مشاهده خبر

یک شنبه 13 خرداد 1403

مردم زمان شاه هم از اسرائیل نفرت داشتند

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه 13 خردادماه با موضوع ریشه‌های نفرت ایرانیان از رژیم صهیونیستی از پیش از انقلاب تاکنون، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه پرداخت و سپس ارتباط اینترنتی با پال تیلور - کارشناس مسائل سیاسی در آمریکا – برقرار شد.

باید پرونده جو بایدن را هم به دادگاه لاهه برد

او با اشاره به پیوستن شیلی به دعوای حقوقی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه اظهار کرد: اسرائیل فکرش را هم نمی‌کرد آفریقای جنوبی از این رژیم به خاطر نسل‌کشی به دادگاه لاهه شکایت کند، پیوستن شیلی به این پرونده هم اقدام مناسب دیگری است که شاهد آن هستیم.

تیلور افزود: باید فشار سیاسی بیشتری به رژیم صهیونیستی وارد کرد چون از آن طرف آمریکا را داریم که همچنان به حمایت بی حد و حصر از اسرائیل ادامه می‌دهد؛ در این راستا باید به فکر شکایت از جو بایدن هم بود، او نباید به راحتی در انتخابات پیش رو شرکت کند، چه رأی بیاورد و چه نیاورد.

این کارشناس آمریکایی گفت: دانشجویان تظاهراتی کاملا آرام و صلح‌آمیز علیه جنگ غزه داشتند ولی پلیس آمریکا با وحشی‌گری تمام با آنها برخورد کرد.

در ادامه گزارشی اختصاصی از غزه و حجم گسترده خسارات جانی و مالی ناشی از بمباران صهیونیست‌ها روی آنتن رفت و سپس سهیل کثیری‌نژاد - کارشناس مسائل فلسطین – در استودیو حضور یافت.

هشدار امام خمینی(ره) نسبت به مسئله فلسطین از سال 42

او اظهار کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 و بعد از آن، بر روی مسئله فلسطین حساس بودند و نسبت به خطر تشکیل رژیم صهیونیستی هشدار می‌دادند آن هم در شرایطی که اسرائیل رابطه خوبی با شاه داشت و توانسته بود جای پای خود را محکم کند.

اسکان 60 خانواده اسرائیلی در قزوین!

کثیری‌نژاد افزود: اسرائیل سه پایگاه جاسوسی در ایران و در مرز با عراق راه‌اندازی کرده بود و تحرکاتی هم در استان قزوین داشتند آن هم به بهانه پروژه‌های عمرانی و بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله بویین زهرا؛ و البته قرار بود این پروژه‌ها در سراسر کشور اجرایی شود.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی عنوان کرد: همان سال 60 کارشناس اسرائیلی همراه با خانواده در قزوین مستقر شدند؛ ارزیابی این بود که 1500 مستشار اسرائیلی در آن سال‌ها وارد ایران شده بودند.

تبدیل ایران زمان شاه به پایگاه جاسوسی جهانی اسرائیل

او ادامه داد: اسرائیلی‌ها پیش از انقلاب ایران را به پایگاهی برای جاسوسی از کشورهای مختلف تبدیل کرده بودند، به عبارتی آنها از اعتماد شاه هم سوء استفاده می‌کردند.

کثیری‌نژاد خاطرنشان کرد: پایگاه اسرائیل در خوزستان، از عمان تا عربستان به کار جاسوسی مشغول بود ضمن اینکه صهیونیست‌ها تاکید داشتند حتما از پشتیبانی ساواک هم استفاده کنند.

دشمنی ایران و اسرائیل مربوط به بعد از انقلاب نیست

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه اسرائیلی‌ها بیش از دو دهه است که عملیات روانی خاصی را در ایران دنبال می‌کنند مبنی بر اینکه دشمنی آنها فقط با جمهوری اسلامی است نه مردم ایران گفت: این در حالی است که فکت‌های تاریخی، عکس این موضوع را نشان می‌دهند.

او ادامه داد: زمان شاه اسرائیلی‌ها پروژه‌ای عمرانی را در قزوین شروع کردند که شامل یک باغ هم بود، وقتی مقامات ایرانی به بازدید این باغ رفتند، اسمی از اسرائیل نیاوردند و گفتند اینجا محل حضور مستشاران فرانسوی است، چون خودشان می‌دانستند اسرائیلی‌ها نزد مردم ایران منفورند.

افسران ارتش شاه هم از اسرائیل نفرت داشتند

کثیری‌نژاد افزود: مئیل عزری - سفیر وقت اسرائیل در ایران - تعریف می‌کند زمانی افسران اسرائیلی به ستاد کل ارتش ایران آمده بودند، در راهروها می‌دیدم که افسران عالی رتبه ایرانی با چه نفرتی به ما نگاه می‌کنند. بعد از جلسه آن روز به نظامیان خودمان گفتم روز بعد با لباس غیر نظامی بیایند.

اعلام روز قدس، پاتک امام به صهیونیسم جهانی بود

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها سال 1967 جنگ 6 روزه را بُرده بودند و سه برابر اراضی قبلی را به خاک اشغالی خود ضمیمه کردند عنوان کرد: روز پنجم ژوئن وارد قسمت شرقی اورشلیم شدند و همه این شهر را تصرف کردند که به روز اورشلیم معروف است، 11 سال بعد روز قدس ابتکار امام خمینی(ره) بود که پاتکی علیه آنها بود.

او تصریح کرد: هدف نامگذاری روز اورشلیم، عادی‌سازی تشکیل رژیم صهیونیستی بود ولی اقدام امام راحل سبب شد روز اورشلیم ناشناخته بماند و کسی آن را جشن نگیرد.

تاریخ، یقه نتانیاهو را رها نمی‌کند

پس از آن ارتباط اینترنتی با مایکل اسپرینگمن - استاد دانشگاه در آمریکا – برقرار شد؛ او درباره مذاکرات آتش بس با میانجیگری دولت ایالات متحده اظهار کرد: اینکه آمریکا که هم حامی رژیم صهیونیستی است و به این رژیم سلاح صادر می‌کند، حالا میانجی مذاکرات صلح شده، خنده‌دار است.

اسپرینگمن افزود: ابتدا باید آتش‌بس برقرار شود و زندانیان فلسطینی و حتی اجساد شهدا تبادل شود و سپس بر روی دیگر موضوعات بحث صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه گفت: هر چند اسرائیل همه چیز را در غزه تخریب کرده، ولی ایدئولوژی مقاومت نابودشدنی نیست و فردایی روشن در انتظار غزه است اما تاریخ با نتانیاهو کار دارد.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها