مشاهده خبر

یک شنبه 16 اردیبهشت 1403

نقش انسان – رسانه‌ها در پوشش واقعیت‌ها

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب 16 اردیبهشت ماه با موضوع بررسی اعتراضات دانشجویی در غرب و نقش رسانه‌ها و شهروند خبرنگاران در پوشش واقعیت‌‌های جنگ غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با تیم اندرسون - استاد دانشگاه در سیدنی – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: اعتراض دانشجویان آمریکایی و دیگر کشورهای غربی تا زمانی که جنگ در غزه جریان دارد، ادامه خواهد داشت.

اندرسون افزود: واکنشی که در غرب به کشتار در غزه صورت گرفته، تاثیر بسزایی در انتخابات آتی آمریکا خواهد داشت ضمنا باید به این نکته هم توجه کنیم که دموکراسی قوی در ایالات متحده حاکم نیست.

پس از آن مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اتفاقات جنگ غزه و اعتراضات دانشجویی در آمریکا پرداخت و سپس گزارش‌های تصویری از حمایت دانشجویان از مردم غزه در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه میشیگان روی آنتن رفت.

تاثیر سکوت خبری در موفقیت صهیونیست‌ها

بخش بعدی برنامه، ارتباط اینترنتی با علی ترابی - روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای – بود؛ او اظهار کرد: پیشبرد اهداف و تفکرات رژیم صهیونیستی، در سکوت خبری محقق می‌شود و زمانی که رسانه‌ها به پوشش واقعیت بپردازند و فعالیت گسترده‌تری داشته باشند، بیداری جهانی هم بیشتر شده و اسرائیل هم نمی‌تواند به هدفش برسد.

ترابی افزود: در جریان جنگ غزه، انتشار گسترده تصاویر جنایات صهیونیست‌ها موجب بروز واکنش‌های جهانی شد؛ عملیات وعده صادق هم در این بین تمام دنیا را تحت ثاثیر قرار داد چون خبرهای مربوط به این عملیات قابل سانسور شدن نبودند.

این فعال رسانه‌ای گفت: بعد از طوفان الاقصی، آنچه شاهد بودیم این بود که انسان - رسانه‌ها نقش اصلی را داشتند و در جریان اعتراضات دانشجویی هم با وجود بایکوت رسانه‌ای غرب، همین شهروند - خبرنگارها هستند که واقعیت را منتشر می‌کنند.

تعطیلی دفاتر الجزیره جریان اطلاع‌رسانی را متوقف نمی‌کند

او ادامه داد: تعطیلی دفاتر شبکه الجزیره توسط صهیونیست‌ها هر چند تاثیراتی دارد ولی شبکه‌ای از رسانه‌ها به وجود آمده که این اقدام نمی‌تواند جریان اطلاع‌رسانی را متوقف کند.

ترابی با بیان اینکه مردم باید به صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند که مطمئن‌ترند و در این بین باید دقت نظر فراوانی داشت عنوان کرد: صاحبان کانال و صفحات مجازی در داخل کشور هم باید دقت کنند که اخبار و محتوای لازم را از منابع درست کسب کنند.

محل‌های تجمع آوارگان فلسطینی زیر آتش صهیونیست‌ها

ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – بخش بعدی برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: هدف قرار دادن مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات که محل تجمع زنان و کودکان بود، جنایت جدید صهیونیست‌ها به شمار می‌رود.

بلبیسی افزود: امروز اما نیروهای مقاومت در رفح عملیاتی را انجام دادند که منجر به هلاکت 10 نظامی اسرائیلی شد؛ صهیونیست‌ هم سرتاسر غزه را همچنان بمباران می‌کنند و این حملات هیچ زمانی قطع نمی‌شود.

زنده به گور کردن فلسطینی‌ها، جنایتی عادی برای اسرائیل

خبرنگار به افق فلسطین خاطرنشان کرد: با کشف گورهای دسته‌جمعی در اطراف بیمارستان ناصر، مشخص شده غیر نظامیان به صورت میدانی اعدام شده و با دست‌های بسته، زیر خاک مدفون شده‌اند.

او ادامه داد: قطعا جهانیان متوجه جنایات صهیونیست‌ها شده و امروز همه می‌دانند با رژیم وحشی مواجه هستند که انواع جنایت‌ها را مرتکب شده است؛ زنده به گور کردن مجروحان، جنایت عجیبی است که البته برای اسرائیلی‌ها عادی شده است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها