مشاهده خبر

چهار شنبه 16 خرداد 1403

دولتی که دو گانه دیپلماسی و میدان را از بین برد

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب 16 خردادماه با موضوع دیپلماسی و میدان و نقش سازنده دولت سیزدهم در ارتقاء جایگاه سیاسی ایران در سطح بین‌المللی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه پخش شد و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ پرداخت.

بحث نتانیاهو نیست، ماهیت صهیونیسم ایراد دارد

در ادامه ارتباط اینترنتی با لوکاس لروز - تحلیلگر سیاسی در برزیل – برقرار شد؛ او با اشاره به تعرض امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اظهار کرد: صهیونیست‌ها هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند و تعرض امروز آنها به مسجدالاقصی هم مصداق بارز این حقیقت است.

لروز افزود: نتانیاهو و مجموعه حاکمیت در رژیم صهیونیستی گمان می‌کنند وضعیت آنها ثابت خواهد ماند و قادر به ادامه جنایت‌هایشان خواهند بود ولی مسئله این است که ماهیت صهیونیسم دارای اشکال است.

این تحلیلگر سیاسی گفت: او هیچ آینده‌ای در سیاست ندارد و حتی بایدن هم به این مسئله اعتراف کرده است.

اسرائیل حتی حق صحبت در مورد مسجدالاقصی را هم ندارد

پس از آن نماهنگی در ارتباط با کادر پزشکی در غزه پخش شد و سپس ارتباط اینترنتی با ریچارد مدهرست - فعال اجتماعی در اتریش – برقرار شد.

او با اشاره به روز پرچم در اراضی اشغالی اظهار کرد: روز پرچم روزی تاریخی اما شوم است و باز هم شاهد بودیم در چنین روزی، صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی حمله کردند، البته این برای نخستین بار نیست که آنها قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند.

مدهرست افزود: اسرائیل هیچ حقی ندارد که راجع به مسجدالاقصی صحبت کنند چه اینکه بخواهند به آنها هجوم ببرند؛ اقدام امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس، گامی برای تکریم مسجدالاقص بوده است.

جو بایدن مثالی از شیطان است

این فعال اجتماعی با بیان اینکه جو بایدن دقیقا شخصی مثل جرج بوش و حتی بدتر از اوست؛ نمی‌توان هم انواع سلاح را به اسرائیل صادر کرد و هم دم از صلح و آتش‌بس زد عنوان کرد: حتی اروپایی‌ها جرأت ندارند اینگونه از صهیونیست‌ها حمایت کنند ولی اسرائیل به پشتوانه ایالات متحده، به رفح حمله کرد و بسیاری از زنان و کودکان را به قتل رساند.

به گفته او، قطعا حماس به حرف‌های نتانیاهو و جو بایدن اعتماد ندارند چون می‌بینیم که آمریکا نقش شیطانی خود را در این جنگ ایفا کرده است.

کار هیئت اندیشه‌ورز وزارت خارجه چیست؟

مهمان این برنامه هم منوچهر محمدی، منوچهر محمدی - رئیس هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه – بود؛ او اظهار کرد: تشکیل این هیئت، بر اساس توصیه و رهنمود رهبر معظم انقلاب بود که هر وزارتخانه باید چنین هیئتی داشته باشد، شهید امیرعبداللهیان هم بلافاصله بعد از رأی اعتماد مجلس، نخبگان دانشگاهی را گردهم آورد تا هیئت مذکور را شکل دهد که هدف آن، سیاستگذاری، تعیین راهبرد و تبیین مسائل بین‌الملل در حوزه سیاست خارجی است.

کار ویژه وزارت خارجه روی راهبرد ایران بعد از عملیات وعده صادق

محمدی افزود: شهید امیرعبداللهیان بعد از عملیات وعده صادق اعضای هیئت را گردهم آورد و گفت از این پس نگاه جهان به ایران تغییر کرده و جایگاه جمهوری اسلامی بالاتر رفته است به طوری که برخی از عملکرد ایران به مثابه یک ابرقدرت یاد کرده‌اند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: درخواست او این بود که باید راهبردی برای جمهوری اسلامی بعد از عملیات وعده صادق تعیین شود که این پروژه در حال حاضر روی میز هیئت قرار دارد.

مهمترین پیام سفر باقری به لبنان و سوریه چه بود؟

او ادامه داد: دلیل سفر دکتر باقری به لبنان و سوریه این بود که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان، نیروهای مقاومت دریابند سیاست جمهوری اسلامی هیچ تغییری نکرده آن هم در حالی که برخی از جمله صهیونیست‌ها گمان می‌کردند از این پس وقفه‌ای در سیاست خارجی ایران و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت به وجود می‌آید.

تغییر سیاست خارجی ایران از پدافند به آفند

محمدی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که بعد از عملیات وعده صادق، جمهوری اسلامی در سیاست خارجی باید از حالت پدافندی خارج شده و به حالت آفندی روی بیاورد گفت: لازم است حتی برای دوستان خود برنامه‌ریزی برادرانه انجام دهیم و در دل دشمنان هم ترس بیندازیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه تصریح کرد: بعد از عملیات وعده صادق، بسیاری از سران کشورهای خارجی به شهید امیرعبداللهیان گفته بودند شجاعتی که شما به خرج دادید، توسط کشور دیگری امکان‌پذیر نبود.

نقض دوگانه دیپلماسی و میدان در دولت سیزدهم

محمدی افزود: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم این بحث در دستگاه سیاست خارجی کشور مطرح بود که دیپلماسی و میدان در تضاد با هم هستند یا اینکه دیپلماسی مجبور شده در برخی مواقع و به خاطر میدان، از خواسته‌های خود عدول کند ولی در بررسی‌هایی که داشتیم گفتیم این مسئله اشتباه است، نه دیپلماسی بدون میدان پیش می‌رود و نه میدان بدون سیاست پیشرفتی خواهد داشت.

در شب حمله به کنسولگری آمادگی پاسخ نظامی داشتیم

او ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان گفته بود همان شبی که اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد، نیروهای نظامی ما آمادگی پاسخ داشتند ولی به آنها گفتم اجازه بدهید زمینه فعالیت‌های دیپلماتیک را فراهم کنیم تا جهان آمادگی ذهنی برای عملیات نظامی ایران را داشته باشد؛ او در طول این 12 روز یک لحظه آرامش نداشت و مدام با طرف‌های خارجی در ارتباط بود؛ او در پاسخ به آمریکایی‌ها هم از عملیات جمهوری اسلامی دفاع کرد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها