مشاهده خبر

دو شنبه 3 اردیبهشت 1403

آیا نتانیاهو می‌خواهد بار شکست را روی دوش ارتش بیندازد؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب با موضوع استعفای فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی و تصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با حسن احمد حسن - فرمانده بازنشسته ارتش سوریه - برقرار شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، طوفانی معجزه‌آمیز و برآمده از تدبیر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است که از حق و از کودکان غزه حمایت می‌کند.

احمد حسن افزود: با وجود تلاش رژیم صهیونیستی برای انکار آسیب‌های این حمله، تصاویر گویای همه چیز هستند و نشان می‌دهند اهداف مد نظر ایران مورد اصابت قرار گرفته‌اند، عکس رژیم صهیونیستی که بعد از 6 ماه نتوانست به هیچ یک از اهداف حمله به غزه برسد.

این فرمانده بازنشسته ارتش سوریه گفت: اختلاف در رژیم صهیونیستی به مقامات داخلی رسیده و ارتش اسرائیل هم نشان داد به اندازه‌ای که برایش تبلیغ می‌شد قدرت ندارد.

به گفته او، استعفاها در کابینه نتانیاهو ادامه‌دار خواهد بود و احتمال دارد به زودی دولت جنگی رژیم صهیونیستی فرو بپاشد.

بعد از آن مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین حواشی و اتفاقات جنگ غزه پرداخت و سپس گزارشی اختصاصی از غزه پخش شد.

تصاویر آخرالزمانی از اطراف بیمارستان ناصر

بعد از عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از اطراف بیمارستان ناصر، مردم شروع به تفحص پیکر شهدا کردند و گورهای دسته‌جمعی فراوانی را پیدا کرده‌اند که محل دفن صدها فلسطینی است.

مردم و امدادگران بسیاری به این منطقه آمده‌اند تا پیکر عزیزانشان را شناسایی کنند؛ یکی از آنها در گفت‌وگو با مازن بلبیسی خبرنگار اختصاصی شبکه افق می‌گوید: تاکنون پیکر 190 شهید در گورهای جمعی پیدا شده و به نظر می‌رسد فقط نیمی از کار انجام شده باشد.

به گفته او، پیکر شهدا تقریبا از بین رفته و تنها بقایایی از آنها موجود است و امکان شناسایی هم برای خانواده‌ها وجود ندارد.

چرا استعفاهای امروز در ارتش اسرائیل مهم هستند؟

در ادامه علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او با اشاره به استعفای مقامات ارتش صهیونیستی اظهار کرد: تاکنون سه نفر از مقامات ارتش صهیونیستی استعفا کرده‌اند که البته نفر اول به نام بازنشستگی کنار گذاشته شد.

عبدی افزود: بزرگ‌ترین ماهواره‌های جاسوسی افق اسرائیل در اختیار سازمان آمان قرار دارد و این سازمان قابل قیاس با NSA آمریکاست.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ماهواره افق 16 این سازمان همان ابزاری بود که از آن برای ترور شهید فخری‌زاده استفاده کرده بودند.

استعفاهای امروز در ارتش اسرائیل ارتباطی با هفتم اکتبر ندارد

او خاطرنشان کرد: در تاریخ 76 ساله رژیم صهیونیستی سابقه نداشته در میانه جنگ، ژنرالی ارتشی استعفا داده باشد و اگر هم بوده در سطحی که حالا سه فرمانده ارشد استعفا کرده‌اند نبوده است.

عبدی با بیان اینکه تنها در زمان جنگ 33 روزه، فرمانده شمالی ارتش اسرائیل، به خاطر بی کفایتی کنار گذاشته شد ولی حالا سه فرمانده استعفا کرده‌اند که البته ارتباط چندانی با هفتم اکتبر هم ندارد گفت: برای اینکه زهر عملیات وعده صادق را بگیرند، ایلانه دایان (گزارشگر مشهور اسرائیلی) برنامه‌ای را روی آنتن برد و سازمان امنیتی آمان را به خاطر شکست اطلاعاتی در هفتم اکتبر زیر سوال برد در حالیکه این مسئله بعد از هفت ماه اصلا موضوعیت ندارد.

دو احتمال اصلی در مورد دلیل استعفای فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شاهد دومینویی از استعفاها در اسرائیل خواهیم بود چون شکست‌ها و ناکامی‌ها در ارتش صهیونیستی آن قدر افزایش یافته که فرماندهان چاره‌ای جز استعفا ندارند.

به گفته او، شاید هم نتانیاهو و مقامات سیاسی اسرائیل به خاطر ناکامی در غزه، شکست از حزب الله و عملیات وعده صادق آن قدر تحت فشار هستند که می‌خواهند این فشار را روی فرماندهان ارتش بیندازند.

آیا تصاویر ماهواره‌های ایرانی دلیل افزایش حملات حزب الله است؟

عبدی گفت: کیفیت و حجم حملات موشکی و خمپاره‌ای حزب الله لبنان علیه مواضع صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته که شاید به دلیل همکاری ایران در اتاق مشترک جنگ و استفاده از تصاویر ماهواره‌های ایرانی باشد.

قرار بود اسرائیل حافظ منافع غرب باشد ولی مسئله برعکس شده است

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در شرایطی که اسرائیل جنگ غزه را باخته و نبرد موشکی با ایران را واگذار کرده، عملیات‌های حزب الله فشار را روی سیستم نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی افزایش داده است خاطرنشان کرد: قرار بود اسرائیل حافظ منافع غرب در منطقه باشد، ولی حالا غرب اجماعی برای دفاع از این رژیم در برابر مقاومت و حملات ایران تشکیل داده است.

او افزود: استمرار این مسیر و افزایش هزینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نگهداری اسرائیل از سوی غرب، این استراتژی را با چالش مهمی مواجه کرده است.

عبدی خاطرنشان کرد: در تمام اتفاقات و دوره‌های قبلی، حمایت از رژیم صهیونیستی در غرب با حمایت مردمی همراه بود که البته به خاطر وجود رسانه‌های جریان اصلی هم بوده ولی حالا شبکه‌های اجتماعی، اشراف و کنترل رسانه‌ای آنها را هم برعکس کرده است.

آیا اسرائیل به «ترور» در قبال ایران روی می‌آورد؟

این کارشناس مسائل منطقه گفت: رژیم صهیونیستی زخم خورده است ولی به خاطر شرایط موجود، بعید می‌دانم مواجهه مستقیم با ایران داشته باشد ولی به خاطر ماهیت تروریستی این رژیم، شاید به سمت استفاده از گروه‌های تروریستی نظیر داعش و جیش الظلم برای ضربه به مردم ایران یا حتی ترور چهره‌های سیاسی و نظامی ایران برود.

به گفته او، در عین حال همچنان باید سطح آمادگی نظامی در برابر حملات مستقیم را داشته باشیم.

فاکتور شکست‌های اسرائیل از جیب مردم آمریکا

عبدی با بیان اینکه کمک جدید 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل به خاطر نفوذ و لابی‌گری شدید صهیونیست‌ها در بین نمایندگان کنگره ایالات متحده است خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند شکست‌هایشان را نه از جیب خود و حتی الیگارش‌های یهودی، بلکه از جیب مردم آمریکا فاکتور کنند.

آیا قرار است آمریکا 26 میلیارد دلار پول به اسرائیل بدهد؟

در ادامه ارتباط اینترنتی با فؤاد ایزدی – عضو هیئت علمی دانشگاه تهران – برقرار شد؛ او در ارتباط با تصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این پولی است که آمریکا به شرکت‌های اسلحه‌سازی خودش پرداخت می‌کند تا تجهیزاتی را برای رژیم صهیونیستی بسازند و ارسال کنند.

ایزدی افزود: حتی بخش مهمی از این 26 میلیارد دلار به سازمان‌های اجتماعی داخلی آمریکایی پرداخت می‌شود تا حمایت‌های اجتماعی و مردمی را برای اسرائیل به دست آورد.

اسرائیل هزینه جنگ را چگونه تامین می‌کند؟

این استاد دانشگاه گفت: رژیم صهیونیستی در زمینه تجهیزات سرکوب فناوری و کارخانجات زیادی دارد و از این طریق پول خوبی در می‌آورد که بخش مهمی از هزینه‌های جنگ را تامین می‌کند.

او خاطرنشان کرد: لابی‌گری صهیونیست‌ها در بین نمایندگان کنگره آمریکا بالاست و خیلی از آنها به حمایت مالی و سیاسی صهیونیست‌ها نیاز دارند تا در انتخابات پیروز شوند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها