مشاهده خبر

سه شنبه 1 خرداد 1403

روایتی دیگر از شهادت آیت‌الله رئیسی از زبان فرماندهان سابق نظامی در شبکه افق

تهیه‌کننده ویژه برنامه «شهید جمهور» گفت: از زمانی که شبکه خبر زیرنویس کرد بالگرد شهید رئیسی دچار سانحه شده، ویژه برنامه «شهید جمهور» روانه آنتن شد.

0

به گزارش روابط عمومی شبکه افق؛ حسین قاسمی، تهیه‌کننده ویژه برنامه «شهید جمهور» شبکه افق درباره این ویژه برنامه که ابتدا پیرامون سانحه سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی روانه شبکه شد، گفت: از زمانی که اولین شایعات پیرامون سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور به رسانه‌ها و فضای مجازی درز کرد و شبکه خبر زیرنویس کرد هلی‌کوپتر شهید رئیسی دچار سانحه شده، برنامه‌های روتین شبکه افق تعطیل شد و ویژه برنامه «شهید جمهور» روانه آنتن شد. چراکه اگر به موقع محتوای خبر را به دست مخاطب نرسانیم، به رسانه‌های فارسی‌زبان مراجعه می‌کند. تقریباً از ساعت ۱۷ که این سانحه اعلام شد، برنامه را روی آنتن بردیم و مراسم تشییع را پوشش می‌دهیم. 

قاسمی در پاسخ به این سوال که البته سانحه چند ساعت قبل به وقوع پیوسته بود، توضیح داد: بله، چون شبکه خبر مرجع پوشش خبرِ صداوسیماست، به محض اعلام رسمی وقوع سانحه از سوی شبکه خبر، کمتر از ۱۰ دقیقه پوشش خبری را آغاز کردیم. پنج مجری ثابت شبکه را پای کار آوردیم و در طول دو روز گذشته زمان حضورشان را شیفت‌بندی کردیم، تا کم نیاورند. از آنجایی که باید مراسم تشییع و به مرور کاندید‌های ریاست‌جمهوری معرفی شوند، پوشش این اتفاقات جزو اولویت شبکه افق قرار می‌گیرد. 

تهیه‌کننده ویژه برنامه «شهید جمهور» در پاسخ به این سوال که از آنجایی که اعلام رسمی شهادت رئیس جمهور جزو سخت‌ترین کار‌های رسانه ملی بود، در آن لحظه چطور عمل کردید؟ توضیح داد: ما آن زمان روی آنتن بودیم. تقریباً قبل از اعلام رسمی هم شهادت ایشان قطعی شده بود، اما ما بعد از اعلام شبکه خبر در ساعت ۸:۰۰ صبح، شبکه خبر را زنده پوشش دادیم و بعد ساختار برنامه به سمت شهادت ایشان تغییر یافت.

 

 

وی با بیان اینکه در طول این دو روز و چند ساعت تلاش کردیم در لحظه اخبار را منتقل کنیم و خبر بیات به دست مخاطب ندهیم، تصریح کرد: چراکه رسانه‌های معاند در همان لحظه سانحه شروع به انتشار شایعات، تخریب شخصیتی و روایت‌های تحریف شده کردند. 

قاسمی در پاسخ به این سوال که علاوه‌بر پوشش زنده تشییع شهدای خدمت که در دستور کار شبکه است، هنوز سوالاتی پیرامون شهادت آیت‌الله رئیسی به عنوان دومین مقام عالی کشور وجود دارد. برای ابهامات پیش آمده چه پاسخی به مخاطبان دارید؟ تصریح کرد: فعلاً تمرکزمان بر روی پوشش تشییع شهدای خدمت است. اما در این ۴۸ ساعت مهمانانی را روی آنتن آوردیم، که هم تحلیلگر نظامی بودند، هم کارشناس و ... تا به ابعاد مختلف شهادت رئیس جمهور بپردازیم. امروز در شبکه افق از افراد باسابقه و بازنشسته نیروی هوایی ارتش دعوت می‌کنیم، تا جای ممکن ابعاد سانحه را برایمان بازگو کنند.

به گفته این تهیه‌کننده، اگرچه سازمان صداوسیما واحد‌های سیاری را برای پوشش زنده تشییع جنازه می‌فرستد، تا آن تصاویر هم به دست ما برسانند، ولی ما از خبرنگاران استان تبریز و شهروند - خبرنگارانی که در مراسم تشییع حضور داشتند، استفاده کردیم. یعنی علاوه‌بر روایت رسمی روایت شهروند خبرنگاری هم در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از آنجایی برنامه «به افق فلسطین» ساختار تولید برنامه در شبکه افق را تغییر داد، در زمان حادثه سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش به لحظه اتفاق را پوشش دادیم. حدود هفت ماه است که هر اتفاقی می‌افتد، نیرو‌های شبکه از جمله برنامه «به افق فلسطین» و واحد روابط عمومی حواسشان است که به لحظه واکنش نشان دهند. چون مخاطب دنبال خبر می‌گردد. مخاطب از رسانه ملی توقع دارد خبرِ دست اول بشنود. 

 

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها