مشاهده خبر

چهار شنبه 14 تیر 1402
فرامتن

پیوستن روسیه و چین به محور مقاومت!

شعار مرگ بر آمریکا جنبشی در مقاومت با آمریکا به وجود آورده است که حاکی از پیوستن روسیه و چین به محور مقاومت است.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز دوشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه به خبرهای خوب و امیدبخش ایران اشاره شد که از جمله آن می‌توان به این خبار اشاره کرد: 44 میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه سلامت کرمانشاه در سال گذشته، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با صدقه های روزانه یزد، آغاز نهضت برقی کردن حمل و نقل تهران.

در بخش دوم برنامه؛ بخش شبهه فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه و تحلیلگر مسائل آمریکا درباره موضوع افشای حقوق بشر آمریکا گفت و گو کرد.

وی درباره اینکه چرا باید مرگ بر آمریکا بگوییم گفت: تمام مردم ایران مرگ بر آمریکا نمی گویند؛ تنها کسانی می گویند که غالبا از این کشور و افعالش زخم خورده اند، مانند خانواده مسافران ایرباس 655 ، خانواده های 8 سال جنگ تحمیلی و امثالهم. خب اگر خانواده این افراد مرگ بر آمریکا بگویند ، ایا ما حق داریم آنها از این شعار منع کنیم. این مساله ایرادی هم ندارد بلکه خیلی هم خوب است. چون یک جنبشی را در مقاومت با آمریکا در دنیا به وجود آورده است.

وی افزود: مقاومت مردم ایران در 8 سال جنگ تحمیلی فرهنگ مقاومت در دنیا ایجاد کرده است. پیش از  محور مقاومت فقط در ایران بود. بعدها حزب الله وانصار الله وارد این محور شدند و اخیرا نیز روسیه و چین هم در این محور نه به آمریکا پیوسته اند.

وی درباره ایست دادن پلیس در ایران و آمریکا گفت: در آمریکا پلیس به شما ایست بدهد باید دست های خود را روی فرمان بگذارید و برای برداشتن مدارک خود از داخل داشبورد باید از پلیس اجازه بگیرید؛در غیر این صورت به شما شلیک خواهد شد. این مساله مخصوصا در میان رنگین پوستان و سیاهپوستان خیلی شدیدتر است و خانواده های سیاهپوست به نوجوانان و جوانانشان از همان سنین آموزش می دهند که با پلیس چطور باید رفتار بکنند ، حتی در چشم هایشان نیابد نگاه نکنند.

ایزدی درباره حقوق زنان گفت: در آمریکا جنبش می تو  از هالیوود شروع شد. این جنبش در میان بانوانی که در محل کار دچار تعرض جنسی شدند، پیش آمد. این مساله متاثر از فرهنگ پوشش نامناسب اجباری در محیط کار است. در برخی از رستوران های آمریکا برای استخدام بانوان سایز برخی اندام های بدن را معیار قرار می دهند.

وی درباره اساتید آمریکایی و شرب خمر حین نوشتن مقالاتشان گفت: باید از اساتید آمریکایی قداست زدایی شود. اساتید آمریکایی قبل از نگارش متون علمی شرب خمر می کنند. این اساتید مرجع تقلید برخی افراد در داخل هستند. متنی که اینگونه شروع می شود؛ حتما متاثر از این مساله می شود.

در بخش میز  فرهنگ محمد یوسفی مسئول قرارگاه و مرکز جهادی حیدریون مهمان برنامه بود. وی درباره فعالیت های این قرارگاه گفت: قرارگاه حیدیریون یک خانواده متشکل از جوانان است که به همسایه خود کمک می کند و هر جا احساس نیاز شد سریعا به فکر رفع نیاز می شود.

در این قرارگاه کار جهادی، معیشتی، عمرانی و درمانی انجام میشود .هر زمینه ای که احساس کردیم باید محرومیت زدایی شود فعالیت کردیم. دهه هشتادی ها گرداننده های این مجموعه هستند و برای مردم زحمت میکشند. ما کار تشکیلاتی انجام می دهیم و معاونت های مختلف از هنری، فنی گرفته تا منابع انسانی و غیره . هیچ بودجه و حمایتی از سوی مسئولین نداریم و برکت کار ما با مردم است. هدف ما این است که بتوانیم دل یک نفر را شاد کنیم.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها