مشاهده خبر

یک شنبه 9 اردیبهشت 1403

میراث حاج نادر و افق‌های نو در آمریکا

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب نهم اردیبهشت ماه با موضوع تاثیر اندیشه مرحوم نادر طالب‌زاده در اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اتفاقات و حواشی مربوط به اعتراضات دانشجویی در آمریکا و همچنین جنگ در غزه پرداخت.

پس از آن غلامرضا منتظمی - مدیر اجرایی موسسه افق نو – در استودیو حضور یافت و به گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین نشست.

او با بیان اینکه اعتراضات امروز دانشجویان آمریکا ثمره اقدامات روشنگرانه نادر طالب‌زاده است اظهار کرد: مرحوم نادر طالب‌زاده به من گفته بود در آمریکا ارتباطاتی دارم و کارهایی کرده‌ام ولی در اروپا چنین ظرفیتی نداریم به همین دلیل من مأمور به کشورهای اروپایی شدم.

منتظمی افزود: اعتراضات امروز دانشجویی در آمریکا، از ثمرات اقدامات روشنگرانه‌ای است که مرحوم طالب‌زاده شروع کرده بود.

حاج نادر ماهیت جهانی صهیونیسم را درک کرده بود

مدیر اجرایی موسسه افق نو با بیان اینکه دو بحران بزرگ را شاهدیم که اتاق فکر آن در رژیم صهیونیستی قرار دارد خاطرنشان کرد: بر این اساس باید هم در مقابل اسرائیل و هم جناح صهیونیستی آمریکا بیاستیم.

او افزود: کارشناسان معتقدند اسرائیل مالک آمریکا و رئیس جمهور ایالات متحده است و اصولا نظام امنیتی، مالی و اقتصادی جهان، اسرائیلی است و این نکته توسط حاج نادر درک شده بود؛ بر این اساس او شروع به سرمایه‌گذاری فکری در غرب کرد.

تاثیر کنفرانس افق نو؛ اعتماد جوانان غربی به جمهوری اسلامی

منتظمی خاطرنشان کرد: کنفرانس افق نو موجب اعتماد فعالان اجتماعی در کشورهای غربی به ایران شد، چون به عینه مشاهده کردند ایران مانند برخی دیگر از کشورهای اسلامی، به آرمان فلسطین خیانت نکرده است.

به گفته او، بعد از درگذشت حاج نادر، آمریکایی‌هایی را دیدیم که با احساسات فراوان گریه می‌کردند.

چرا شناخت درستی از غرب نداریم؟

مدیر اجرایی موسسه افق نو تصریح کرد: صهیونیسم عامل بحران در سطح جهانی است ولی نامی از اسرائیل در کتاب‌های علوم سیاسی غرب برده نشده؛ ما هم این منابع را می‌خوانیم و به همین دلیل شناخت درستی از غرب نداریم.

او گفت: بسیاری از منابع موجود در دانشگاه‌های ما، غربی هستند و گمراه‌کننده، و موجب می‌شوند شناخت درستی به دست ندهند.

ظهور صهیونیسم در نشان ملی آمریکا

مدیر اجرایی موسسه افق نو با بیان اینکه بررسی نشان ملی ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد رژیم صهیونیسم، ابتدا در آمریکا تاسیس شده است افزود: استفاده فراوان از عدد 13 و چینش المان‌ها به گونه‌ای که ستاره داوود را تشکیل دهد، در این نماد قابل مشاهده هستند.

60 هزار نفر برای اسرائیل کشته شدند ولی یک اسرائیلی هم کشته نشد!

او ادامه داد: مدیر مطالعات استراتژیک کالج ارتش آمریکا بر اساس مستندات قوی گفته است عملیات 11 سپتامبر صد در صد کار موساد بوده چون قرار بوده ایالات متحده را وارد جنگ در افغانستان و عراق کند.

منتظمی خاطرنشان کرد: او همچنین می‌گوید 60 هزار نفر در این جنگ‌ها برای اسرائیل کشته و زخمی شدند ولی یک اسرائیلی هم کشته نشده است!

به گفته مدیر اجرایی موسسه افق نو، جنگ‌های عراق و افغانستان، 10 تریلیون دلار از جیب مالیات دهندگان آمریکایی داشت ولی اسرائیل یک دلار هم هزینه نکرده است.

عملیات 55 ساعته صهیونیست‌ها در اردوگاه نورشمس

در انتهای برنامه ارتباط تلفنی با نغم ضایت - خبرنگار اختصاصی «به افق فلسطین» در کرانه باختری - برقرار شد؛ او اظهار کرد: فضای امنیتی شدیدی در کرانه باختری و اردوگاه طولکرم وجود دارد و امکان ارسال تصویر از این منطقه وجود ندارد.

ضایت افزود: صهیونیست‌ها داخل اردوگاه‌ها به خصوص در نور شمس، دست به عملیات زده و بر شدت فعالیت‌هایشان افزوده‌اند.

به گفته او، عملیات اسرائیل در نورشمس، 55 ساعت ادامه داشت ولی مقاومت به زندگی همه مردم کرانه باختری تبدیل شده است.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها