مشاهده خبر

سه شنبه 22 خرداد 1403

چرا آمریکا برای آتش بس در غزه به تکاپو افتاده است؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب 22 خردادماه با موضوع تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش بس فوری جنگ غزه در شورای امنیت، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گفت‌وگوی اختصاصی «به افق فلسطین» با اسیر تازه آزاد شده فلسطینی روی آنتن رفت.

مازن بلبیسی خبرنگار شبکه افق که در غزه مستقر است با یکی از اسرای تازه آزاد شده فلسطینی گفت‌وگو کرده است، او به مازن گفته است ما جزو کسانی بودم که در بیمارستان شفا دستگیر شدم، با دست و چشم‌های بسته به زندان برده شدیم و اصلا نمی‌دانستیم کجا هستیم، حتی صحبت کردن و تکان خوردن را برایمان ممنوع کرده بودند و شب‌ها، سگ‌ها را کنار ما می‌بستند.

او با بیان اینکه دو ماه در همین شرایط به سر برده است می‌گوید: آزادی ما 6 صبح همین امروز بود، آن هم در حالیکه دست‌هایمان از پشت بسته شده بود، چشم بند داشتیم و سه کیلومتر هم پیاده طی کردیم تا به اینجا رسیدیم.

چرا اسرائیل 50 فلسطینی را در شهر غزه آزاد کرد؟

بعد از آن مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه پرداخت و سپس ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – برقرار شد.

او اظهار کرد: رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی را از ابتدای جنگ غزه تاکنون بازداشت کرده و در شرایط بدی هم نگهداری می‌کند اما هر از چند گاهی تعدادی از آنها آزاد می‌شوند و در آخرین مرحله 50 نفر از آنها در شهر غزه آزاد شدند که تاکنون سابقه نداشته است؛ شاید این نوع آزاد کردن اسرا، پذیرش این حقیقت از سوی اسرائیل است که مردم باید به شمال غزه بازگردند.

بلبیسی افزود: رژیم صهیونیستی سیاست قتل و کشتار و بازداشت غیر نظامیان را هنوز ادامه می‌دهد و شرایط بازداشت آنها هم بسیار غیر انسانی است، چه اینکه حتی اجازه تماس با خانواده و وکیل را هم به آنها نمی‌دهد و صلیب سرخ هم امکان بازدید از زندان‌ها و ثبت نام اسرا را ندارد.

این جنگ همه چیز را ویران کرده است...

در ادامه گزارش‌ اختصاصی به افق فلسطین از غزه پخش شد؛ عبدالله کمیل خبرنگار اختصاصی شبکه افق از منطقه زیتون تصاویر تکان‌دهنده‌ای را ارسال کرده است، تصاویری که نشان می‌دهند آوارگان فلسطینی در کنار زباله‌های فراوان چادر زده‌اند و مجبور هستند به همین شکل زندگی کنند؛ وزارت بهداشت غزه هم اعلام کرده است به خاطر این مسائل، آوارگان با بیماری‌های مختلفی دست به گریبان هستند.

یکی از ساکنان این اردوگاه به کمیل گفته است: انواع بیماری‌ها در اینجا هست و حشرات موذی جولان می‌دهند؛ آب سالم نداریم و زیرساخت‌های زندگی نابود شده‌اند ولی حالا نه غذایی برای خوردن داریم نه آبی برای نوشیدن؛ ما از کشورهای مختلف از جمله مصر می‌خواهیم به ما کمک کنند.

قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت مصرف داخلی برای بایدن دارد

ارتباط اینترنتی با رافائل ماچادو - تحلیلگر مسائل سیاسی در برزیل – بخش بعدی برنامه بود؛ او در پاسخ به سوال آقا موسی طهرانی در ارتباط با تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش بس در شورای امنیت اظهار کرد: چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود و جو بایدن هم می‌داند باید ژست انسان‌دوستی بگیرد و به مردم بگوید دنبال آتش‌بس است، در واقع ارائه پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه مصرف داخلی برای او دارد وگرنه ماه‌ها قبل امکان این کار را داشت.

ماچادو افزود: در عین حال معتقدم این قطعنامه در حد همان پیش‌نویس باقی می‌ماند و چیزی تغییر نمی‌کند، گروه‌های مقاومت هم فریب نمی‌خورند و بر سر اصول خود ایستادگی می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اسرائیل در همین شرایط حملات خود به جنوب لبنان را شدت بخشیده است گفت: چگونه می‌شود اسرای فلسطینی در دست اسرائیلی باقی بمانند و نظامیان صهیونیست هم در غزه باشند ولی حرف از آتش بس زده شود؟

توصیه کارشناس سوئدی به حزب دموکرات

بخش بعدی برنامه گفت‌وگویی اینترنتی با گرگ سیمون - تحلیلگر مسائل سیاسی در سوئد – بود؛ او نیز با اشاره به قطعنامه آتش بس فوری در غزه که توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است اظهار کرد: اقدامات اخیر آمریکا برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه، به نتیجه نمی‌رسد، چون عقیده دارم این‌ها طرح‌هایی هستند که توسط لابی‌های صهیونیستی و به صورت مشاوره به بایدن ارائه می‌شوند.

سیمون افزود: بلینکن کاملا به حمایت از اسرائیل متعهد است و سفر هشتم او به اراضی اشغالی هم در همین راستا صورت گرفته است؛ آمریکا تجهیز اسرائیل را به صورت روزانه انجام می‌دهد ولی در عین حال می‌گوید به دنبال آتش‌بس هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر دموکرات‌ها عاقل باشند، در این وضعیت از نتانیاهو فاصله خواهند گرفت چه اینکه موج استفعاها در بین مقامات ارشد صهیونیستی هم وضعیت را برای نتانیاهو و جو بایدن بدتر کرده است.

گزارش اختصاصی «به افق فلسطین» از جنایت هولناک اسرائیل در النصیرات

در ادامه گزارش مازن بلبیسی از اردوگاه النصیرات پخش شد، جایی که بمبارانی وحشتناک صورت گرفته و بیش از 274 غیر نظامی از جمله ده‌ها زن و کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند؛ او ویرانه‌های خانه‌ای را نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی اعلام کرده چهار اسیرش در آنجا نگهداری می‌شدند و این عملیات به خاطر آزادی آنها انجام شده است.

یکی از شاهدان عینی ماجرا در مصاحبه با بلبیسی گفته است نیروهای ویژه اسرائیلی به یکباره وارد منطقه شدند، آنها به همه جا و همه کس شلیک می‌کردند، آنها با خونسردی فلسطینی‌ها را در خیابان اعدام می‌کردند؛ آنها از بالگرد و هواپیماهای F16 استفاده کردند تا مناطق مسکونی را بمباران کنند.

6 حمله مرگبار اسرائیل بعد از تصویب قطعنامه آتش بس

ارتباط بعدی که به صورت اینترنتی برقرار شد، با عبدالله کمیل - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – بود؛ او در گفت‌وگو با مهدی آقا موسی طهرانی ابراز کرد: نیم ساعت قبل، رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را علیه غیر نظامیان مرتکب شد، ارتش اسرائیل غرب غزه را با جنگنده‌های خود بمباران کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد.

کمیل افزود: اسرائیل بعد از تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش بس فوری، 6 حمله گسترده در غزه انجام داد که به شهادت 55 نفر انجامید.

خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه خاطرنشان کرد: گرسنگی و قحطی به شکل گسترده‌ای در شمال و دیگر مناطق غزه جریان دارد چون رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد کمک‌های غذایی به این مناطق برسند؛ گذرگاه آبی که آمریکا مدعی راه‌اندازی آن شده هم به هیچ وجه واقعیت ندارد و نیازهای مردم را تامین نمی‌کند.

اسرائیل پیروزهای موهوم خود را رسانه‌ای می‌کند

او ادامه داد: زمانی که رژیم صهیونیستی پیروزهای موهوم خود را رسانه‌ای می‌کند، مقاومت همچنان از شمال تا جنوب غزه ادامه و درگیری در همه محورها جریان دارد.

کمیل خاطرنشان کرد: در یکی از آخرین درگیری‌ها، گردان‌های سرایا القدس محل تجمع سربازان اسرائیلی را در مرکز غزه هدف گرفتند و فیلم آن را هم منتشر کردند.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها