مشاهده خبر

پنج شنبه 22 تیر 1402
وارونگی

آرزویی دست نیافتنی برای دشمنان شیعه و سنی

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمن تلاش میکند با هر وسیله ای که میتواند میان برادرانشیعه و اهل سنت شکاف و اختلاف ایجاد کند، اما باید بداند که این ملت برای این انقلاب خون دادند و آرزویشان را به گور می‌برنند.

0

برنامه وارونگی با موضوعات اجتماعی و سیاسی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اخبار جعلی این برنامه به اخباری که رسانه‌های بیگانه پوشش داده بودند پرداخته شد. از جمله این اخبار ، خبر جعلی دویچه وله به نقل از روزنامه شرق الاوسط مدعی شده است که ایران و رژیم صهیونیستی از طریق یک کشور عربی درباره تبادل اسرا تماس داشتند، کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی این خبر را تکذیب کرد. خبر جعلی دیگر درباره رضا اسدی و خبر جدا شدنش از سپاهان بود که اسدی آن را تکذیب کرد و  گفت جز سپاهان با هیچ تیمی مذاکره نکردم و خوشحالم بعد از سالها به تیم خود بازگشتم. خبر جعلی آخر درباره شایعه گران شدن بسته های اینترنت بود که آقای زارع پور وزیر ارتباطات این خبر را تکذیب کرده و گفته که فعلا هیچ تصمیم درباره افزایش تعرفه اینترنت نداریم.

بخش شبهه به موضوع زاهدان و شبهات آن با حضور حجت الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی پرداخته شد.

وی درباره این شبهه که جمهوری اسلامی به اهل تسنن بی اعتنا است گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده متعلق به یک طبقه خاص در جامعه نیست و تبلور اراده یک ملت است که اراده کرد بنده خدا باشد و برده غیر از خدا نباشد. با توجه به اینکه اکثربت جامعه ایران از جامعه شیعه تشکیل شده اما انقلاب اسلامی افتخارش این است که شناسنامه تک مذهبی برای خود ایجاد نکرد. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است و بدون تعارف این مساله را در عمل نشان داده است.

سیفایی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر 17 هزار مسجد متعلق به اهل سنت داریم که تقریبا دو برابر جامعه شیعه است. در ایرانشهر قبل از انقلاب 5 مسجد بود در حالیکه بعد از انقلاب 35 مسجد فقط در این شهر تاسیس شده است. در استان سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب کلا 30 مدرسه دینی بوده اما در حال حاضر بیش از 220 مدرسه دینی وجود دارد و حدودا 22 هزار طلبه در حال درس هستند. این طلبه ها از امکانات پژوهشی و آموزشی مانند طلبه های شیعه برخوردارند.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در منطقه بلوچستان قبل از انقلاب کم تر از انگشتان یک دست تحصیل کرده تا مقطع کارشناسی داشتیم در حالیکه در حال حاضر 26 هزار کلاس درس و 700 هزار دانش آموز داریم. ما از این منطقه سفیر اهل سنت جمهوری اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در برخی از کشورها داریم. همچنین به وفور در شهرستان های این استان فرماندار و شهردار و غیره داریم و همینطور اساتید و هیات علمی از این منطقه در دانشگاه های مختلف کشور داریم.

وی درباره آرزوی رسانه های معاند و دشمنان برای ایجاد شکاف و اختلاف میان شیعیان و اهل سنت کشور گفت: خون 11 هزار شهید اهل سنت برای انقلاب اسلامی ریخته شده و برادران ما در سیستان وبلوچستان با جان و دل در حال دفاع هستند. دشمنان این آرزو را به گور می برند.

حجت الاسلام مهدی فرمانیان، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذهب در بخش گفت و گوی تلفنی مهمان این برنامه بود.

وی در این باره گفت: مهمترین هدفی که در این مساله وجود دارد و تفرقه میان شیعه و سنی مشخص است. طرفدران و پیروان مکتب امام خمینی (ره) و کسانی که پیروان دیدگاه ها و افکار مقام معظم رهبر هستند که ما از آنها به اسلامی سیاسی یاد میکنیم درجهان اسلام هر روز موفق تر از دیروز بوه اند. و در ایران اسلامی در چهل و اندی سالی که این رهبران عزیز حکومت کرده اند توانسته اند که یک حکومت،  تفکر و روش حکومتداری جدید به جهانیان عرضه کنند. قطعا دشمنان ما دوست دارند این تفکر به عنوان یک تفکر بالنده و پیشرو برای دیگران الگو شود. بنابراین از تمام گسل هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده میکنند تا به رعم خود به دیگران نشان دهند که این حکومت ضعیف است و توانایی هدایت همه مجموعه ها و افکار مختلف را ندارد بنابراین نمیتواند الگوی شما باشد.

این استاد افزود: آنها برای رسیدن به این هدف ازگسل های موجود که می تواند عموم مردم را به میدان بیاورد، استفاده می کنند. یکی ازگسل ها اقوام است. آنها با نشر شایعات و اکاذیب تلاش میکنند اقوام را نسبت به قوم خود و زبانشان تحریک کنند وعلیه جمهور یاسلامی بشورانند. گسل دیگر مذهبی است که با استفاده از بحث شیعه و سنی میان مردم تفرقه بیاندازند. تا با القای اینکه در کشور امنیت نیست، و امثال این اکاذیب، بدنه مردم را از حمایت انقلاب اسلامی دور کنند.

سیفایی در ادامه گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم این است که زخم های موجود و اختلافات را رفو کنیم و گسل ها را از بین ببریم و این اختلاف ها را رفع کنیم و اجازه ندیم دشمن خانواده روی این اختلافات موج سواری کند.

مولوی نذیر احمد اسلامی نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این باره گفت: انقلاب اسلامی همانطور که برای کل کشورعمران و آبادی و تحول ایجاد کرد، برای اهل تسنن نیز این عمران و آبادی و خدمترسانی را انجام داد. مساجد و حوزه و مدارس علمیه هم درهر دو مذهب به خوبی رشد و پیشرفت کرد.

سیفایی در پایان گفت: نوجوان ترین شهید دفاع مقدس، شهید سدیل اخلاقی 11 و نیم ساله بود از شهرستان نیک شهر بلوچستان که شناسنامه اش را دست کاری کرده بود و به جبهه رفته بود و وصیتنامه این نوجوان خیلی عجیب است.

وی افزود: تلخ ترین مساله ای که برای این مردم در ذهنشان مانده، این است که برخی ها به غلط تهمت تجزیه طلبی به این مردم زده بودند. این مساله هیچ وقت از ذهنشان پاک نمی شود و گله مندند.

506 شهیده زن اهل سنت کرد توسط این اشخاصی که امروز داعیه حقوق زن هستند به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها