مشاهده خبر

یک شنبه 6 خرداد 1403

نقشه راهی که دولت سیزدهم نوشته است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب 6 خردادماه با موضوع دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، تصاویری از عملیات خمپاره‌ای و موشکی امروز نیروهای مقاومت در غزه روی آنتن رفت و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه پرداخت.

در ادامه ارتباط اینترنتی با گرگ سیمون - تحلیلگر سیاسی از سوئد – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: هشت ماه بعد از جنگ غزه، حالا صهیونیست‌ها هستند که در موضع ضعف قرار گرفته‌اند؛ ادامه‌دار شدن جنگ به اضمحلال ارتش اسرائیل می‌انجامد و آنها به اهداف نظامی خود نرسیده‌اند.

سیمون افزود: نتانیاهو حالا گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارد، اگر من جای او بودم چند ماه قبل به هر شکلی که می‌شد با مقاومت کنار می‌آمدم؛ البته شاید دچار ضعف تحلیل هم شده باشد و به حمایت آمریکا امیدوار است.

سید حسن نصرالله: قوی‌ترین ارتش منطقه اینگونه پیش مقاومت زانو زد

پخش سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، بخش بعدی برنامه بود؛ او اظهار کرد: اسرائیل که عنوان می‌کند قوی‌ترین دستگاه امنیتی و ارتش را در منطقه دارد، هشت ماه قبل توسط حماس غافلگیر شد و حتی هنوز نمی‌داند چه بلایی بر سرش آمده، آن هم در حالیکه یک تیپ کامل این ارتش به طور کامل فرو ریخت.

نصرالله خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها فکرش را نمی‌کردند حزب‌الله لبنان جبهه جدیدی را علیه آنها باز کند، مقاومت یمن هم همین کار را انجام داد و در عراق هم شاهد همین وضعیت هستیم، جایی که آمریکا حضور دارد و در عین حال نتوانست کاری از پیش ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به رژیم صهیونیستی و تکرار این غافل‌گیری‌ها تصریح کرد: همه سناریوها و همه احتمالاتی که ممکن است شما انجام ببرید پیش‌بینی شده و برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او افزود: فریب‌های نتانیاهو و ارتش صهیونیستی دیگر کارآیی ندارد و مقاومت همچنان ادامه دارد؛ عملکرد ما روشن است و در حمایت از غزه تعارف نداریم.

سید رضا صدرالحسینی - تحلیلگر مسائل بین‌الملل – هم مهمان برنامه امشب به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به حضور فرماندهان مقاومت در تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه اظهار کرد: پذیرش دولت فلسطینی از سوی برخی کشورهای اروپایی و سایر تحولات منطقه، عواملی بودند که سبب می‌شدند انجام هماهنگی‌های بیشتر بین ایران و گروه‌های مقاومت ضروری باشد.

پیام حضور فرماندهان مقاومت در تهران چه بود؟

صدرالحسینی افزود: تصویر حضور فرماندهان مقاومت در تهران پیام مهمی را به سراسر جهان خصوصا آمریکا فرستاد، اینکه مقاومت ادامه دارد و پشتیبانی مستحکم همچون جمهوری اسلامی از آنها حمایت می‌کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: بعد از این هماهنگی‌ها، طی سه روز گذشته اقدامات گسترده‌ای توسط مقاومت انجام شده به طوری که بعد از هشت ماه از جنگ غزه، حماس توانسته است از اسرائیل اسیر بگیرد.

توانمندی بالای مقاومت در لجستیک جنگ

او ادامه داد: بعد از 6 ماه از جنگ غزه، تنها 20 درصد توان مقاومت مصرف شده بود آن هم در حالیکه اسرائیل و کشورهای حامی صهیونیست‌ها، همه توانشان را به میدان آورده بودند.

صدرالحسینی گفت: مقاومت در ابتدای سال جدید میلادی اعلام کرد اگر از امروز هیچ امکاناتی وارد نکنیم و تولیدی هم نداشته باشیم، باز هم تا پایان 2024 قادر به ادامه جنگ هستیم.

توان فریب مقاومت بعد از هشت ماه مثال‌زدنی است

در ادامه ارتباط اینترنتی با دکتر حسن - افسر سابق ارتش سوریه – برقرار شد؛ او اظهار کرد: هر بار که سخنگوی حماس مطلبی را بیان می‌کند، شاهد زلزله‌ای در میدان نبرد هستیم مثل آنچه در جبالیا رخ داد که همچون صاعقه‌ای بر سر ارتش صهیونیستی فرود آمد.

دکتر حسن افزود: دستاورد دیروز مقاومت حالت ویژه‌ای داشت به خصوص اینکه بعد از هشت ماه نبرد اتفاق افتاده است؛ هشت ماه بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی، نتوانسته است توان مقاومت را کاهش دهد و آنها هنوز می‌توانند سربازان اسرائیلی را در هر جایی هدف قرار دهند و حتی از آنها اسیر بگیرند.

این افسر سابق ارتش سوریه عنوان کرد: در این بین دروغگویی رژیم صهیونیستی هم آشکار شده است، آنها تاکنون بر سیطره کامل در شمال غزه تاکید می‌کردند در حالیکه همگان دیدند چنین چیزی صحت ندارد.

او ادامه داد: اسرائیل هنوز نتوانسته حتی برای یک بار ثابت کند که وارد یک منطقه غزه شده و آنجا را به طور کامل تحت کنترل گرفته است.

ثمره سیاست خارجی دولت سیزدهم حالا آشکارتر شده است

صدرالحسینی گفت: اقداماتی که شهید امیرعبداللهیان در حوزه مقاومت انجام می‌داد، آنچنان نبود که همه آنها قابلیت رسانه‌ای شدن داشته باشد ولی نتایج آنها مشهود است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ثمره سیاست خارجی دولت سیزدهم، بعد از شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آشکارتر شده است عنوان کرد: به طوری که هم سازمان ملل و هم بیش از 110 کشور نسبت به این ماجرای تلخ واکنش نشان دادند و پیام تسلیت فرستادند؛ گفته شده قرار است مراسم ویژه‌ای هم برای رئیس جمهور در سازمان ملل برگزار شود.

ریل‌گذاری دولت سیزدهم بهترین مسیر برای دولت بعدی است

او افزود: نقشه راهی که شهید امیرعبداللهیان در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و بالاترین رأی نمایندگان را به دست آورد، شامل تامین منافع و امنیت ملی در حوزه دیپلماسی بود که در طول 50 روز آینده تا برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت چون بهترین مسیر برای تامین امنیت و منافع ملی به شمار می‌رود، یعنی تاکید بر سیاست خارجی متوازن و حل توأمان مشکلات اقتصادی.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: اگر دولت بعدی بخواهد آورده‌ای برای ملت ایران داشته باشد، باید در مسیر ریل‌گذاری شده دولت سیزدهم حرکت کند چون منطقی است که این کار را انجام دهد.

انزوای جهانی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: امکان انزوای جمهوری اسلامی در چارچوب تحولات جامعه جهانی امکان‌پذیر نیست به طوری که امروز در اتاق‌های فکر غربی عنوان می‌شود مثلث ایران، چین و روسیه بیشترین نقش‌آفرینی را در منطقه‌ای وسیع و مهم از جهان بر عهده دارد.

آیا اسرائیل قادر به اجرای سیاست ابهام در شکست خواهد بود؟

ارتباط اینترنتی با سید مهدی طالبی - دبیر بین‌الملل روزنامه فرهیختگان – بخش بعدی برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: نتانیاهو جنگ غزه را به بهانه آزادی چند ده اسیر اسرائیل ادامه می‌داد ولی امروز می‌بینیم نظامیان صهیونیستی با وجود صدها کشته و زخمی، اسیر هم می‌شوند.

طالبی افزود: به این ترتیب احتمال نافرمانی افسران و نظامیان اسرائیلی بیشتر شده چه اینکه تا پیش از این هم برخی از آنها این کار را انجام داده‌اند.

دبیر بین‌الملل روزنامه فرهیختگان خاطرنشان کرد: ایجاد ابهام در شکست، شیوه آمریکا و اسرائیل در نبردهایی است که طی آنها موفق به تحقق اهدافشان نشده‌اند البته اجرای این سیاست دارای الزاماتی است که یکی از آنها مدیریت تلفات است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها