مشاهده خبر

دو شنبه 7 خرداد 1403

نقش مهم شهید امیرعبداللهیان در تعاملات خارجی ایران

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب هفتم خردادماه با موضوع اقدامات شهید امیرعبداللهیان در عرصه‌های مختلف خدمت در وزارت امور خارجه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه به خصوص حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح پرداخت.

اسرائیل نشان داد هیچ اعتباری برای قوانین بین‌المللی قائل نیست

بخش بعدی، ارتباط اینترنتی با کوگان آندری - فعال اجتماعی در روسیه – بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به رفح، یک نسل‌کشی تمام عیار است و اسرائیل نشان داد از همه خطوط قرمز و قوانین بین‌المللی عبور می‌کند.

آندری افزود: تداوم جنگ غزه بر شرارت‌های صهیونیست‌ها افزوده است البته اسرائیل به پایان ماهیت خود نزدیک می‌شود.

تا وقتی جامعه جهانی کاری نکند اسرائیل دست از جنایت بر نمی‌دارد

این فعال رسانه‌ای روس خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه همچون حمله به بیمارستان المعمدانی و هدف قرار دادن خودروی امدادگران بین‌المللی، همه جنایات جنگی بودند و جالب اینکه رئیس جمهور برزیل هم چندی قبل به این مسائل اشاره کرده بود.

او ادامه داد: شرارت‌های اسرائیل پایانی ندارد مگر اینکه جامعه جهانی کاری انجام دهد و فشارهای بیشتری به نتانیاهو وارد کند چون اقداماتی که تاکنون انجام شده تاثیرگذار نبوده است.

نقش مثبت شهید امیرعبداللهیان در تعاملات ایران و بحرین

در ادامه سید علی سقاییان - مشاور شهید امیرعبداللهیان – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او اظهار کرد: طی دوره‌ای که شهید امیرعبداللهیان سفیر ایران در بحرین بود، ارتباطات خوبی شکل گرفته بود ولی بعد از آن دیگر شاهد چنین روابطی نبودیم.

شهید امیرعبداللهیان؛ مردی برای همه فراز و فرودهای دیپلماسی خارجی ایران

سقاییان افزود: هنگامی که حادثه تلخ منا رخ داد، اقدامات گسترده‌ای در وزارت امور خارجه شکل گرفت تا زائران ایرانی و پیکر شهدا به ایران برگردد و در این بین شهید امیرعبداللهیان به صورت شبانه‌روز و با تلاشی خستگی‌ناپذیر وارد میدان شد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه او نقش مهمی هم در بازگرداندن پیکر شهدای ایرانی حادثه منا به ایران داشت عنوان کرد: در زمان اتفاق مربوط به سفارت عربستان در ایران هم امیرعبداللهیان فعالیت گسترده‌ای داشت و نقش او در بازگشایی سفارت هم پررنگ بود.

امیرعبداللهیان و نقش محوری او در برقراری مجدد رابطه ایران و عربستان

او خاطرنشان کرد: بعد از اتفاق مربوط به سفارت عربستان در تهران، جلساتی با حضور مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد و دریافتیم پشت پرده‌هایی وجود دارد و موجب شد بازی دو بر صفر برده را سه بر دو به سعودی‌ها ببازیم.

سقاییان ادامه داد: عربستان این مسئله را بهانه قرار داد و طی هفت سال رابطه سیاسی بین دو کشور قطع شد ولی در نهایت و با تدبیر رهبری و نقش سازنده‌ی دیپلمات‌هایی همچون شهید امیرعبداللهیان، شاهد بازگشایی سفارت عربستان در تهران بودیم البته فرآیند کار از دولت قبل شروع شده بود اما امیرعبداللهیان هم درگیر ماجرا بود و در زمان دولت سیزدهم هم کار به نتیجه رسید.

شهید امیرعبداللهیان چهل و یکمین شهید وزارت امور خارجه

او تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان چهل و یکمین شهید وزارت امور خارجه بود و تاکنون دیپلمات‌های ایرانی در کشورهای مختلف و در جریان مأموریت‌های خود به شهادت رسیده‌اند، همچنین چند ده جانباز هم در این وزارتخانه داریم.

معاون وزارت امور خارجه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دیپلمات‌های ایرانی حالا و بعد از دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند.

از کمک 100 هزار دلاری مردم پاکستان برای زلزله رودبار تا نذر امام رضای ارمنی‌ها

او با بیان اینکه هنگامی که در کراچی پاکستان مأموریت داشتم، امام خمینی(ره) رحلت کردند عنوان کرد: همان موقع برخی پاکستانی‌ها از کیلومترها آن سو تر برای عرض تسلیت می‌آمدند؛ هنگام زلزله رودبار هم شخصا 100 هزار دلار کمک‌های مردمی را به ایران آوردم.

سقاییان خاطرنشان کرد: در ارمنستان هم که بیشتر مردم مسیحی هستند، شاهد اقبال گسترده آنها به مردم ایران و همچنین نذر برای امام رضا(ع) با هدف شفای بیماران بودم.

روایت‌ متفاوت دیپلمات ایرانی از علاقمندی کشورهای مختلف به ایران

معاون وزیر امور خارجه افزود: بعد از عملیات تروریستی آمریکا و شهادت حاج قاسم سلیمانی، صف مردم برزیل برای امضای دفتر یادبود سفارت جمهوری اسلامی تشکیل شده بود؛ در کشورهای مختلف آفریقایی هم شاهد حمایت‌های گسترده مردم از ایران و فلسطین بودم، عکس آنچه در تبلیغات رسانه‌های غربی می‌بینیم.

سناریوی نخ نمای اسرائیل در رفح هم تکرار شد

در بخش پایانی برنامه، ارتباط اینترنتی با هادی قبیسی - تحلیلگر مسائل منطقه از لبنان – برقرار شد؛ او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین در ارتباط با حمله گسترده ارتش اسرائیل به رفح اظهار کرد: سناریوی نخ نمای رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه بارها تکرار شده، آنها می‌خواهند مردم غیر نظامی را علیه مقاومت و در مقابل حماس قرار دهند ولی آنچه در حمله ارتش اسرائیل به رفح مشهود است، تاثیر بمباران گسترده تل آویو توسط مقاومت است.

قبیسی افزود: به اسارت درآمدن سربازان صهیونیست یک روز قبل از حمله گسترده به رفح، موجب خجالت نتانیاهو شده و حالا او می‌خواهد بگوید این ارتش اسرائیل است که میدان‌داری می‌کند و مقاومت هم باید هزینه کارهایش را بپردازد.

مصر هیچ اهرم فشاری علیه اسرائیل ندارد

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه پیش از این هم درگیری‌هایی میان ارتش اسرائیل و مصر اتفاق افتاده و مصر هم به عذرخواهی اسرائیل اکتفا کرده بود گفت: موضع دولت مصر به گونه‌ای نبوده که قابل اعتنا باشد چون آنها می‌خواهند با کمترین هزینه از کنار جنگ غزه بگذرند و البته ابزاری هم برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی ندارند و تاکنون هم موضع‌گیری‌های ضعیفی داشته‌اند.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها