مشاهده خبر

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402

هنرستانی‌ها موضوع فرامتن شدند

برنامه فرامتن با دعوت از معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به موضوع هنرستان‌ها در سطح کشور پرداخته است.

1

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه فرامتن ضمن توضیح در مورد وضعیت نوسازی تجهیزات و امکانات مدارس گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 70 هزار دانش آموز به مجموعه هنرستانی ما افزوده شده است و این افراد نیازمند تجهیزات هستند و در عین حال تجهیزات موجود هم مستهلک می‌شوند.

وی افزود: جایگزینی و در کنار آن افزایش تجهیزات نیازمند منابع بیشتری است و منابع موجود ما این سطح از نیاز را پوشش نمی‌دهد و ما نیازمند کمک و یاری بیشتری هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم. امسال توانستیم بیش از 40 هنرستان وابسته به صنعت ایجاد کنیم. در برخی کارخانجات مربوط به صنعت فولاد و صنعت برق با رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار شده آنها در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری کنند. امروز به دنبال ایجاد مشارکت با سایر بخش‌ها نیز هستیم.

وی ادامه داد: امروز همه 70 هزار دانش ‌آموزی که هنرستانی شده‌اند، افرادی هستند که پایه‌ نهم بوده‌اند و بسیاری با میل خود به سمت هنرستان آمده‌اند. متاسفانه در برخی رشته‌های هنرستانی نتوانسته‌ایم به درخواست‌ها به صورت کامل پاسخ مثبت دهیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: برنامه آموزش متوسطه 5 ساله است. امسال ما بیش از 40 درصد دانش ‌آموزانمان را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هدایت میکنیم. بستر ایجاد می‌کنیم و به دنبال افزایش کیفیت آموزش هستیم. نمی‌توانیم یک شبه موضوع مهارت آموزی را در کشور حل کنیم در صورتی که طی چندین سال بسیار افت کرده بودیم.

وی در مورد باز پس‌گیری شهریه مدارس غیر انتفاعی به دلیل تعطیل‌های آلودگی هوا گفت: البته این موضوع مرتبط با سازمان مربوط به خود است اما آنچه بنده اطلاع دارم ابلاغیه‌ توسط اداره آموزش و پرورش استان‌ها اعلام شده است که امروز باید نظارت در این حوزه‌ها بیشتر صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: مدارسی که شامل این موضوع می‌شدند یا فوق برنامه‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته‌اند و یا نسبت به بازگشت مبلغ رفته‌اند. امروز اگر اولیا نسبت به این موضوع اعتراضی دارند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها