مشاهده خبر

دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
با کتابی 3 جلدی درباره طوفان الاقصی صورت گرفت

حضور یمنی‌ها با دست پُر در نمایشگاه کتاب تهران

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب 24 اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان کتاب جمهوری یمن، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با لوکاس لروز - تحلیلگر سیاسی از برزیل – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: بازداشت شدگان صهیونیست توسط حماس اصولا گروگان محسوب نمی‌شوند چون افرادی بوده‌اند که به خاطر اقدامات خودشان بازداشت شده‌اند و طی درگیری، زندانی مقاومت شده‌اند.

لروز افزود: عدم توفیق اسرائیل در آزادسازی بازداشتی‌ها بعد از هفت ماه، نشان می‌دهد در نهایت این حماس است که باید آنها را آزاد کند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی تا بحال نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود در جنگ دست یابد و نابودی حماس هم از همین دست هدف‌هاست.

پس از آن تصاویری از اعتراضات ضد صهیونیستی در ژاپن پخش شد و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی جنگ غزه پرداخت.

پخش گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه بخش بعدی برنامه بود و در ادامه عبدالرحمان مراد - رئیس سازمان کتاب جمهوری یمن – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

عرضه کتابی 3 جلدی درباره طوفان الاقصی در نمایشگاه کتاب تهران

او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: فلسطین، موضوعی اساسی و مرکزی در ادبیات یمن است و بیشتر آثار ادبی و پژوهش‌های منتشر شده، به این مسئله اختصاص یافته‌اند و این موضوع به آثار هنری هم راه یافته است.

مراد افزود: در نمایشگاه کتاب تهران، کتابی سه جلدی که درباره جنگ غزه و طوفان الاقصی در یمن به چاپ رسیده را عرضه کرده‌ایم.

لزوم ارتباط بیشتر نویسندگان ایرانی و یمنی درباره فلسطین

رئیس سازمان کتاب یمن گفت: در جریان جنگ غزه، ارتباط میان نویسندگان یمنی و ایرانی چندان زیاد نبود در حالیکه باید به تعاملات بیشتری فکر کنیم و حتی کتاب‌هایی را به زبان‌های عربی و فارسی درباره همین موضوع چاپ کنیم.

چرا یمنی‌ها از عملیات وعده صادق خوشحال شدند؟

او با بیان اینکه زمانی که عملیات وعده صادق توسط ایران انجام شد، ملت یمن بسیار خوشحال شدند عنوان کرد: دلیل این مسئله آن بود که معادله جدیدی در حوزه سیاسی و نظامی و با محوریت فلسطین شکل گرفته بود.

تقدیر رئیس سازمان کتاب یمن از تعیین جایزه جهانی ادبی فلسطین توسط ایران

مراد گفت: از شنیدن خبر تعیین جایزه جهانی ادبی فلسطین توسط دولت ایران بسیار خوشحال شدم و حتی در جلسات مربوط به آن حضور داشتم؛ این اقدام ابتکاری، موضوع فلسطین را بیش از گذشته در عرصه جهانی مطرح می‌کند.

نقش کمرنگ کشورهای عربی در تولید آثار ادبی پیرامون جنگ غزه

رئیس سازمان کتاب یمن خاطرنشان کرد: جامعه عربی تعامل محدودی را در مورد مسئله فلسطین داشت و آثار بسیار کمی را منتشر کرد که به هیچ وجه متناسب با ابعاد فاجعه جنگ غزه نبود ولی در دنیای اسلام، میزان تعاملات و تولید آثار بیشتر بوده است.

او افزود: کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، در جنایات این رژیم شریکند و به عقیده من اگر آنها تسلیم نمی‌شدند، این جنگ رخ نمی‌داد.

اعتراضات دانشجویی بر رویکرد دولت بایدن تاثیرگذار بود

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا اظهار کرد: فعالیت‌های مدنی دانشجویان در آمریکا، فشار مضاعفی را بر دولت این کشور وارد کرده به طوری که اثر آنها در اظهارات اخیر بایدن هم مشهود است.

مراد گفت: دانشجویان آمریکایی در تغییر رویکرد دولت ایالات متحده نقشی اساسی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

ما مخالف صهیونیسم هستیم نه یهودی‌ستیز

بخش بعدی برنامه به افق فلسطین با عنوان «شب به خیر آمریکا» روی آنتن رفت؛ در ابتدای این قسمت، ارتباط اینترنتی با فرانک امسپاک - فعال سیاسی در آمریکا – برقرار شد.

او اظهار کرد: پیشنهاد استفاده از سلاح هسته‌ای در غزه، بسیار وحشتناک است ولی قطعا حرفی که سناتور آمریکایی زده، بازتابی از نظرات مردم ایالات متحده نیست.

امسپاک افزود: قوانین جدید که با عنوان قوانین ضد یهودستیزی مصوب شده‌اند، مورد قبول مردم و حتی یهودیان آمریکایی نیست البته لابی‌های اسرائیل، سال‌هاست طرفداران فلسطین را به یهودستیزی متهم می‌کنند در حالیکه ما مخالف تفکر صهیونیسم هستیم نه یهودیان

دانشگاهی آزاد ولی فقط برای طرفداران اسرائیل

در ادامه ارتباط اینترنتی دیگری با جواد اصغری راد - کارشناس مطالعات آمریکا – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با ابراهیم شکوری – مجری این بخش از برنامه – گفت: زمانی در دانشگاه برلین، همکلاسی‌های آلمانی من جرأت نداشتند به برخی تصمیمات دولتمردان و مسئولان دانشگاه اعتراض کنند، چون با یک «هیس» مجبور به سکوت بودند.

اصغری راد افزود: برچسب یهودی‌ستیزی به همه مخالفان اسرائیل چه در اروپا و چه آمریکا زده می‌شود در حالیکه طرفداران اسرائیل به راحتی سالروز تاسیس این رژیم را جشن می‌گرفتند.

سانسور محترمانه به شیوه دانشگاه‌های آمریکا

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: دوستان آمریکایی من می‌گفتند در دوره مدرسه آن قدر به موزه‌های عبرت هولوکاست رفته‌ایم که خسته شده‌ایم! در عین حال اگر اقدامی برای حمایت از فلسطین و مقاومت صورت بگیرد، به شدت جلوی آن می‌ایستند.

او ادامه داد: اخیرا مطلب کوتاهی درباره جنایات اسرائیل نوشته بودم که شامل توصیه‌هایی به مسئولان آمریکایی بود ولی بعد از چند هفته، دانشگاه محل تحصیلم اعلام کرد امکان انتشار آن نیست ولی همین دانشگاه اصرار داشت مقاله‌ای علیه جمهوری اسلامی بنویسم و حتی بودجه آن را هم تامین می‌کردند.

ماجرای سایت مأمورت قناری برای سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی

اصغری راد گفت: سایتی به نام «مأموریت قناری» راه‌اندازی شده که هدف آن، شناسایی دانشجویان معترض و انتشار تصویر و محل زندگی آنهاست، حتی آنها را تهدید به مرگ و تجاوز هم می‌کنند.

این کارشناس مطالعات آمریکا تصریح کرد: این سایت توسط نهادهایی در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد شده و بودجه آن از محل پرداخت‌های آمریکایی‌هاست که شامل تخفیف مالیاتی می‌شود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها