مشاهده خبر

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403

نگاهی نو به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

«شب به خیر آمریکا» عنوان بخشی از برنامه به افق فلسطین است که با اجرای ابراهیم شکوری روی آنتن می‌رود.

0

در ابتدای برنامه و بعد از آیتمی در ارتباط با اعتراضات ضد صهیونیستی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی، ارتباط اینترنتی با گریسون پرایس - دانشجوی آمریکایی – برقرار شد.

اعتراض ما با برچسب یهودستیزی مورد حمله قرار گرفت

او در گفت‌وگو با شکوری اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا ارتباط نزدیکی با شرکت‌های صهیونیستی دارند و بخشی از اعتراض دانشجویان آمریکایی به همین مسئله است.

پرایس افزود: شخصا در تظاهرات ضد اسرائیلی شرکت داشتم، این اعتراضات کاملا مسالمت‌آمیز و بر اساس حق آزادی بیان بود ولی شاهد حملات پلیس و گروه‌های صهیونیستی بودیم که موجب آسیب جسمی دانشجویان شد.

این دانشجوی آمریکایی خاطرنشان کرد: پلیس آمریکا انگ یهودی‌ستیزی و خشونت به دانشجویان می‌زند و همین مسئله را بهانه‌ی حمله می‌کند.

سابقه تظاهرات روز قدس در آمریکا

پس از آن برنا دانش – کارشناس مسائل آمریکا – در استودیو حضور یافت؛ او متولد تگزاس است و تا مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده تحصیل کرده و حالا در ایران سکونت دارد.

دانش در گفت‌وگو با شکوری اظهار کرد: در سال 2005 تنها در چهار شهر آمریکا یعنی نیویورک، واشنگتن دی سی، سیاتل و بوستون مراسم روز قدس برگزار می‌شد و ما هم همان موقع تظاهرات روز قدس را شروع کردیم، جمعی تحت عنوان دانشجویان مسلمان عدالتخواه

او افزود: آن موقع کار بسیار سخت بود و افراد برای تجمع روز قدس به صورت تلفنی دعوت می‌شدند ولی الان شرایط بسیار متفاوت است و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در دیده شدن اجتماعات دارند.

پلیس اغتشاشگر آمریکا!

دانش خاطرنشان کرد: جنبش وال استریت را از نزدیک دیده‌ام، مردم خواسته‌هایی داشتند و می‌گفتند چرا بیشتر ثروت باید در دست عده‌ای اندک باشد ولی پلیس سعی می‌کرد خودش اغتشاش ایجاد کند و افرادی را وارد اجتماعات کند که شعارهای هنجارشکن بدهند و بهانه حمله را ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: عقیده دارم حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا هم فیک بود، حالا هم به واسطه فیلم‌هایی که منتشر شده، ثابت شده است برخی از آنها عضو FBI بودند.

او ادامه داد: صهیونیست‌ها در طول تاریخ سعی داشته‌اند دیگران را به جان هم بیندازند تا خودشان حکومت کنند.

دانش خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی در آمریکا زیاد است و این مسائل مردم را نگران کرده است؛ در این بین مسائل اجتماعی مثل فرزندان حاصل از رابطه خارج از ازدواج هم هست و همه اینها بسترساز اعتراضات هستند.

بایدن ثابت کرد رئیس جمهور آمریکا هیچ کاره است!

او با بیان اینکه دوره ریاست جمهور بایدن ثابت کرد رئیس جمهور در آمریکا هیچ کاره است عنوان کرد: در واقع همه فهمیدند او فقط برای بیان برخی حرف‌ها جلوی دوربین کاربرد دارد.

به گفته دانش، سیاست در آمریکا توسط دیگران تعیین می‌شود و هر کس رئیس جمهور باشد تفاوتی در سیاست نمی‌کند.

آیا تهدید ترامپ مبنی بر اخراج دانشجویان معترض امکان‌پذیر است؟

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: از نظر قانونی، یک آمریکایی را نمی‌توان از آمریکا اخراج کرد ولی ترامپ تهدید کرده است دانشجویان معترض غیر آمریکایی را اخراج خواهد کرد و چنانچه دانشجویی شعاری به نفع حماس داده باشد امکان این مسئله وجود دارد.

تاثیر مهم اعتراضات ضد صهیونیستی در دنیای غرب چه بود؟

او تصریح کرد: تجربه اعتراضات دهه 60 در دانشگاه‌های آمریکا و اتفاقات بعد از آن نشان می‌دهد دولت ایالات متحده اعتراضات را سرکوب خواهد کرد چون سیاست آمریکا در قبال اسرائیل تغییر نکرده است.

دانش گفت: در عین حال اتفاق دیگری هم در سطح بین‌الملل افتاده، اینکه حامیان فلسطین عیان‌تر شده‌اند و بی تفاوتی نسبت به فلسطین کمتر شده است.

آخرین اخبار

اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق نجار زندگی؛ از چوب تا زندگی دوباره رنگ و بوی دفاع مقدس در مستندهای افق ّسفرنامه‌ای قرآنی به روی آنتن افق سیما هفته پایانی تابستان همراه با افق سیما بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت فلسفه رویکرد آزمون و خطا در کنکور هر سال چیست؟ ادبستان آل طاها؛ الگویی برای تربیت نسل آینده مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان بررسی «عملیات دماوند» در کافه مستند فیلم‌های سینمایی آدینه شبکه افق بازپخش مستند «سرزمین ستاره ها» با نگاهی به جلسات خانگی قرآن روایتی متفاوت از بافتار اجتماعی و سیاسی زمانه امامین عسکریین «کنشگری عفاف و حجاب در فضای مجازی» با حضور سعیدیسم در افق برنامه مورد علاقتو گوش کن! بازپخش پرده خوانی سینمای جنگ از دریچه افق سیما «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود نوشت افزار ایرانی و مسئله هویت‌یابی نسل فردا صنعت هزار توی خودرو در ایران: شرکت‌هایی که به جای ایمن‌سازی، گاوداری می‌کنند مجموعه مستند «خسته نباشید» به روی آنتن افق سیما مهرآفرین؛ روایتی جدید از بزرگراه همت سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس عقلانیت حسینی یا کارناوال حکومتی؟ بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها