مشاهده خبر

جمعه 7 اردیبهشت 1403

بیداری انسانی در دانشگاه‌های برتر آمریکا

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» جمعه شب با موضوع سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه و با حضور دکتر فؤاد ایزدی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

2

دکتر ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه در این برنامه با اشاره به اینکه روز گذشته رئیس نمایندگان مجلس آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت تا سخنرانی ویژه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشد اظهار کرد: آن هم در شرایطی که بیش از 200 دانشگاه در ایالات متحده درگیر اعتراضات دانشجویی هستند.

او افزود: اعتراضات با دانشگاه کلمبیا که یکی از بهترین مراکز آموزش عالی آمریکاست شروع شده، جایی که در واقع نخبگان آمریکایی اعتراض خود را شروع کرده‌اند.

شروع اعتراضات ضد اسرائیلی از دانشگاه آقازاده‌های آمریکایی

ایزدی با بیان اینکه پدران برخی دانشجویان دانشگاه کلمبیا، جزو مقامات آمریکا هستند و در واقع برخی از آنها آقازاده به شمار می‌روند گفت: اصولا قشر کم برخوردار آمریکا قادر به تحصیل در دانشگاه کلمبیا نیست و دانشجویان این دانشگاه جزو بهترین و نخبه‌ترین افراد هستند.

چرا دانشجویان آمریکایی این قدر خشمگین شده‌اند؟

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه‌های برجسته آمریکایی سال‌هاست ارتباط علمی و مالی با رژیم صهیونیستی دارند و دانشجویان این موضوع را می‌دانند خاطرنشان کرد: مبالغ حاصله از موقوفات دانشگاه‌های آمریکایی، در اسرائیل سرمایه‌گذاری شده و علاوه بر این ارتباطاتی هم بین آنها با شرکت‌های تولید جنگ افزار مانند لاکهید مارتین وجود دارد که در حال تجهیز صهیونیست‌ها هستند.

به گفته او، دانشگاه‌های برتر آمریکا هزینه‌های کارهای پژوهشی خود را از همین شرکت‌ها می‌گیرند و کارهای آنها را انجام می‌دهند و همه اینها پیش چشم دانشجویان آمریکایی است.

نظریه‌های علمی وارداتی، نتیجه همکاری با صهیونیست‌هاست!

ایزدی تصریح کرد: استاد تمامی در آمریکا داشتیم که قصد بازگشت به ایران داشت، دلیل بازگشتش هم این بود که در هر پروژه‌ای شرکت می‌کرد، یک طرفش به پنتاگون می‌رسید.

عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: بسیاری از نظریاتی که در دانشگاه‌های آمریکایی بررسی و تصویب می‌شود، با هزینه همین شرکت‌ها و حمایت صهیونیست‌ها بوده و به عنوان علم، به ما منتقل می‌شود.

تفاوت اعتراضات دانشجویی امروز آمریکا با جنبش ضد جنگ دهه 60

او با بیان اینکه اواخر دهه 60 جنبشی دانشجویی و گسترده علیه جنگ ویتنام در آمریکا شکل عنوان کرد: مشکل اصلی معترضان آن دوره، کشته شدن سربازان آمریکایی و دیگران در جنگ بود، برخی از همان معترضان هم قرار بود به عنوان سرباز وظیفه به ویتنام اعزام شوند ولی جنبش اعتراضی امروز، پاک‌تر و غیر شخصی‌تر است ضمن اینکه دانشجویان امروز هزینه بیشتری هم بابت اعتراضاتشان می‌دهند.

خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا

ایزدی تصریح کرد: در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات می‌داد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی دانشجویان می‌توانند شهریه پرداخت نکنند، همان‌هایی که با نهادهای مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاه‌ها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.

 

اعتراضات دانشجویی آمریکا ثمره هفت ماه مقاومت مردم غزه است

در برنامه جمعه شب جهان آرا، ارتباط تلفنی با امیر رضا بخشی‌پور، دبیر اتحادیه تحکیم وحدت، هم برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با محمدرضا باقری اظهار کرد: طوفان الاقصی و هفت ماه نسل‌کشی مردم غزه توسط اسرائیل، فلسطین را به نماد مقاومت و مظلومیت تبدیل کرده است؛ امروز فلسطین به معیاری برای اتمام حجت به تمام مردم دنیا تبدیل شده و به خاطر همین است که با وجود بمباران شدید شعارهای کاذب دموکراسی‌خواهی، اعتراضات دانشجویی در آمریکا شدت گرفته است.

بخشی‌پور افزود: همانطور که در ایران، دانشجویان پیشرو بوده‌اند، در کشورهای اروپایی و آمریکا هم این نقش برای دانشجویان ترسیم شده و به نظرم منتج به حضور بیشتر در صحنه و ظهور و بروز اراده ملت‌های غربی برای فشار به دولت‌هایشان خواهد شد.

چرا اعتراضات گسترده دانشجویی ضد صهیونیستی در ایران شکل نمی‌گیرد؟

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم اعتراضات گسترده دانشجویی در ایران نسبت به رژیم صهیونیستی طبیعی است چون وقتی دولت ایران حامی فلسطین است، این نوع اعتراضات شکل نمی‌گیرد و نیازی هم دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: البته بخشی از این مسئله به اولویت‌بندی تشکل‌های دانشجویی بر می‌گردد، همچنین باید به بافت دانشگاهی و نه دانشجویی ایران یعنی اعضای هیئت علمی و بدنه دانشگاه‌ها توجه داشت.

خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا

ایزدی تصریح کرد: در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات می‌داد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.

او ادامه داد: برخی دانشجویان می‌توانند شهریه پرداخت نکنند، همان‌هایی که با نهادهای مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاه‌ها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.

در حوزه نرم برای حمایت از فلسطین عملا تعطیلیم!

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه نهادهایی که در جمهوری اسلامی وظیفه کار نرم افزاری در مورد فلسطین را دارند تقریبا تعطیل هستند گفت: یکی از مقامات آمریکایی می‌خواست اعتراضات دانشجویی را به ایران مربوط کند، البته واقعیت این است که ایده، متعلق به جمهوری اسلامی است ولی عملا کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم.

او تصریح کرد: در صورتی که تنشی میان ایران و آمریکا شکل بگیرد، همین دانشجویان دوباره به میدان می‌آیند و اعتراض می‌کنند.

اشتباه بزرگ بایدن، به ضررش تمام می‌شود

ایزدی افزود: تجمعات اعتراضی دانشجویی در آمریکا، روی انتخابات آینده این کشور تاثیرگذار است، چون بیشتر معترضان کنونی، سبد رأی دموکرات‌ها بودند ولی امسال رأی نخواهند داد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این مسئله موجب ریزش آرای بایدن خواهد شد و نزدیک شدن آرا به همدیگر، به ضرر اوست گفت: سیاست آمریکا در جنگ غزه، خرید وقت برای رژیم صهیونیستی است تا پروژه نسل‌کشی خود را تکمیل کند ولی گاهی نقش پلیس خوب را بازی می‌کند که هم کارکرد بین‌المللی و هم کارکرد داخلی دارد.

تاثیر روی کار آمدن ترامپ بر جنگ غزه

او تصریح کرد: بر اساس تجربه قبلی، ترامپ حامی تمام قد رژیم صهیونیستی است ولی رئیس جمهور شدن او، درگیری‌هایی را در سیاست خارجی آمریکا ایجاد می‌کند که نتیجه آن برای فلسطین، بسیار پیچیده خواهد بود.

ایزدی بیان کرد: با روی کار آمدن ترامپ، دعواهای داخلی در ایالات متحده بیشتر می‌شود که به نفع کشورهای درگیر با ایالات متحده خواهد شد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها