مشاهده خبر

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402

یوسفی: جمعیت شرق و غرب ایران با سیاست‌های اشتباه در حال خالی شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه عیار شبکه افق گفت: با سیاست های اشتباه، شرق و غرب کشور خالی از جمعیت شده یا در حال خالی شدن است، نمی توان همه مردم را در تهران و کلانشهرها جمع کرد.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجتبی یوسفی در بخش گفت‌وگوی ویژه‌ی برنامه تلویزیونی عیار که سه‌شنبه شب روی آنتن زنده شبکه افق رفت با اشاره به اینکه نظر مجلس به صراحت، اختصاص 20 درصد تسهیلات کل کشور به مسکن است اظهار کرد: دلیل این امر آن است که مسکن حوزه پیشران در اقتصاد است ولی برخی معتقدند این مسئله موجب تورم می شود که مورد قبول ما نیست.

وی افزود: زمانی که وام مسکن داده می شد، بازارهای موازی رونق نگرفتند بلکه همین بازار مولد مسکن رونق داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، در بهترین حالت 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن داده شده است گفت: دستگاه های عمومی و دولتی، اگر زمین دارند یا برای مولدسازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند یا برای کارکنان خودشان، مسکن بسازند.

وی ادامه داد: از 4 میلیون واحد مسکن مهر، یک میلیون واحد توسط تعاونی ها ساخته شد که همان ها به مشکل خوردند و هنوز درگیر 100 هزار واحد از آنها هستیم.

یوسفی با بیان اینکه نیاز اصلی مسکن در کلانشهرهاست نه شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: یعنی آن جایی که زمین هست، مشکلی نیست ولی در کلانشهرها با این مشکل مواجه هستیم.

وی بیان کرد: جایی که زمین داریم، متقاضی کم است مثل شهرهایی که جدیدا تاسیس شده اند، در این شهرها حتی زمین برای واحد ویلایی هم وجود دارد ولی کسی نمی خواهد زیرا شهر یک موجود زنده است که باید زمینه ورود شهروندان را هم به آن فراهم کرد ولی این کار انجام نشده

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تهران و کلانشهرها نمی توان به سادگی زمین تامین کرد گفت: البته بحث الحاقات هست که روی آنها حرف داریم.

وی تصریح کرد: با سیاست های اشتباه، شرق و غرب کشور خالی از جمعیت شده یا در حال خالی شدن است، نمی توان همه مردم را در تهران و کلانشهرها جمع کرد.

یوسفی افزود: لازم نیست همه امکانات در تهران تجمیع شوند، می توان مثلا زیرساخت های پرند را تقویت کرد، سپس به شهرهای اطراف رفت و همینطور پیش رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از 800 همت در نظر گرفته شده، فقط 111 همت تسهیلات مسکن طی دو سال پرداخت شده است گفت: دولت باید یک بسته کامل برای مسکن تدوین کند که شامل بافت فرسوده و دیگر موضوعات هم باشد.

6 درصد زمین‌های کشور برای ساختن خانه مناسب هستند

مهدی عسگری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با برنامه عیار با اشاره به اینکه باید جاذبه زمین را در حوزه سوداگری حذف کنیم گفت: مصوبه مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه، می تواند میزان تقاضای غیر مصرفی را در این زمینه کاهش دهد.

وی افزود: در کنار این مسئله باید انحصار و احتکار زمین را بشکنیم؛ در ایران مشکلی بابت تامین زمین برای ساخت مسکن نداریم چه اینکه 6 درصد زمین های کشور، کاملا برای این منظور مناسب هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جایابی نزدیک به آبادی هایی همچون شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ، زمین مناسب برای ساخت خانه را همراه با زیرساخت های مناسب فراهم می شود.

وی ادامه داد: وقتی شهرها محدود به مساحت خاصی شده اند، دائما با افزایش تصاعدی قیمت زمین مواجه هستیم که بالاترین تورم آن مربوط به کلانشهرها بوده است.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها