مشاهده خبر

سه شنبه 28 فروردین 1403

توصیه جدی به اربابان اسرائیل: کنترلش کنید!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب با حضور روح الله نجابت – نماینده مجلس و پژوهشگر حوزه مقاومت – روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به بررسی آخرین تحولات میدانی در نوار غزه، کرانه باختری، جنوب لبنان و یمن پرداخت و سپس ارتباط اینترنتی با مایک هریس - تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا – برقرار شد.

ایران با اقتدار به اسرائیل پاسخ داد

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: اسرائیلی‌ها تلاش بسیاری کردند و به هر چیزی دست زدند ولی نتوانستند در غزه به اهداف خود دست یابند.

هریس افزود: اسرائیل از همه خط قرمزها عبور کرد و کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد، ایران هم با اقتدار پاسخ داد و نشان داد در صیانت از حریم خود هیچ تعارفی ندارد.

بعد از پخش گزارش اختصاصی برنامه از غزه، روح الله نجابت - نماینده مجلس و پژوهشگر حوزه مقاومت – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

مقاومت؛ کانون‌هایی مجزا اما به هم پیوسته در منطقه

او اظهار کرد: مقاومت، گفتمان جدیدی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تدبیر امام راحل شکل گرفت.

نجابت با بیان اینکه در آن زمان، مسیرهایی برای حل مسئله فلسطین و دیگر موضوعات در پیش گرفته شده بودند که سرانجامی نداشتند عنوان کرد: ولی امام خمینی(ره) مسیر مقاومت را گشودند که به نقطه مشترک و مثبتی رسیده است.

این نماینده مجلس گفت: نمونه بارز مقاومت در لبنان شکل گرفت و سپس از روی آن در دیگر کشورها هم الگوبرداری شد، آن هم در منطقه‌ای که هر گروه مقاومت، نقش‌آفرینی مجزایی دارند و به کانون تغییر در محیط پیرامونی خود تبدیل شده‌اند ولی در عین حال همه، دانه‌های یک تسبیح هستند.

دفاع یمنی‌ها از مردم فلسطین نه احساسی بلکه کاملا منطقی بود

او تصریح کرد: اگر با منطق دنیایی نگاه کنیم، نمی‌توانیم تصمیم انصارالله یمن بعد از شروع جنگ غزه را ارزیابی کنیم، ولی اگر با نگاه دوران دفاع مقدس تا عملیات وعده صادق بنگریم، عین منطق است و بدون فکر نبوده.

نجابت افزود: مستقیما با یمنی‌ها ارتباط دارم و می‌توانم بگویم آنها واقعا به کاری که می‌کنند و حرفی که می‌زنند باور دارند و خدا هم به کارشان برکت داده است.

وعده صادق نشان داد بهترین پاسخ در بهترین زمان داده می‌شود

این پژوهشگر حوزه مقاومت با بیان اینکه همان حس و حالی که مردم نسبت به مسئله غزه و عملیات وعده صادق دارند، در بین نمایندگان مجلس هم هست چون آنها هم برآمده از همین مردم هستند گفت: از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم کردیم که در نهایت شهادت سردار زاهدی و همرزمانش در کنسولگری ایران، بهانه‌ای شد که واکنش مناسبی به رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

او خاطرنشان کرد: گاهی این سوال وجود دارد که خویشتنداری تا کی باید ادامه یابد و دیدیم که پاسخ، در بهترین زمان و به بهترین شکل داده شد؛ به سمت تنشی منطقه‌ای نرفتیم و از سوی دیگر اسرائیل هم فهمید ایران تعارفی ندارد.

عملیات وعده صادق پیشتازی ایران در میدان نبرد را نشان داد

نجابت ادامه داد: قانونی با عنوان «پاسخ به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی» در مجلس گذشته تصویب شده و پیش‌بینی‌هایی در ابعاد مختلف شده البته معطل قانون نمی‌مانیم و دیدیم که در جریان عملیات وعده صادق هم فضای همگرایی عمومی شکل گرفت و به هیچ وجه شاهد دو صدایی نبودیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گروه‌های مقاومت منطقه که به آرمان انقلاب اسلامی باور دارند، با جان و دل پای کار آمدند و اینک می‌بینند کانون اصلی مقاومت، خود پیشتاز است و حمله را انجام داد.

بازدارندگی جدیدی برای ایران در سطح بین‌المللی شکل گرفته است

او با بیان اینکه مجموعه‌ای از کشورهای منطقه و فرامنطقه به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و نتوانستند در جریان عملیات وعده صادق، اسرائیل را نجات دهند خاطرنشان کرد: امروز نه فقط شاهد برخورد موشک‌هایمان به اراضی اشغالی بلکه شاهد شکل‌گیری بازدارندگی جدیدی در سطح منطقه و بین‌الملل هستیم.

اگر اسرائیل خطا کند این بار پاسخ ما سریع‌تر، دقیق‌تر و قوی‌تر است

نجابت افزود: اشکالات متعدد سیستم دفاعی اسرائیل در جریان عملیات وعده صادق آشکار شد ولی اگر آنها مجددا دست از پا خطا کنند، این بار با پاسخ سریع‌تر، دقیق‌تر و قوی‌تری مواجه خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند دیوانه‌اند و ممکن است انجام دهند ولی بهتر است اربابان این رژیم، مقامات صهیونیستی را کنترل کنند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها