مشاهده خبر

یک شنبه 20 خرداد 1403

شدت گرفتن جنگ در غزه و تهدید پوشالی اسرائیل برای حمله به لبنان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه بیستم خردادماه با موضوع شدت گرفتن عملیات‌های رژیم صهیونیستی از یک سو و مقاومت در غزه و لبنان از سوی دیگر، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با مایکل اسپرینگمن - استاد دانشگاه در آمریکا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با مهدی آقا موسی طهرانی اظهار کرد: حضور گسترده مردم در خیابان‌های آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های حمایتی از رژیم صهیونیستی، مسئله مهمی است، من شخصا با برخی از معترضان صحبت کردم، آنها با نمادهایی که در دست دارند، به خط قرمزهایی که بایدن تعیین کرده بود کنایه می‌زنند.

اسپرینگمن افزود: بر خلاف آنچه بایدن گفته بود، رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد و شب گذشته هم شاهد حمله گسترده آنها به اردوگاه النصیرات بودیم، گویی قرار نیست تغییری حاصل شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تظاهرات صد هزار نفری در واشنگتن و دیگر شهرهای ایالات متحده، اعتراض به جو بایدن و حمایت او از اسرائیل است، اینکه آمریکا همچنان نسبت به رژیم صهیونیستی منفعل است.

چرا آمریکا به خاطر اسرائیل این همه هزینه می‌دهد؟

او ادامه داد: وقتی هیچ منطقی وجود نداشته باشد، اتفاقات بی منطق زیادی را شاهد خواهیم بود، مثل آپارتایدی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته و گویی حمایت از این رژیم به بدنه سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده هم رخنه کرده است.

اسپرینگمن تصریح کرد: همه اینها نشان‌دهنده این است که لابی ایپک در آمریکا فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند و نمایندگان کنگره ایالات متحده هم انگار وظیفه‌ای جز حمایت از اسرائیل ندارند.

آزادی بیانی که نیست

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی در مورد محدودیت‌های دولت آمریکا علیه منتقدان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بازداشت اساتید و دانشجویان در آمریکا، نشان‌دهنده سیاست بگیر و ببند در این کشور است، اینکه شعار آزادی بیان چندان هم واقعیت ندارد.

بعد از مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ در غزه، جنوب لبنان و خلیج عدن و باب المندب پرداخت.

دفاع از غزه در عرصه هنر و ورزش، جهانی شده است

پس از آن ارتباط اینترنتی با امیر امیرگان - فعال فرهنگی حوزه بین‌الملل – برقرار شد؛ او که معاون وزیر ورزش و جوانان هم هست درباره مسئله حمایت از فلسطین اظهار کرد: مسئله دفاع از مردم مظلوم فلسطین، نه یک موضوع مربوط به جمهوری اسلامی، بلکه یک امر مهم مردمی در سراسر دنیاست و برآیند این حمایت در عرصه ورزش هم به چشم خواهد آمد.

امیرگان افزود: بارها شعار مردمی بودن و غیر سیاسی بودن ورزش توسط کشورهای غربی سر داده می‌شد اما خودشان بسیاری از مسائل مربوط به خود را در حاشیه رویدادهای ورزشی تبلیغ می‌کنند ولی امروز می‌بینیم سلبریتی‌های مشهور ورزشی در سطح بین‌المللی با افتخار از غزه و مردم فلسطین دفاع می‌کنند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: این مسئله به عرصه هنر هم تسری یافته و در جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی، بحث بر سر این است که آیا نمایندگان رژیم صهیونیستی را دعوت کنند یا نه.

در ادامه تصاویر زنده از وضعیت اسفناک بیمارستان العوده در غزه پخش شد؛ مراکز درمانی در بخش‌های مختلف غزه اعلام کرده‌اند دیگر ظرفیت پذیرش بیماران و مجروحان را ندارند و حتی سوخت کافی برای تولید برق و به کار انداختن دستگاه‌های پزشکی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

سکوت دولت‌های عربی در قبال جنایات اسرائیل درد بیشتری دارد

ارتباط اینترنتی با امین صبحی - معاون خبر خبرگزاری ایسنا – بخش بعدی برنامه به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا که بر هیچ کس پوشیده نیست ابراز کرد: قتل عام مردم فلسطین حتی در پناهگاه‌ها، سند دیگری بر جنایات این رژیم است اما سکوت مجامع جهانی از یک سو و کشورهای عربی از سوی دیگر، نشان داد قوانین بین‌المللی کارآیی لازم را ندارند.

صبحی افزود: وقتی ایران از حقوق خود دفاع می‌کند، کشورهای عربی علیه جمهوری اسلامی بیانیه می‌دهند ولی هیچ تعهد و برنامه‌ای برای مقابله با جنایات اسرائیل ندارند البته رسانه‌های جریان مقاومت در شبکه‌های اجتماعی، به خوبی توانستند جنایات صهیونیست‌ها را به تصویر بکشند.

این فعال رسانه‌ای ضمن تمجید از عملکرد شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در ارائه پیشنهاداتی برای حمایت از مردم غزه اظهار کرد: امید است دولت جدید هم این روند را در پیش گرفته و فعالیت‌های بین‌المللی برای محکومیت جنایات اسرائیل و حمایت از فلسطین داشته باشد.

مشاهده عینی خبرنگار شبکه افق: بیشتر قربانیان حمله به النصیرات زن و کودک بودند

مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – هم در ارتباط اینترنتی با برنامه اظهار کرد: اتفاقات وحشتناکی در غزه و در پی جنایات رژیم صهیونیستی رخ داده و می‌توان گفت ارتش اسرائیل دیوانگی بی حد و حصر خود را شدت بخشیده است؛ تنها در النصیرات 274 نفر در زمانی کوتاه شهید شدند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با مسئله‌ای به نام انسانیت آشنا نیست.

او افزود: بیشتر قربانیان حمله به النصیرات، زنان و کودکان بودند، من خودم به آنها رفتم و دیدم چه کسانی شهید و مجروح شده‌اند؛ جنایات اسرائیل از ابتدای جنگ و در حمله به بیمارستان المعمدانی و اعدام‌های دسته‌جمعی غیر نظامیان مشهود است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها