مشاهده خبر

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403

آیا استعفای مقامات امنیتی اسرائیل ادامه دارد؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب پنجم اردیبهشت ماه با موضوع استعفاهای اخیر در ارتش اسرائیل و دیگر مسائل مربوط به جنگ غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین حواشی و اتفاقات جنگ غزه پرداخت و سپس گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه و وضعیت آوارگان فلسطینی پخش شد.

خانواده‌ای فلسطینی که 6 بار توسط صهیونیست‌‎‌ها رانده شدند

خبرنگار اختصاصی شبکه افق در بین آوارگان غزه حضور یافته و از آنها درباره مشکلاتشان پرسیده است؛ یکی از زنان فلسطینی به او گفته ما هشت خانواده هستیم که 6 بار آواره شدیم، حالا هم هیچ چیزی نداریم حتی آب سالمی که برای رفع تشنگی بنوشیم و مجبوریم برای دریافت آب مسافت طولانی را طی کنیم.

نکته تاسف‌بار در مورد او و دیگر آوارگان این است که آنها در چادرهایی کاملا غیر استاندارد زندگی می‌کنند، مکانی که آنها را نه از سرما و نه از گرما حفظ می‌کند.

استقبال شاعر مازندرانی از بیت مشهور رهبری

در ادامه، ارتباط اینترنتی با احمد ایرانی نسب - شاعر مازندرانی – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حوزه ادبیات، دریایی هستند و دیگر شاعران قطره؛ ایشان در زمینه غزل‌سرایی استاد الاساتید و ما هم سعی می‌کنیم دنباله‌رو رهبری باشیم.

ایرانی نسب افزود: رهبری این توان را دارند که در هر بیت، مرثیه و غم را همراه با حماسه بیان کنند که تاثیری دو چندان دارد ضمن اینکه استفاده از تلمیحات و اشاره به نکته‌ها و داستان‌های قرآنی توسط ایشان حیرت‌برانگیز است.

او خاطرنشان کرد: سعی کردم تمام قافیه‌های شعر رهبری را در غزل خود بیاورم و شعری در استقبال از بیت اخیر ایشان بسرایم.

آیا استعفای فرماندهان امنیتی اسرائیل ادامه دارد؟

در ادامه علی عبدی – کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

او با اشاره به استعفای مقامات ارشد امنیتی و نظامی صهیونیستی اظهار کرد: صف‌بندی رسانه‌های رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو و دولت این رژیم بعد از استعفای فرماندهان نظامی و امنیتی تقویت شده است.

عبدی افزود: وزیر دارایی رژیم دو نفر دیگر را کاندیدای استعفا دانسته که شامل رئیس ستاد کل ارتش و رئیس شاباک است؛ تیر خلاصی بر بدنه اصلی فرماندهی ارتش صهیونیستی.

تسویه حساب دولت و ارتش اسرائیل در میانه یک جنگ

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بین فرماندهان سپاه و نیروهای نظامی ایران در زمان جنگ هم وجود داشت که در نهایت امام خمینی(ره) بیانیه‌ای منتشر کردند که فصل الخطاب شد چون کسی در میانه جنگ نباید فرمانده عوض کند.

او ادامه داد: حالا می‌بینیم بزرگ‌ترن تسویه حساب دولت و ارتش صهیونیستی در میانه جنگ رقم خورده که نشان می‌دهد مسئله فقط ناکارآمدی ارتش نیست، بلکه قوه عاقله‌ای که باید در هر حاکمیتی باشد، در رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

در اسرائیل اولویت با ارتش است

عبدی با بیان اینکه با وجود ناکارآمدی ارتش اسرائیل در هفتم اکتبر و عملیات وعده صادق، باز هم مردم اراضی اشغالی بین دولت و ارتش، ارتش را انتخاب خواهند کرد گفت: قطعا مردم در آنجا دولتی که یک سر آن بن گویر است و یک سر دیگر آن نتانیاهو که بی کفایتی خود را اثبات کرده‌اند مورد حمایت قرار نمی‌دهند.

آیا دفتر حماس از قطر به کشور دیگری منتقل می‌شود؟

این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به شایعه‌ای که در مورد انتقال دفتر سیاسی حماس به کشور دیگری منتشر شده بود اظهار کرد: بعید می‌دانم امیر قطر، اجازه انتقال دفتر سیاسی حماس به کشور دیگری را بدهد چون نمی‌خواهد حماس از قلمرو سیاسی آنها خارج شود.

او افزود: در جنگ غزه هم رابطه چندانی بین دولت بشار اسد و حماس ندیدیم و به نظرم هنوز عادی‌سازی مثل قبل صورت نگرفته است.

عبدی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل هم ترجیح می‌دهند دفتر حماس همچنان در قطر بماند چون با امیر قطر امکان تعامل بیشتری دارند تا بشار اسد.

به گفته او، ترک‌ها در ماجرای تجدید رابطه با اسرائیل، عذر دفتر نمایندگی حماس را خواستند و قطعا گزینه انتقال نخواهند بود.

ترکیه با کارت فلسطین به نفع خودش بازی می‌کند

او تصریح کرد: ترکیه به نحو زیادی با کارت فلسطین به نفع خودش استفاده می‌کند ولی ایران چنین برخوردی با مسئله فلسطین نداشته است.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها