مشاهده خبر

دو شنبه 31 اردیبهشت 1403

او که شهید خدمت بود و خادم جمهور

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب 31 اردیبهشت ماه با موضوع پاسداشت سال‌ها مجاهدت بی وقفه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، علی نیکزاد - نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد انتخاباتی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی – در برنامه حضور یافت.

شهید رئیسی رئیس جمهوری نبود که روز تعطیل داشته باشد

او با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید ایران اظهار کرد: کارهای ریاست جمهوری را می‌شد طوری برنامه‌ریزی کرد که تا چهارشنبه باشد و دو روز آخر هفته هم تعطیل؛ ولی بعضی مثل شهید آیت‌الله رئیسی هم کسی بود که بلافاصله از سفر بر می‌گشت و به نقطه‌ای دیگر می‌رفت تا کارها را پیگیری کند.

شهادت می‌دهم رئیسی نمی‌خواست به هر قیمت رئیس جمهور شود

نیکزاد خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم که رئیسی حاضر نبود به هر قیمتی رئیس جمهور شود، در جلساتی که فقط ما بودیم به چشم دیدم که اخلاق را رعایت می‌کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی رئیسی رئیس جمهور شد، گرفتار برجام بودیم، او گفت ما میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم ولی کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که باید با آنها هم ارتباط برقرار کنیم البته او در کنار دیپلماسی، میدان را هم مد نظر داشت.

شهید رئیسی احترام خاصی برای مجلس قائل بود

او ادامه داد: رئیس جمهور قبلی را در مجلس مشاهده نکردیم، ولی شهید آیت‌الله رئیسی چندین بار برای حل مشکلات مردم در مجلس حضور پیدا کرد و احترام ویژه‌ای برای نمایندگان قائل بود؛ نمایندگان هم گلایه‌هایی دارند ولی به اخلاص او ایمان داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شجاعت حاج قاسم در میدان بود و شجاعت آیت‌الله رئیسی هم در زیر پا گذاشتن نفس خودش؛ مشورت‌هایی داده بودند که فلان شخص در کابینه حضور داشته باشد ولی وقتی رئیسی می‌دید رهبری فرموده‌اند آن شخص فلان جا را خوب اداره می‌کند، همان را ملاک عمل می‌گذاشتند.

رئیسی خانه‌اش را فروخت تا هزینه انتخابات را تامین کند

نیکزاد با بیان اینکه در سال 1396 بعد از پایان انتخابات، 50 میلیون تومان در ستاد انتخابات بدهکار بودیم گفت: رئیسی به من گفت یک خانه دارم آن را بفروشید و پول مردم را بدهید؛ سال 1400 مراجعات بیشتر بود به همین دلیل به من گفت خودت می‌دانی از چه کسی پول بگیر و از چه کسی نگیر که من هم از حدود 40 شخص و تشکل حقوقی تشکر کردیم و پولی نگرفتیم.

شهید آل هاشم روش جدیدی در مردم‌داری داشت

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله آل هاشم روش جدیدی را در مردم‌داری در پیش گرفت و همین مسئله سبب شد مردم آذربایجان شرقی احترام ویژه‌ای برای او قائل باشند، آل هاشم در انتخابات اخیر خبرگان هم 800 هزار رأی کسب کرد.

دفاع جانانه از فلسطین ویژگی خاص امیرعبداللهیان بود

او ادامه داد: شجاعت ویژه شهید امیرعبداللهیان در این بود که جانانه از فلسطین دفاع می‌کرد، چه قبل از وزارت و چه بعد از آن؛ او نشان داد که می‌توان مرد دیپلماسی و میدان به صورت همزمان بود.

رئیسی بدون لکنت از ولایت و حق ملت دفاع می‌کرد

نیکزاد گفت: شهید آیت‌الله رئیسی بدون لکنت زبان، از جایگاه رفیع ولایت و ملت بزرگ ایران و حقوق مردم در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کرد؛ حمایت و دفاع او از اسلام و قرآن و مقاومت هم با شجاعت بود.

مزد رئیسی شهادت بود که آن را گرفت

او تصریح کرد: در وصیت‌نامه حاج قاسم می‌خوانیم «جسم من در حال علیل شدن است، چطور می‌توانم تحمل کنم 20 سال در آستانه این در ایستاده باشم و تو مرا نپذیری» و اینجاست که می‌بینیم مزد آقای رئیسی با شهادت داده شد.

رئیسی خودش را در طول ولی فقیه می‌دید

در ادامه، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهمان جهان آرا شد؛ او در گفت‌وگو با محمدرضا باقری اظهار کرد: تبعیت از امام جامعه، ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود، به طوری که خود را در طول ولی فقیه می‌دید، به عکس کسانی که موقعیت پیدا می‌کنند به حال دیگری می‌افتند و با شرایط دیگری مسئولیتشان به پایان می‌رسد.

رئیسی همه هزینه‌ها را پذیرفت تا کار به صلاح مردم باشد

زاکانی افزود: در طول سه سال گذشته بارها شنیدم به رئیسی گفته‌اند تصمیم‌هایش هزینه دارد و پاسخی که شنیده بودند این بوده که هزینه‌ها را می‌پذیرد تا آنچه به حال مردم و انقلاب مفید است انجام شود؛ نمونه بارز این مسئله حذف ارز 4200 تومانی بود که برخی آن را پاشنه آشیل کشور می‌دانستند ولی رئیسی به دنبال صلاح کشور و مردم بود.

رئیسی نمی‌خواست اختلاف بین مسئولان به زندگی مردم کشیده شود

شهردار تهران تصریح کرد: هفته گذشته مسئله‌ای صورت گرفت که موجب کدورت بعضی‌ها شده بود، رئیسی تاکید کرد احدی از من تفرقه را نخواهد دید و من هیچ حرف اختلاف افکنی را نخواهم گفت.

او ادامه داد: پیوستگی کارگزاران به مردم، واقعیت‌های قاعده هرم اجتماعی را به آنها نشان می‌دهد تا در خلأ فکر نکنند در حالیکه برخی سکان‌داران ارشد در اتاق‌هایشان تصمیم می‌گیرند و هیچ تاثیری هم ندارند ضمن اینکه همبستگی با مردم، احساس متقابلی هم بین آنها ایجاد می‌کند.

چرا در کشورهای دیگر برای شهادت رئیسی عزای عمومی اعلام شد؟

زاکانی تصریح کرد: منطق انقلاب اسلامی، موجب فتح قلوب می‌شود و رئیسی هم بر همین مدار حرکت می‌کرد؛ او در سازمان ملل به دنبال حرف‌های مورد علاقه غربی‌ها نبود بلکه بر اساس منافع و مصالح انقلاب سخن گفت و چنین شخصیتی حتی برای دشمنان قابل اعتناست.

شهردار تهران گفت: او همچنین نگاهی درست به جهان اسلام و محور مقاومت داشت و در کنار اینها، به همسایگان هم توجهی ویژه نشان می‌داد ضمن اینکه بازگشت به «نگاه به شرق» و تلاش برای ظهور قدرتی جدید مبتنی بر نقش‌آفرینی ویژه ایران بزرگ، زمینه‌ای را ایجاد کرد که این سیاست خارجی فعال با نقش‌آفرینی شهید امیرعبداللهیان، هماهنگی بین سیاست و میدان به درستی متجلی شود.

مظلومیت رئیسی مثل استادش شهید بهشتی بود

او با بیان اینکه ابتدای امسال بر سر یک مسئله با رئیسی صحبت می‌کردم و احساس کردم اندازه یک کوه بار روی دوشش است ولی آن را به دیگران منتقل نمی‌کند عنوان کرد: این مظلومیت و ویژگی خاص او شبیه شهید بهشتی بود، مردی که هجمه‌های بسیاری در شرایط سال‌های ابتدای انقلاب درباره‌اش به راه انداخته بودند ولی بروز نمی‌داد.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها