر ضد حاکمیت موجود و عدم به رسمیت شناختن آن این حرکت اغاز شده باشد، ایا می تواند این حرکت بعد سیاسی نداشته باشد؟

وی در باره تمرکز رسانه ها بر محرم گفت: استکبار جهانی و در حقیقت ماهیت تمدن غرب که بنایش را بر جدایی دین از سیاست قرار داده بود و بعد از رنسانس  بر این مبنا می خواست بر جهان سلطه بکند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دچار چالش شد. انقلاب با اهداف وشعارهای دینی به پیروزی رسید و تمامی مبانی فکری غرب را نه تنها به چالش کشید بلکه به شکست کشانید و ثابت کرد که دین می تواند پیشرو جامعه باشد و آن ها را به سعادت برساند.

وی درباره شایعات مبنی بر اینکه عزارداری امام حسین (ع) یک امر حاکمیتی است، گفت: می خواهند بین مردم و حاکمیت نظام برخاسته از خواست و رای مردم  در ایران فاصله بیاندازند و انقلابی که باعث شد این نظام پدید بیاید بر مبنای تعظیم شعایر حسینی بود.

گنجی، کارشناس رسانه در پایان گفت: از شکم محرم است که شهدای 8 سال دفاع مقدس، قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم زاییده شدند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها