مشاهده خبر

شنبه 19 خرداد 1403

روایت سفرهای استانی شهیدجمهور در مستندهای افق

شبکه افق مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات پیش رو را برای این هفته تدارک دیده است. «آن سوی سفر» با موضوع سفرهای استانی رئیس‌جمهور و «به نام قانون» با موضوع سوالات و ابهاماتی که درباره شورای نگهبان در جامعه مطرح است روانه آنتن می‌شود.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «آن سوی سفر» با موضوع سفرهای استانی رئیس‌جمهورشهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و کابینه او در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است، سفرهایی که از خوزستان آغاز و در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، هرمزگان و استان‌های شمالی از جمله مازندران و گیلان دنبال شد.

مجموعه مستند «آن سوی سفر» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«نسل سوم» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

همچنین مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکردهای مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «به نام قانون» به کارگردانی مهدی نقویان به سوالات و ابهاماتی که درباره شورای نگهبان در جامعه مطرح است پاسخ خواهد داد. مستند «به نام قانون» شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «تنهایی» به تهیه کنندگی محمد علی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمدپور، محصول روایت فتح است که در۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به روی آنتن افق سیما می‌رود و به چالش های زندگی همسران شهید و از زبان آنها به زندگی شهدا، می پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «پارسین» به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی، یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ بامداد و ۷ صبح به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مستند «بدون حکم» با روایت متفاوت از سیره سید آزادگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابوترابی‌فرد با همکاری و هماهنگی موسسه پیام آزادگان جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۶ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد پنجشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها