مشاهده خبر

دو شنبه 7 خرداد 1403

نقش مهم شهید امیرعبداللهیان در تعاملات خارجی ایران

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب هفتم خردادماه با موضوع اقدامات شهید امیرعبداللهیان در عرصه‌های مختلف خدمت در وزارت امور خارجه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه به خصوص حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح پرداخت.

اسرائیل نشان داد هیچ اعتباری برای قوانین بین‌المللی قائل نیست

بخش بعدی، ارتباط اینترنتی با کوگان آندری - فعال اجتماعی در روسیه – بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به رفح، یک نسل‌کشی تمام عیار است و اسرائیل نشان داد از همه خطوط قرمز و قوانین بین‌المللی عبور می‌کند.

آندری افزود: تداوم جنگ غزه بر شرارت‌های صهیونیست‌ها افزوده است البته اسرائیل به پایان ماهیت خود نزدیک می‌شود.

تا وقتی جامعه جهانی کاری نکند اسرائیل دست از جنایت بر نمی‌دارد

این فعال رسانه‌ای روس خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه همچون حمله به بیمارستان المعمدانی و هدف قرار دادن خودروی امدادگران بین‌المللی، همه جنایات جنگی بودند و جالب اینکه رئیس جمهور برزیل هم چندی قبل به این مسائل اشاره کرده بود.

او ادامه داد: شرارت‌های اسرائیل پایانی ندارد مگر اینکه جامعه جهانی کاری انجام دهد و فشارهای بیشتری به نتانیاهو وارد کند چون اقداماتی که تاکنون انجام شده تاثیرگذار نبوده است.

نقش مثبت شهید امیرعبداللهیان در تعاملات ایران و بحرین

در ادامه سید علی سقاییان - مشاور شهید امیرعبداللهیان – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او اظهار کرد: طی دوره‌ای که شهید امیرعبداللهیان سفیر ایران در بحرین بود، ارتباطات خوبی شکل گرفته بود ولی بعد از آن دیگر شاهد چنین روابطی نبودیم.

شهید امیرعبداللهیان؛ مردی برای همه فراز و فرودهای دیپلماسی خارجی ایران

سقاییان افزود: هنگامی که حادثه تلخ منا رخ داد، اقدامات گسترده‌ای در وزارت امور خارجه شکل گرفت تا زائران ایرانی و پیکر شهدا به ایران برگردد و در این بین شهید امیرعبداللهیان به صورت شبانه‌روز و با تلاشی خستگی‌ناپذیر وارد میدان شد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه او نقش مهمی هم در بازگرداندن پیکر شهدای ایرانی حادثه منا به ایران داشت عنوان کرد: در زمان اتفاق مربوط به سفارت عربستان در ایران هم امیرعبداللهیان فعالیت گسترده‌ای داشت و نقش او در بازگشایی سفارت هم پررنگ بود.

امیرعبداللهیان و نقش محوری او در برقراری مجدد رابطه ایران و عربستان

او خاطرنشان کرد: بعد از اتفاق مربوط به سفارت عربستان در تهران، جلساتی با حضور مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد و دریافتیم پشت پرده‌هایی وجود دارد و موجب شد بازی دو بر صفر برده را سه بر دو به سعودی‌ها ببازیم.

سقاییان ادامه داد: عربستان این مسئله را بهانه قرار داد و طی هفت سال رابطه سیاسی بین دو کشور قطع شد ولی در نهایت و با تدبیر رهبری و نقش سازنده‌ی دیپلمات‌هایی همچون شهید امیرعبداللهیان، شاهد بازگشایی سفارت عربستان در تهران بودیم البته فرآیند کار از دولت قبل شروع شده بود اما امیرعبداللهیان هم درگیر ماجرا بود و در زمان دولت سیزدهم هم کار به نتیجه رسید.

شهید امیرعبداللهیان چهل و یکمین شهید وزارت امور خارجه

او تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان چهل و یکمین شهید وزارت امور خارجه بود و تاکنون دیپلمات‌های ایرانی در کشورهای مختلف و در جریان مأموریت‌های خود به شهادت رسیده‌اند، همچنین چند ده جانباز هم در این وزارتخانه داریم.

معاون وزارت امور خارجه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دیپلمات‌های ایرانی حالا و بعد از دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند.

از کمک 100 هزار دلاری مردم پاکستان برای زلزله رودبار تا نذر امام رضای ارمنی‌ها

او با بیان اینکه هنگامی که در کراچی پاکستان مأموریت داشتم، امام خمینی(ره) رحلت کردند عنوان کرد: همان موقع برخی پاکستانی‌ها از کیلومترها آن سو تر برای عرض تسلیت می‌آمدند؛ هنگام زلزله رودبار هم شخصا 100 هزار دلار کمک‌های مردمی را به ایران آوردم.

سقاییان خاطرنشان کرد: در ارمنستان هم که بیشتر مردم مسیحی هستند، شاهد اقبال گسترده آنها به مردم ایران و همچنین نذر برای امام رضا(ع) با هدف شفای بیماران بودم.

روایت‌ متفاوت دیپلمات ایرانی از علاقمندی کشورهای مختلف به ایران

معاون وزیر امور خارجه افزود: بعد از عملیات تروریستی آمریکا و شهادت حاج قاسم سلیمانی، صف مردم برزیل برای امضای دفتر یادبود سفارت جمهوری اسلامی تشکیل شده بود؛ در کشورهای مختلف آفریقایی هم شاهد حمایت‌های گسترده مردم از ایران و فلسطین بودم، عکس آنچه در تبلیغات رسانه‌های غربی می‌بینیم.

سناریوی نخ نمای اسرائیل در رفح هم تکرار شد

در بخش پایانی برنامه، ارتباط اینترنتی با هادی قبیسی - تحلیلگر مسائل منطقه از لبنان – برقرار شد؛ او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین در ارتباط با حمله گسترده ارتش اسرائیل به رفح اظهار کرد: سناریوی نخ نمای رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه بارها تکرار شده، آنها می‌خواهند مردم غیر نظامی را علیه مقاومت و در مقابل حماس قرار دهند ولی آنچه در حمله ارتش اسرائیل به رفح مشهود است، تاثیر بمباران گسترده تل آویو توسط مقاومت است.

قبیسی افزود: به اسارت درآمدن سربازان صهیونیست یک روز قبل از حمله گسترده به رفح، موجب خجالت نتانیاهو شده و حالا او می‌خواهد بگوید این ارتش اسرائیل است که میدان‌داری می‌کند و مقاومت هم باید هزینه کارهایش را بپردازد.

مصر هیچ اهرم فشاری علیه اسرائیل ندارد

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه پیش از این هم درگیری‌هایی میان ارتش اسرائیل و مصر اتفاق افتاده و مصر هم به عذرخواهی اسرائیل اکتفا کرده بود گفت: موضع دولت مصر به گونه‌ای نبوده که قابل اعتنا باشد چون آنها می‌خواهند با کمترین هزینه از کنار جنگ غزه بگذرند و البته ابزاری هم برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی ندارند و تاکنون هم موضع‌گیری‌های ضعیفی داشته‌اند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها