مشاهده خبر

سه شنبه 12 اردیبهشت 1402

بررسی نظام مسائل فرهنگیان و کارگران

برنامه جهان آرا در پخش دوشنبه شب خود با دعوت از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگیان و کارگران پرداخته است.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه جهان آرا گفت: وزارت آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها و دولتمردان ما نیست؛ مثلا آن مایه‌ای که دیروز برای وزیر صمت گذاشتند، آیا حاضرند برای وزارت آموزش و پرورش بگذارند؟ آموزش و پرورش، بی ثبات‌ترین وزارتخانه از نظر مدیریتی است.

وی افزود: معتقدم وزارت آموزش و پرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد. مشکلات آموزش و پرورش، مدیریت و بودجه هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که در سند تحول آموزش و پرورش ذکر شده، رتبه‌بندی معلمان است البته این سند دارای 141 راهبرد است. دانشگاه فرهنگیان، راهبرد دیگری است که اجرایی شده ولی هنوز کار را آنطور که باید جلو نبرده است. وقتی دولت تغییر کرد، کسی را رئیس دانشگاه فرهنگیان منصوب کردند که مخالف‌ترین فرد با تاسیس این دانشگاه بود!

وی ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق معلمان ما با نظام مشکلی ندارند، ولی از دست سیستم مدیریتی عصبانی هستند. معلم‌هایی هستند که سر ما داد می‌زنند ولی داخل کلاس، حق مطلب را ادا می‌کنند و وظیفه‌شان را انجام می‌دهند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: به اندازه یک سر سوزن در دولت آقای رئیسی، در انتخاب وزیر آموزش و پرورش دخالت نداشتم، به من زنگ هم زدند، ولی نظر مثبت ندادند. آقای نوری وزیر محترمی بود ولی حتی یک مورد خواسته من را انجام نداد و مشورت من را قبول نکرد، اصلا به او سفارش کرده بودند من را نبیند.

وی توضیح داد: در مجلس نشستیم و قانون مصوب کردیم برای نظام رتبه بندی معلمان، ولی بلایی سر این قانون آوردند که با اصل آن تفاوت داشت، 18 ماه نگه داشتند و آیین نامه مربوط به آن را ننوشتند. آمدند گفتند معلمی که 16 سال است سابقه دارد، باید امتحان بدهد تا به او پول بدهیم، کجای این مملکت امتحان می گیرند تا پول بدهند؟ مشکل معلمان مهر آفرین را حل کردیم، باز هم گفتند چون مهرماه تصویب شده، پس یک سال دیگر طول می کشد تا به آنها پول بدهیم. نان را می دهند بخورند، ولی می زنند در گِل که دیگر هیچ مزه ای ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد مقوله شفافیت رای نمایندگان یادآور شد: من به شفافیت اعتقاد دارم ولی حد و حدود آن باید مشخص باشد؛ برخی تصمیم های مجلس سطح امنیتی دارد. نماینده را بگذارید که پیش خودش و خدایش رأی بدهد و تاثیر داشته باشد بهتر است یا جایی که تحت فشار نظرش جابجا شود؟

وی در مورد حواشی اخیر نمایندگان در مورد دریافت خودرو گفت: به نماینده ای که بحث 75 شاسی بلند را مطرح کرده بود گفتم قضیه چیست؟ می توانم لیست را ببینم؟ گفت «نه». من خودروی شاسی بلند نگرفته ام و اطلاعی هم ندارم که آیا کسی گرفته است یا نه. قوه قضائیه و همه کسانی که مسئولیت دارند الان این مسئله را پیگیری کنند، اگر واقعیت دارد، مقصران را بگیرند و اگر شایعه است، شایعه ساز را بگیرند.

حاجی بابایی در مورد مقوله حقوق کارگران تاکید کرد: با افزایش حقوق ثابت 20 درصد برای کارمندان دولت چندان موافق نبودم. نظر مجلس، در نظر گرفتن کف حقوق 8 میلیون برای کارگران بود ولی نظر دولت 7 میلیون بود. افزایش 27 درصدی حقوق کارگران رضایت آنها را در پی نداشته زیرا در حقوق های پایین به چشم نمی آید و با تورم موجود، کارساز نیست.

وی در پایان ضمن توضیح بیشتر در مورد نظامات حقوقی کشور خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش حقوق با رقم ثابت برای حقوق های بالا، با مالیات جبران شد ولی پیشنهاد اصلی ما، افزایش پلکانی حقوق است. به رئیس جمهور گفتم نظام پرداخت حقوق در کشور به بن بست رسیده و قابل اصلاح نیست، باید از نو آن را بنا کرد.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها