مشاهده خبر

دو شنبه 21 خرداد 1403

هزینه و فایده مقاومت بیشتر است یا سازش؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب 21 خردادماه با موضوع ماهیت مذاکرات آتش بس در غزه و هزینه و فایده مقاومت در مقابل سازش، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه و مذاکرات آتش بس پرداخت و سپس ارتباط اینترنتی با سندس الاسعد - خبرنگار لبنانی – برقرار شد.

دستاوردهای امروز جبهه مقاومت مرهون تلاش‌های حاج قاسم است

او با اشاره به اینکه امروز مقاومت در یمن اعلام کرد یک گروه اطلاعاتی آمریکایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد شناسایی و اعضای آن بازداشت شده‌اند اظهار کرد: این یک دستاورد مهم اطلاعاتی و امنیتی برای جبهه حق به شمار می‌رود.

این فعال رسانه‌ای افزود: همانگونه که رهبران مقاومت وعده داده‌ داده بودند، دستاوردهای زیادی حاصل شده است.

الاسعد خاطرنشان کرد: همه اینها مرهون تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی برای تجهیز و آماده‌سازی مقاومت در غزه، لبنان و دیگر نقاط منطقه است.

این خبرگار لبنانی گفت: نتایج انتخابات پارلمانی در اروپا هم نشان‌دهنده ظهور تحولات جدید در سطح بین‌المللی است که به ضرر استکبار تمام می‌شود.

اهمیت سفر باقری به لبنان به روایت خبرنگار عرب

او تصریح کرد: سفر سرپرست وزارت امور خارجه ایران به لبنان، نشان‌دهنده حمایت‌های همه جانبه ایران از محور مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی است به خصوص اینکه این سفر بعد از شهادت شهید خدمت آیت الله رئیسی صورت گرفت.

الاسعد افزود: در جریان جنگ غزه، جمهوری اسلامی نشان داد تنها حامی مردم و کودکان مظلوم فلسطینی است.

در ادامه گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه روی آنتن رفت و سپس مهدی شکیبایی - کارشناس مسائل غرب آسیا – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

اسرائیل از سال 2007 در پی جنگ با غزه بود

او در گفت‌وگو با مهدی آقا موسی طهرانی اظهار کرد: از سال 2007 تاکنون، غزه تحت محاصره شدید دریایی، زمینی و هوایی است و رژیم صهیونیستی بارها در تدارک جنگ علیه این منطقه بود و به همین دلیل فشارهای زیادی به مردم آورد تا مقاومت آنها را بشکند.

شکیبایی افزود: با این حال می‌بینیم 9 ماه جنگ سنگین هم موجب شکسته شدن این مقاومت نشده، مسئله‌ای حیرت‌انگیز که جهان آن را به نظاره نشسته است.

آیا حرف از پیروزی مقاومت یک شعار رسانه‌ای است؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: جنبش فتح همواره افتخار می‌کرد در سال 1968 همراه با سربازان اردنی، 48 ساعت در مقابل ارتش اسرائیل ایستادگی کرده و موجب عقب نشینی صهیونیست‌ها شده، جنگ سال 2006 حزب الله با اسرائیل هم 33 روز طول کشید و بعد از آن جنبش‌های مقاومت در غزه 51 روز مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند ولی جنگ اخیر 248 روز طول کشیده که رکورد بزرگی برای مقاومت محسوب می‌شود، این خودش یک شکست واقعی برای اسرائیل است نه یک حرف رسانه‌ای.

او ادامه داد: نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ در غزه به خصوص در رفح است که نشاندهنده عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به اهداف اولیه خود از شروع جنگ است.

چرا هزینه سازش بیشتر از مقاومت است؟

شکیبایی خاطرنشان کرد: بارها گفته شده هزینه مقاومت کمتر از هزینه‌های سازش است، چون تجربه تاریخی در طول چند دهه اخیر نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی همواره به دنبال جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها بوده که دستاوردی محسوب نمی‌شود ولی مقاومت سبب اتحاد افکار عمومی در سطح جهانی شده و یک دستاورد به شمار می‌رود.

آیا امیدی به فعالیت سیاسی علیه رژیم صهیونیستی هست؟

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا نمی‌تواند خود را میانجی آتش‌بس در غزه بداند چه اینکه از همان نخستین روزهای جنگ، انواع حمایت‌ها را از اسرائیل انجام داد و چهار بار، قطعنامه‌های شورای امنیت علیه این رژیم را وتو کرد.

او ادامه داد: مذاکرات آتش بس با میانجیگری آمریکا، یک فریب بود زیرا در حین همین مذاکرات، اسرائیل به اردوگاه النصیرات حمله کرد که نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت باید هشیارتر باشند و به آمریکا اعتماد نکنند.

چرا می‌گوییم اسرائیل بازنده جنگ غزه است؟

ارتباط اینترنتی با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه در کانادا – بخش بعدی برنامه به افق فلسطین بود.

او اظهار کرد: از منظر بین‌المللی، اسرائیل بازنده جنگ غزه است چون هیچ نکته مثبتی از سوی آنها در این نبرد نابرابر دیده نمی‌شود و تنها وحشی‌گری صهیونیست‌هاست که مخابره می‌شود.

فانتینا افزود: اسرائیل از گرسنگی و تشنگی به عنوان یک سلاح علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند و گویی فقط ایمان و امید است که آنها را زنده نگه داشته است.

اقدامات سازمان ملل در قبال غزه صرفا ژست خبری است

این استاد دانشگاه گفت: اسرائیلی‌ها به عنوان مهاجم و اشغالگر شناخته می‌شوند که البته این مسئله دهه‌هاست ادامه دارد؛ آنها از ورود هرگونه کمک بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کنند و در این بین صحبت از آتش‌بس نیازمند الزاماتی است که در وهله نخست، شامل توقف کامل و واقعی حملات، ورود آب، غذا و دارو به منطقه و همچنین گروه‌های حقیقت‌یاب است.

او ادامه داد: دولتمردان آمریکایی میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا اسرائیل را سرپا نگه دارند و در این بین سازمان ملل فقط ژست استقبال و حمایت از آتش‌بس را می‌گیرد و کاری از پیش نمی‌برد.

گزارش اختصاصی از یمن و اقدامات ارتش این کشور در مقابله با پرنده‌های مهاجم غربی از جمله سرنگون کردن یک فروند هواپیمای MQ-9 توسط موشک زمین به هوا، بخش انتهایی برنامه بود.

آخرین اخبار

این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت» صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود مستند «جنون هسته‌ای» با افشای اسنادی از نتانیاهو به افق رسید پیشرفت خیره‌کننده‌ هسته‌ای ایران تنها در 3 سال

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها