مشاهده خبر

سه شنبه 15 خرداد 1403

وقتی هیچ کس به آمریکا اعتماد ندارد

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب 15 خردادماه با موضوع مذاکرات آتش بس غزه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به آخرین اخبار مربوط به مذاکرات آتش‌بس در غزه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا پرداخت؛ گفته شده بعد از ارائه طرح سه مرحله‌ای آمریکا، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده است منتظر واکنش رژیم صهیونیستی در مورد طرح بایدن هستیم.

قطر همچنین به این نکته اشاره کرده که طرح بایدن، متضمن خواسته‌های هر دو طرف جنگ است البته تا این لحظه، هیچ یک از طرفین به خصوص رژیم صهیونیستی، جزئیاتی را در اختیار طرف‌های قطری و مصری نگذاشته‌اند.

بعد از مرور اخبار و حواشی جنگ غزه، ارتباط اینترنتی با محمد مهدی ملکی - کارشناس مسائل منطقه – برقرار شد.

پیام مهم سفر باقری به سوریه و لبنان چیست؟

او اظهار کرد: سفر علی باقری به سوریه و لبنان، چند پیام مهم با خود دارد؛ نخست اینکه سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای سابق است که سکان‌دار آن شهید امیرعبداللهیان بود؛ سیاستی بر مبنای همسایه‌محوری و توسعه با کشورهای منطقه؛ پیام دیگر این سفر، اهمیت داشتن افزایش تعاملات و همکاری‌ها با لبنان و سوریه برای ایران بود.

این کارشناس سیاسی گفت: همچنین این پیام به دنیا مخابره شد که جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های خود را در ابعاد مختلف از محور مقاومت انجام می‌دهد آن هم بعد از اینکه رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را به حمله تهدید کرده است.

ملکی افزود: اشاره باقری در نشست خبری به طرح آتش‌بس بایدن، اقدام مهم دیگر او در جریان این سفر بود، به خصوص اینکه عنوان شد آمریکا که شریک اصلی جنایات اسرائیل است، صلاحیت ارائه طرح صلح را ندارد.

چرا رهبری طوفان الاقصی را عملیاتی در مناسب‌ترین زمان دانستند؟

این تحلیلگر مسائل منطقه گفت: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد زمان‌بندی مناسب عملیات طوفان الاقصی، در رسانه‌های بین‌المللی مورد بحث قرار گرفته البته باید به این نکته هم اشاره کرد که پیش از هفت اکتبر، پروژه صلح ابراهیم با حمایت آمریکا در منطقه جریان داشت و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نفع این رژیم رقم خورده بود، پروژه‌ای که موجب تقویت مولفه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اسرائیل در منطقه می‌شد ولی با اقدامی که حماس رقم زد، تمام این نقشه نقش بر آب شد.

تهدید اسرائیل برای حمله لبنان یک بلوف تبلیغاتی است

او خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بهتر از هر کسی به توان رزمی و عملیاتی حزب‌الله واقف است البته از شروع جنگ غزه، حزب الله با روشی هوشمندانه در حال نقطه‌زنی اهداف خود در اراضی اشغالی است.

ملکی افزود: تهدید حمله به جنوب لبنان، بیشتر به یک بلوف تبلیغاتی شبیه است البته اگر چنین اشتباهی هم توسط اسرائیل صورت بگیرد، مثل همان ماجرای حمله به کنسولگری ایران در دمشق خواهد بود.

مذاکرات آتش‌بس در غزه و خطر انفجار در غرب!

مارسلو ویلاچا - کارشناس مسائل سیاسی در برزیل – دیگر کارشناسی بود که ارتباط اینترنتی با او برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با مهدی آقا موسی طهرانی اظهار کرد: آمریکا و کشورهای غربی در جریان مذاکرات آتش‌بس در غزه، تحت فشار هستند تا این جنگ پایان یابد، به خصوص اینکه اخیرا سه کشور نروژ، ایرلند و اسپانیا هم کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

ویلاچا افزود: وزارت امور خارجه برزیل هم یادداشت‌هایی تند را علیه اسرائیل و برنامه آنها برای حمله به رفح منتشر کرد. برزیل از جامعه بین‌المللی هم درخواست کرده برای برقرار آتش‌بس در غزه تلاش کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت‌های غربی تاکنون حماس را مقصر جنگ معرفی می‌کردند ولی حالا از طرف ملت‌هایشان تحت فشار هستند تا حملات اسرائیل متوقف شود ضمن اینکه اسرائیل هم در اراضی اشغالی با مشکلات زیادی مواجه شده که یکی از آنها، تظاهرات مداوم یهودیان است.

وقتی جو بایدن دادگاه لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد!

او با بیان اینکه بسیاری از نهادهای بین‌المللی، خواسته‌های آمریکا و اتحادیه اروپا را انجام می‌دهند عنوان کرد: به تازگی هم دیدیم که جان کربی اعلام کرد دیوان بین‌المللی کیفری برای رسیدگی به مسائل مربوط به اسرائیل صلاحیت ندارد!

ویلاچا خاطرنشان کرد: این مسئله عجیب نیست که آمریکا اعلام کند دادگاه لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد، این اظهارات برای تحت فشار قرار دادن آنهاست و البته ممکن است به قطع کمک‌های مالی هم بینجامد.

سیاست ریاکارانه کشورهای غربی در جنگ غزه مشهود است

در ادامه با الایجا مگنیه - فعال سیاسی در فرانسه – ارتباط اینترنتی برقرار شد؛ او نیز با اشاره به سیاست دوگانه و ریاکارانه‌ی کشورهای غربی در جریان جنگ غزه خاطرنشان کرد: آنها از یک طرف حرف از رعایت قوانین بین‌المللی می‌زنند ولی وقتی بحث اسرائیل است، به آنچه خودشان می‌گویند عمل نمی‌کنند.

مگنیه افزود: همه اینها در شرایطی است که بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل خواستار اجرای قوانین بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه در مورد اسرائیل هستند ولی کشورهای غربی همچنان از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

به هیچ کدام از حرف‌های نتانیاهو نمی‌شود اعتماد کرد

این کارشناس سیاسی گفت: حماس نظر مثبتی نسبت به مذاکرات آتش‌بس دارد و صهیونیست‌ها هم گفته‌اند سندی با جزئیات فراوان به قطر فرستاده‌اند ولی حقیقت این است که نمی‌توان به حرف‌های نتانیاهو اعتماد کرد چون اسرائیل نشان داده هیچ وقت به دنبال صلح و آتش‌بس پایدار نیست.

اظهاراتی نه برای صلح بلکه برای تشدید تنش

در ادامه رافائل ماچادو - کارشناس مسائل سیاسی در برزیل نیز در گفت‌وگوی کوتاهی که با آقا موسی طهرانی داشت اظهار کرد: صحبت‌های تحریک‌کننده افرادی مثل بن گویر، به هیچ وجه به صلحی پایدار و دائمی کمک نمی‌کند بلکه با هدف تشدید اختلافات قومی و مذهبی عنوان می‌شوند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها